Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Jag motionerade inte alls med sonen. Gick ju upp nästan 30 kg under graviditeten. Gick ner allt och 10 kg till. Åt efter viktväktarnas recept men hur mycket jag ville och ammade tills han var 1½ år. Sen att jag var tio år yngre då behöver vi ju inte ta med... ;)

Nej, just det där med åldern gör stor skillnad! Det är otäckt hur svårt det är att påverka vikten nu mot vad det var för 10 år sedan.

Innan graviditeten åt jag precis som jag gjorde ca 10 år tidigare men vägde ändå nästan 10 kilo mer. Samma typ av motion. Får skylla på dåliga gener.

Nu har jag fastnat på den vikt jag hade när jag blev gravid och det var 10 kg för mycket. Gick upp dem när vi renoverade huset och var utan kök ett år. Jag kan berätta att det går att koka makaroner i vattenkokare men det blir inte helt hundra. :D Så det var köpmat typ varannan dag och här i hålan finns inte så mkt att välja på.

Jaja, en vacker dag orkar jag ta tag i det, men det måste vara samtidigt som jag kan komma igång med min vardagsmotion "som förr". Jag har ingen motivation att släpa ut en gnällig Ture i vagnen en timme om dagen för att göra nåt jag hatar - dvs bara gå. Kunde jag haft honom i selen och tagit med en av 1-åringarna på social träning kunde jag lätt gått 2 timmar om dagen. Jag är riktigt lat om det inte handlar om mina hästar... Pinsamt.

Ture har sovit snart en timme och jag har passat på att göra lite nytta. Eller tvärtom, jag har passat på att leka lite. Får jag visa min prinsessas första år:

http://www.youtube.com/watch?v=iwYUf-cgdR4

Så nu får jag sätta fart, ska bli kul med Mamma Mia i eftermiddag men jag måste ju piffa till mig lite. Har letat halft ihjäl mig efter min plattång som jag som tur är hittade.

Ha en bra fredag allihop! :)

Det där gjorde mej ännu mer säker. KÖKET SKA VARA KLART INNAN VI FLYTTAR IN!!!!

Oj vad snygg hon är! Vill du byta mot ett hingstföl :p

kl

Just precis nyligen sa Théa mamma.
inte mamamamamamaaaa mammm
utan just bara mamma:love:

Jag vet att det inte betyder mamma som vi säger mamma, hon härmas ju, men ändå:love:

Fast är du säker på det? När jag säger pappa så vänder sej A mot honom. Känns inte som en slump när det händer gång på gång...

Nja säker kan man väl inte vara, men hon låg och pratade för sig själv och jag stog i köket och diskade så hon såg mig inte.
åh min söta tjej =)

knapplån

har varit på semester i norge och har inte hängt med i allt som skrivits. är astrött, alex är pigg och glad men nätterna är hemska. han somnar bara vid bröstet och vaknar om jag försöker lägga honom i hans egna säng. Sen ska han sova så mig. I sömnen så snurrar han runt och sparkar.. Och så ska det ätas flera gånger under natten med. Vaknar jag inte fort nog så ligger han och drar i behån, tuttigel! Har försökt ge välling så kvällen men det är ingen skillnad.

Théa är för tillfället precis som Alex, snurrar i sängen, äter ofta på nätterna,(eller vaknar och småsnuttar en stund) bökar runt. Nu på dagtid har hon bara kunnat sova i min famn = ont i ryggen!
Hon har såna här små perioder när hon behöver mer uppmärksamhet och närhet, kanske växer hon extra mycket och därför behöver äta mer som då blir på natten..

I ugnen står en kladdkaka och så fort den plingar och är klar ska overallen på och hopp i bärsjalen för att hämta posten. Måste ju få någon motion även om det inte ens blir 1 km. ;D Tur att det är stark uppförsbacke

Fast det där med åldern är bara en bortförklaring. ;) Helt klart påverkas ämnesomsättningen med åren och det går såklart inte att äta på samma sätt som i tonåren om man ska hålla vikten. Jag har aldrig tillåtit mig själv att lägga på mig utan fått anpassa mat och motion med åren. Jag vägde 50 kg när jag tog studenten och innan jag blev gravid (13 år senare) vägde jag 51 kg. Nu väger jag 52 kg och kämpar med det sista kilot. Gick upp 19 kg.

halvt kl

Jag blir så äckligt avundjsuk på alla som skriver att de går ner i vikt och amningen är så himla bra sätt att tappa kilon. Det är fan lögn i helvete för mig att gå ner de sista 5-6 kg som jag gick upp de första 10 veckorna av graviditeten.
Jag sätter min tilltro på att det är så att min kropp sparar fettreserverna så att jag kan ge Bellan bra mat men det är inte kul att inte vara nöjd. Mamma har alltid sagt att hon inte gick ner i vikt förrän hon slutade att amma och jag hoppas innerligt att det är så för mig också.
Spelar ingen roll hur lite/mycke jag äter, hur mycket jag rör mig och utesluter allt socker, vågen står helt stilla.

Jaja, jag går iaf inte upp i vikt :)

Fast min vikt började inte rasa fören efter sonen var sex månader. Har för mej att amningen efter det "tar" mer...

Hur avundsjuk tror du då jag är som gåt spikrakt uppåt... Först när jag ammade och nu för medicinen. Jag hoppas att det är därför iaf.
Jag hade behövt gå dygnet runt.... Ska nog bygga en skrittmaskin ;) Löpband med datorn där fram kanske? För här har jag ju tid o hänga ;)

Och för mig var det tvärtom, rasade jättemycket i början av amningen. Nu står det still :grin: Fast jag ska inte klaga på viktuppgång, gick upp 7 kilo som försvann snabbt och nu har jag tappat ännu mer. Väger 8 kg mindre än innan jag blev gravid.

Tänk om jag också har en sån tur att tappa kilon om en månad när hon blir 6 månader :idea:

Senast ändrad:

Mmm sötpotatis som är så gott!

Tex som ingrediens i rotsaker i ugn, morötter, potatis, lök o sötpotatis.
Sötpotatismos är gott men lite mastigt. Har letat efter sötpotatis till A med de var slut.

(helt apropå absolut ingenting, det där spelet Howrse eller nåt de försöker marknadsföra här bredvid, blev nyfiken och kikade, välj häst eller ponny och sedan "hona" eller "hane" hehe. Känns som att de läst på :p.)

Senast ändrad:

Fast på mauritius använder de sötpotatis som vi använder potatis. Grillad kyckling med sötpotatis o.s.v.. Säkert att det hade passat bättre i kombination med annat :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 132
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård