Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Håller tummarna för att ni får bra hjälp och att hon är bättre nu. Problemet att få vänta så länge på vård när man väl är där är ju att det kan ha blivit bättre av sig självt, man vill ju att doktorn skall se barnet när det är som sämst.

Ja, alltså, jag har gått väldigt försiktigt fram.
T blir 6 månader på onsdag!

Men tex tomat och liknande grönsaker, måste det kokas innan det gess? Måste allting kokas? ja, banan har jag förvisso inte kokat än ;):D

hur gör man med kryddor då? Ska dom också introduceras?

Nej, vi har inte introducerat alla ingredienser en och en, utan resonerade så att han redan smakat de "stora" ingredienserna (typ potatis och rotfrukter) så resten fick följa med på köpet. Det blir ju inte så stora mängder till att börja med, köttinnehållet verkar i runda slängar ligga på 10 % och i övrigt är det ju mest för smakens skull. Vi har hunnit med spaghetti och köttfärssås och lapskojs hittills, jag tycker det måste vara gott för dem med lite olika kryddningar :d även om köttfärssåsen var i tamaste laget!

Måste varit kul att träffa folket från den stunden i livet :)

Ja, det är guld att ha dem :laugh:. I början var det mycket för att ha någon som var i samma situation som en själv, men nu är det mest för att de är så himla trevliga :D

jag har av enkelhet för att kunna mosa/mixa kokat alla grönsaker. Majs å ärter för att kunna skala bättre också.

Nä, kryddor är bara att slänga i :) Barn gillar ofta när de smakar mycket. Iaf mina båda grabbar.

SKALA majs och ärtor?! Ska man göra det? hehe. ska man trycka ut dess innehåll och inte ge skalet?
Hmm kanske därför majs gav magont då, jag mixade hela majskorn:o

det här är nackdelen med att inte vara hemma.
Jag saknar älskling.
Dessutom har sambon lagt telefonen i radioskugga så han hör inte när jag ringer!!

Fast jag har inte skalat majsen eller ärtorna innan jag mixat heller och Selma har inte haft några problem. :)

fick träffa läkaren vid tjugo i sex imorse och då var Selma i stort sett "frisk", inga panikandetag och skällande hosta, men fortfarande hes och harklig. Hon var väldigt bra, lugn och förklarande. Vi pratade om att ge henne cortison, men då det tydligen hämmar tillväxten i upp till några veckor, så tyckte både jag och jeppe (och doktorn) att det var onödigt med tanke på hur mycket bättre hon redan blivit av sig själv.

Nu verkar förkylningen sätta igång och hon är snörvlig och hes i halsen, men enligt doktorn var det ett bra tecken då det betyder att förkylningen tar vid istället för kruppen. Men fy fan, vilken natt. Har sovit en timme, max. Var helt livrädd.

nä du behöver inte skala majsen ;) Men jag har valt att göra det för att bebis skall kunna ta upp majsen bättre. Skalet blir ju "hårda" bitar, och alldeles i början kan det vara svårt att få i de små något som avviker från en slät massa.

Idag skalar jag ju inte majsen längre, det var ju bara i början, när det var smakisar.

Vad skönt att det går åt rätt håll iallafall! Jag vet hur det känns att vara sådär rädd när dom är sjuka, och speciellt andningen är man ju asnojig på!

Jag köpte nässpray med saltlösning, den som näsfrida har och den är superbra tycker jag! och bulla upp med kuddar under madrassen.

Hoppas Selmatjejen piggnar på sig fort nu!

Ah I see.
Men det måste ha tagit ungefär 500 år att "skala" majsen! Sitta och trycka ut varje korn ;D men jag ska göra det, kanske passar T bättre!

Usch vad tråkigt, hoppas lilla Selma är bättre nu!

EmmelieR: jag är gärna med i Secret Santa, vad kul att du tänkte på det. Jag har inte skänkt det en tanke :) Någon annan får gärna ansvara för det för jag har ingen aning om hur det funkar.

hi hi hi, ja 500 år är lite överdrivet. Men det tog ett tag.

Jag skalade ett gäng å sen så mixade jag dem med potatis å sen delade jag upp i portioner så det räckte ju med 2 st sådana insatser. Nu går det att mixa dem med skal på eftersom han är van vid att äta lite större bitar, inte bara halvflytande puré.

Jag är jättegärna med i secret santa :)
Fast bara om nån annan styr upp det hela:D
Lider fortfarande av min sk. Pregnancy Brain, fast 10 ggr värre.
Glömmer allt nuför tiden, kan inte organisera upp mig det minsta.
Nån mer som va grötig i huvudet under graviditeten som det fortfarande håller i hos?

Host hoat, här är n till... Har under loppet av graviditet plus nu sen han tittade ut, glömt min plånbok två gånger och mina älskade solglasögon en gång på maxi.. Plånboken har jag fått tillbaka bägge gångerna, inte solbrillorna, tyvärr. Sen allt man glömmer hemma, hos mina föräldrar, svärföräldrar och andra ställen man besöker, det tänker jag inte nämna :D

Glömde ett paket glas på biltaket för några veckor sen, går väl lista ut vad som hände med dem ;)
Och mängder av mat har jag brännt vid i ugnen. Hundarna har varit välrastade några gånger för att jag glömt dem ute.
Massor av saker glömda hemma hos folk, listan kan göras låååång :D

Här är en till! Glömmer av tidsbokade saker, eller skriver upp fel tid. Går hemmifrån utan napp till Milton, glömmer städigt telefonen, glömmer bankkorten hemma osv. osv.! FAST det börjar faktiskt bli bättre nu när jag inte ammar så mkt längre. Hjärnan börjar liksom diska ur gröten lite grann! Väldigt skönt!

Igår var jag jätteduktig. Jag förberedde varmt vatten, ersättning, blöja, pyjamas o allt tills vi skulle iväg på en snabb kalasmiddag... Kom dit och E börjar bli hungrig... Hmmmm Glömt nappflaskan.....
Jobbigt...
Men jag fick ännu en ny flaska iaf... Nu behöver jag inte diska mer än 1g/dag om jag vill typ.
Då har jag ändå en hos syrran o en hos m&p i reserv...

Haha så gjorde jag med en gång fast jag skulle ut på stan och gå runt lite. Fast jag hade glömt pulvret. suck! Så då köpte jag en tetra som nu alltid ligger med i väskan utifall att! Fast den hjälper ju inte mot om jag glömmer flaskan iofs!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
42 993
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 209
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar