Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

hehe, jaa, nu när du säger det..kanske inte bästa bilden att välja, haha! på första bilden var jag väldigt glad..plusatt killen jag var intresserad av då fotade, så därav flörten med kameran..;)

Det blir kort tid för honom, men tror det blir en ganska bra lösning eftersom han precis börjat på nytt jobb, han tjänar mycket mer än mig och att han faktiskt är en högst närvarande pappa de stunder han är hemma nu när han jobbar.

Är du mer frånvarande hemma du då, när du jobbar?

Min man är också en närvarande pappa när han är hemma (liksom jag är en närvarande mamma och mormor är en närvarande mormor, osv), men det går inte att jämföra med att vara hemma på heltid. Tycker du att det är samma sak för dig om du jobbar heltid eller är hemma heltid?

*kl*
Hemma ifrån en tvåtimmars tur med pållan. Helt underbart väder, perfekt utom de där :devil:-a älgflugorna! De va överallt!
Pållan är så gullig. I galoppen tror hon att hon är snabbare än blixten, när det egentligen går i slowmotion:D
Så nu har snoddas varit hemma med sin pappa i tre timmar, längsta hittills.
Och det hade gått suveränt :laugh:

Är du mer frånvarande hemma du då, när du jobbar?

Min man är också en närvarande pappa när han är hemma (liksom jag är en närvarande mamma och mormor är en närvarande mormor, osv), men det går inte att jämföra med att vara hemma på heltid. Tycker du att det är samma sak för dig om du jobbar heltid eller är hemma heltid?
Jag menar att som det är nu tycker jag faktiskt att vi tar hand om V lika mycket, även om jag är hemma och pappan jobbar. På kvällarna och helgerna har han (outtalat, men det blir så naturligt) huvudansvaret för V och är oftast den som matar, byter blöjor, leker osv. Det är ju bara att läsa i vilken tråd som helst på vilket forum som helst så ser man att det inte är självklart att pappan tar hand om sitt barn på samma sätt som mamman. (Ammar man så går det såklart inte, men när man inte gör det) När jag börjar jobba kommer rollerna att vara ombytta. V har aldrig nånsin visat något tecken på att vara vare sig mammig eller pappig utan trivs lika bra med oss båda och det tror jag till stor del beror på vår uppdelning.

jo det är dyrt, men vi har fått massa saker uppsatta gratis av larmfírman eftersom larmet inte gick av när det var inbrott.
tror sammanlagt saker för 17.000. Dessutom kostar dom inget extra i månaden heller, så vi betalar som vi gjorde innan typ 340 kr i månaden men har saker för mycket större värde insatta.
Jaha, jo, jag kommer ihåg att du skrev att ni fått ersättning, men jag fattade aldrig att larmet inte hade lösts ut. Men jag tyckte det verkade konstigt att tjuvarna hunnit med så mycket :devil:. Jag menar, även om de går in i ett larmar hus borde de bli rätt stressade av sirenen och vetskap om att någon är på väg. Men då fattar jag. Men varför hade det inte gått av? Felinstallation, slut på något batteri eller visste de inte? Jättebra iallafall att ni fick rejält med grejer som kompensation, det var verkligen det minsta de kunde göra!

Nu har alla i familjen varsin iPhone! :D Mannen köpte en på Teliabutiken idag och sitter nu och väljer vilken ringsignal han ska ha. :rofl: Vilgot får ta min gamla 3G sen när han blir lite äldre och själv kan leka med barnappar. :cool:

Vi ska snart åka till Ramnäs på match med sonen, sen blir det stress ut till stallet för att fixa hästarna och laga hage. Sen hem om svida om för att åka på kalas. Blir inget gjort på huset idag :( Och imorgon vill jag åka på Elittävlingarna på Strömsholm. Någon som ska dit?

Jag funderar på att åka dit, men det beror på om jag hinner eller inte. Unghästen skall löshoppas i morgon.

Hade varit kul att kika dock.

Jag kom just på en sak :)
I äldre ungdom och senior brukar de ha Secret Santa. Då handlar man en julklapp till en annan och byter med varandra. Posten tjänar ju stora pengar på detta men det är en kul idé.
Någon som skulle kunna tänka sig att dra igång det så är jag med :)
Det brukar bara handla om någon hundralapp + porto :)

Jag kom just på en sak :)
I äldre ungdom och senior brukar de ha Secret Santa. Då handlar man en julklapp till en annan och byter med varandra. Posten tjänar ju stora pengar på detta men det är en kul idé.
Någon som skulle kunna tänka sig att dra igång det så är jag med :)
Det brukar bara handla om någon hundralapp + porto :)

Har precis tänkt detsamma :laugh: men du var snabbare. Jag är gärna med på det oxå!

Nu är namngivning avklarad och 25-årsfest i full gång. Och så social är jag som sitter här... :grin: Blev jättelyckat iallafall, ska försöka lägga upp lite bilder imorgon. Hade kanontur med vädret, 15 grader och strålande sol så vi hade cermonin utomhus. Iggy sov första halvan men vaknade lagom till kranskröningen och gjorde stora ögon åt alla som tittade på honom :)

Och jag är förövrigt helt slut efter tre dagars bakande, matlagning, städning, dukning etc etc vilket jobb det är med all planering och fixande!

*kl*

nu sitter vi på Huddinge barnakut och väntar på att det ska bli vår tur. Selma blev tokförkyld idag, eller, igår är det väl nu, har inte sovit något, är lite slut i huvudet, och på kvällen så fick hon svårare och svårare att andas och vid halv fyra, när det bara blev värre och värre, åkte vi till sjukhuset.

Förhoppningsvis är det bara falsk krupp, för hon mår lite bättre nu, men vi väntar fortfarande på läkaren. 4st före oss...

Lilla gumman, hoppas ni fått träffa läkaren och Selma snabbt mår bättre.
Där har vi också suttit! Men visst är det typsikt att dom mår bättre innan man hinner träffa läkaren? skönt, men på ett sätt kände jag att jag ville att läkaren skulle se T som sämst, så hon kunde få bästa hjälp för det hón hade.

Skoja inte att jag ville ligga kvar i sängen imorse.. Kramas med varma gosiga smulan istället för att sitta på kontoret. uäh.
Typiskt, hon vaknade till precis när jag skulle gå ner till bilen, så jag kröp ner några minuter och ammade innan jag åkte. Sen får hon kramas med sin pappa istället =)

Ha gör ni andra idag då?

vill spinna vidare på det här med mat. har ju inte kommit så långt ännu, men tänkte höra hur ni andra gjort.
Det finns ju barnmatsburkar från 5-6 månader nånting med färdiga maträtter, jag vet inte, säg typ köttfärssås och spaghetti.

Har ni då introducerat alla ingridienser var och en innan?
typ säg tomat kött osv eller har ni bara gett en burk?
Behöver verkligen mer kött på benen om det här med mat känner jag, jag tycker det är svårt att veta om man gör rätt och hur man ska gå vidare!

jag har iaf gjort så här att jag har introducerat en smak, tex potatis. Sen körde jag bara potatis och bröstmjölk/ersättning ett par gånger. Sen lade jag till morot med potatisen. Dvs "byggde på" smaken allt eftersom.

Orkade inte ta en smak i taget i flera dagar, då blir det ju som någon skrev tidigare, att barnen är vuxna innan man gett dem alla smaker.

När potatis+morot funkade så lade jag till andra smaker. Efter 5 månaders ålder så lade jag till tomat, som ju kan vara lite känsligt att ge. (sen har vi en drös allergier). Pasta introducerades med redan kända smaker, och sen kunde jag ge en burk från barnmatstillverkarna med tex köttfärssås och spagetti. För då var det bara köttet som var "det nya".

När barnen är så små som 5-7 månader (innan tänder) så tycker jag att det är lättare att ge burkmat med kött/kyckling eftersom de burkarna har en bättre konstistens än vad jag själv lyckas åstadkomma. Tex när jag kokar köttfärs och sen skall mixa det, så blir det ändå "för" grynigt. Då väljer jag hellre en burk med den maten.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
42 956
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 207
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar