Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Vi har dock lite problem med storlekar då Ture passerat 62 i en rasande fart och nu 4,5 mån gammal drar 68 och vissa 74 i body!! Jag köpte en overall i 62 i början av hösten. Insåg dock att den var på gränsen och tog en 68. Den kan man knappt knäppa över benen nu och det går helt klart inte att vika om fötterna som det var tänkt.

Ture aka världens största bebis?

Ehm, måste bara kommentera innan jag läser vidare :angel: H 3 mån (13 veckor idag) har en hel del 68:or redan så Ture har konkurrens om platsen, tror jag!:D

Kl

Snälla, ge mig snabba råd nu... Sitter och fyller i en medarbeterenkät som handlar om hur man trivs på jobbet, arbetsuppgiter, chefen osv. Det är 85 frågor där man ska gradera "stämmer inte alls" till "stämmer helt" med fem graderingar. Min spontana tanke är att sätta sämst betyg på allt, eftersom jag är så pissless på jobbet.

Vi är totalt 6 st på avdelningen och chefen kommer naturligtvis att få reda på svaren. Det är dessutom chefen som ska hålla i nån typ av workshop/utvärdering av enkäten tillsammans med avdelningen. :grin: Hur ärlig ska man vara...? :confused: Jag är inte den enda som är missnöjd, utan det är vi allihopa. Däremot är jag tveksam till om alla vågar erkänna detta i denna enkät. Hur skulle ni resonera?

Det som har hjälpt för mig är att träna. Inte promenader och vardagsmotion, utan att ta mig till gymet och träna ordentligt. Tycker ändå amningen hjälper en del, men de sista kilona sitter bergfast, de får åtminstone jag verkligen jobba för att få bort. Träningen syns mest i spegeln, inte så mycket på vågen. Otroligt vad man tappar muskler under graviditeten, framförallt magmuskler!

Svara ärligt, men inte bottenbetyg på varenda fråga bara för att. Då syns det att du inte tänkt efter ordentligt, och svaren blir nästan meningslösa. Utan svara seriöst på varje fråga, rimligen är det ju inte sämsta poängen på varenda fråga.

Men det är klart du ska vara ärlig, arbetsmiljöundersökningar är ju förbättringsverktyg, och hur ska man kunna förbättra om ingen tör säga vad de tycker? Har man inte sagt till har man ju ingen rätt att klaga sen egentligen, kan jag tycka.

Tack för ditt svar. Grejen är bara att klagat är det enda vi gjort de sista 3-4 åren... Men som på så många andra ställen är det för obekvämt att göra något åt saken. Min chef är en bekväm person att ha på en obekväm position/avdelning om man säger så och jag har anledning att misstänka att företaget vill ha det så också... :grin:

Har skickat in enkäten nu och svarade så ärligt jag kunde. Naturligtvis inte sämsta betyg på allt, men på de flesta chefsrelaterade frågor blev det faktiskt så. Sen är det så svårt att tolka vissa frågor också, som "är din chef tillgänglig". Eehh, ja, han sitter oftast i sitt rum mittemot mitt, men för den saken skull förväntar jag mig aldrig nån som helst feedback/stöd från honom.

*kl*

En bild från Norge när Alex gungar för första gången...

sept2010016.jpg

Söt!

Apropå det, är det någon som hittat en bra fleeceoverall någonstans, helst med två dragkedjor. Jag har hittat på Åhlens men den finns inte i A's storlek i svart 62-68 (bara i rosa o blått) och verkar inte komma in heller (de har inte en aning om någonting på Åhlens, det går inte att beställa, den finns inte på nätet, man måste väl åka till Stockholm för att få en antar jag). Jag har också hittat en på Pop men hade inte tänkt lägga 700 på en fleeceoverall innan han börjar på dagis i alla fall.

*kl*

och jag är helt slut efter en hel dag av matlagning, bakning, städning, dukning. Kom på att man själv kanske ska vara fin imorgon, köpte lite kläder till mig själv för första gången sen Iggy föddes. Bara svarta kläder som vanligt :grin:

Är lite smånervös inför namngivningen imorgon, är ett kontrollfreak och just nu känns det som att jag inte har hundra koll på allt.

Det där jäkla skittradera! :devil: Det är snart två månader sedan jag försökte skapa ett användarkonto där, men de vägrar skicka något lösenord till mig trots att jag mailat och frågat varför jag aldrig får något. De har inte ens svarat... :grin:

kl
Hur kan nått så litet ha SÅ mycket energi?? Vi har idag varit två personer som har försökt hålla T sysselsatt. Vi är båda två helt slut men hon är fortfarande hur pigg som helst.

Fast det där med åldern är bara en bortförklaring. ;) Helt klart påverkas ämnesomsättningen med åren och det går såklart inte att äta på samma sätt som i tonåren om man ska hålla vikten. Jag har aldrig tillåtit mig själv att lägga på mig utan fått anpassa mat och motion med åren. Jag vägde 50 kg när jag tog studenten och innan jag blev gravid (13 år senare) vägde jag 51 kg. Nu väger jag 52 kg och kämpar med det sista kilot. Gick upp 19 kg.

Ja men jag skrev ju samma mat och motion om för 10 år sen! :) Det är inga bortförklaringar, det är sanning och det är det som syns på vågen. Jag har gått ner allt från graviditeten men det gjorde jag de första 2 månaderna sen har det stått still, men äter man ett paket kladdkake-ballerina om dagen så går det inte så fort, :D

Söt!

Apropå det, är det någon som hittat en bra fleeceoverall någonstans, helst med två dragkedjor. Jag har hittat på Åhlens men den finns inte i A's storlek i svart 62-68 (bara i rosa o blått) och verkar inte komma in heller (de har inte en aning om någonting på Åhlens, det går inte att beställa, den finns inte på nätet, man måste väl åka till Stockholm för att få en antar jag). Jag har också hittat en på Pop men hade inte tänkt lägga 700 på en fleeceoverall innan han börjar på dagis i alla fall.

Köpte en på Kappahl.

Okej då, så skrev du ju faktiskt! :D Jag hade nog vägt 15 kilo mer nu om jag fortsatt äta som jag gjorde då. Åt helt sjukt mycket mat! :eek:

*kl*

Jag gick upp 10 kg under graviditeten och gick ner 17 kg under två månader efter han va född.
Men jag har under 1½ månad gått upp 5 kg:eek:

Jag vet att jag har lätt för att både gå upp och ner. Så tar jag bara tag i mig
själv och tänker på vad jag stoppar i mig och motionerar så kommer jag att nå den vikt jag hade när jag träffade sambon för 7½ år sen. (vilket handlar om 25-30 kg som jag behöver tappa :o:o)
Men jag hittar absolut ingen motivation och så älskar jag goda saker:(

jag älskar också många goda saker.. Alldeles för många..
(sitter och häver i mig snask och pepsi nu när barnen sover gott)

Är du & jag samma person eller.... Och alla andra bara ser likadana ut som innan de blev gravida...
Jag väger 30kg mer än när jag träffade sambon, Nästan 20kg mer än förra hösten... :(

Men men.

Det är bara att konstatera att sambos är farliga:D
Min gav mig dåliga matvanor, bara det att han kan vräka i sig som en häst
men han är fortfarande mager som en speta.
Tänk om man hade de generna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 132
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 230
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård