Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Isabella är jätte stabil :) tror hon har haft nytta av att sitta i sin tripp-trapp-stol för nu kan hon sitta och sitter jätte fint. Lånade t.o.m. en barnstol på Gula Hästen igår som hon satt i medan vi andra åt utan att nudda några kanter.

*kl*

I fredags fick vi tid för ny njurfunktionstest och idag fick vi tid för op av njurbäcken. Ehh... då kan vi väl lika gärna opa utan att göra någon röntgen om de inte ens tänker invänta svar från v-ås innan vi får op-tid. Fast det är bra ändå, slipper vi vänta jätte länge på op efter nya testet :)

kl
Vilka bebisar sitter stadigt nu? Nu måste jag ändå kunna säga att Vilgot sitter helt stadigt. Han kan ramla någon enstaka gång om han tittar åt något håll och glömmer bort att hålla balansen, men han kan lätt sitta en halvtimme eller nåt. :love:

Själv på golvet? :eek: Duktig Vilgot! Iggy har som sagt vänt sig från rygg till mage en gång, men ingen mer gång sen dess. Att sitta upp själv känns som milslångt bort... Hur övar man på det? Sätter dem o ser ifall de ramlar eller inte ;)

Isabella kan inte heller rulla men sitta kan hon :) man kan öva i matstolen och man kan öva i knät :idea: rätt som det är sitter de utan stöd!

Ah :idea: då övar vi varje dag. Men han står allra helst hela tiden, i soffan står han lutad över soffkanten och "studsar".

Och nu precis rullade han från mage till rygg :D oerhört stolt mamma!

Senast ändrad:

Här har det de senaste veckorna hänt massor. Det kravlas på ganska bra. Något som är förträffligt skönt då hon accepterar att bli lämnad på ett helt annat sätt. Men sängen med tillhörande föräldrar behandlas nu mer som hennes privata klätterställning.

Hon sitter stadigt. Och framförallt så STÅR hon självständigt korta stunder.

s_225.jpg

Vi har också börjat använda sittdelen i vagnen. Det mottas sisådär. Det är inte samma hat som hystes mot liggdelen. Den går väl an. Men det är sjal och sele som gäller om hon får välja.

I matväg så slinker det mesta ner med stor aptit och glädje. Förrutom gröt och välling. Så är det någon som har nått bra tips så är det välkommet.

Japp, själv på golvet! :laugh: Fast än låter jag inte honom sitta direkt på hårda golvet, utan han får sitta på fårskinnsfällen eller sin IKEAmatta med ett ihopvikt överkast under. Då blir det inte så hårt om han skulle trilla. För 2-3 veckor sedan ramlade han då och då och då hade jag stora kuddar runt honom.

Annars är Vilgot ganska ointressead av att öva grovmotorik. Däremot satt han i 20 minuter idag och undersökte sin napp med tillhörande napphållare. :D Vända sig kan han göra, men det är inte ens varje dag han gör det.

Lite osäker på om han faller så snabbt för att han vill vara på mage eller för att han har dålig balans. Han sitter inte länge, en halv minut eller så, om han är på öppna förskolan sitter han mycket längre, med mig bakom sig (bra stretch för ridmusklerna :p). Har amningskudden bakom honom hemma som han ramlar i åt alla håll och kanter.

Det kan ju vara en kombination. Om man lutar sig så är det ju lätt att falla om man inte har balansen. Men det är bara att träna vidare. Det är precis en månad sedan jag upptäckte att han kunde sitta själv korta studer på golvet, några sekunder bara.

MEn jag har aldrig varit det innan... Och jag jobbar ju en del kring jul.... Hinner jag det tror ni?
Fast jag vill att det ska bli av så om ingen annan vill...

Ska julklappen riktas till mamman, barnet eller båda?

Lite bilder från namngivningen

Gissa vilken som är Iggy's favoritsång ;)

40866_481192522783_615567783_7020600_7640386_n.jpg

Familjen

40866_481192537783_615567783_7020602_1718221_n.jpg

Min goa lillebror läste en dikt, han är 14 år så jag är grymt imponerad över att han gjorde det

40866_481192587783_615567783_7020609_4046186_n.jpg

Faddrarna och officianten

40866_481192597783_615567783_7020611_1350274_n.jpg

Snoddas sitter skapligt bra, men det är på gång.
Han har vänt sig från rygg till mage och mage till rygg hur länge som helst nu.
Han kryper nog bannemig snart :eek: Han ålar sig fram blixtsnabbt. Ligger inte still på samma ställe särskilt länge :)

viv. Vad fina ni är :) Och vilken läcker tårta:d

*kl*

Tänkte fortsätta med att lägga in lite bilder så blir det kanske lite roligare :)

Min lilla skrutt har ju hunnit bli 7 månader. Han är världens gladaste lilla knubbis. :love:
47128_429210317615_673142615_5119998_8170431_n.jpg

Han sitter jättebra, kunde sitta själv från dess att han var 5 månader och 3 dagar gammal. Sen att han gillar att sitta i sin vagn när vi är ute är bara skönt för mig, det underlättar ju.
68093_440771687615_673142615_5358994_2740886_n.jpg
68093_440771692615_673142615_5358995_1951260_n.jpg

Han rullar runt på golvet, men hatar att vara på mage, så han kommer inte att krypa. I stället så "hoppar"/hasar har fram lite grann genom att sitta på rumpan. Storebror var också rumphasare, så det är nog så det kommer sluta även för Samuel.
68093_440771682615_673142615_5358993_1177576_n.jpg

Han vaknar vid 8,
Äter gröt kl 9
Äter lunch kl 13
Äter kvällsmat kl 17
Äter välling kl 19,
Sover sedan från 19:30-ca 08. Utan att vakna eller matas. Nu är det dock tänder på g, så nu är det lite oroligt på natten.

På dagarna sover han 2 pass än så länge, ungefär 45min - 1 timme åt gången. Eftersom jag börjat jobba så är han med mig på jobbet om dagarna. Han skulle egentligen ha flyttat till eget rum för 1 månad sedan, men på grund av all renovering med köket så har vi inte hunnit bygga klart hans rum. Det är lite dålig planering, för nu börjar han närma sig 8-månaders "separationsångest"-period.. Och då kan vi ju inte flytta honom utan han får bli kvar i så fall. Men det är på gång, väggen är byggd, så nu skall vi bara spackla och måla och sånt.

Han fullkomligt älskar sin gåstol. Springer runt i den och säger "Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiii" till allt och alla. Så ja, han kan prata också :cool: Och han är alltid glad!
46454_426400372615_673142615_5062549_6843998_n.jpg

*kl*

NÄÄÄÄ men jag är inte bitter inte. Fick äntligen min efterlängtade iPhone i dag :bump: MEN antingen har posten eller tjejen som ordnade med telefonen tjollrat bort mitt nya sim-kort :devil:

JA så här sitter man, bittrare än Häxan Surtant och bara kollar på en telefon som är helt DÖD. Har startat den men man kommer ju inte så långt. Får väl passa på å låta den få en ordentlig uppladdning av batteriet i natt då...

Skönt att jag inte är ensam om att blanda ihop vilka som hör ihop med vem här inne. skulle behöva en liten sammanfattning bredvid avataren typ,

Alex, 12/4, 10 kg, 70 cm

:D

*kl*
A sitter stadigt utan stöd, och rullar runt till mage. Som han hatar att ligga på även om det blivit bättre..undrar om han kommer krypa. Han springer nog istället med en gång :D Vill inte vända sig från mage till rygg.
Springer runt i gåstolen istället för att ligga på golvet. Har lärt sig dra ut kökslådorna, så snart är det dags att sätta barnlås på :grin:

I morgon är han 6 månader :love:

Snoddas sitter skapligt bra, men det är på gång.
Han har vänt sig från rygg till mage och mage till rygg hur länge som helst nu.
Han kryper nog bannemig snart :eek: Han ålar sig fram blixtsnabbt. Ligger inte still på samma ställe särskilt länge :)

WOW :eek: Känns som Theo är år efter...

Han har vänt sig från rygg till mage 2 ggr, den 15 september. När han ligger på rygg drar han upp fötterna och tippar åt sidan sen kommer han inte längre. Från mage till rygg är det säkert 1½ månad sedan har gjorde det sist. Sitter bra i matstolen, kan få lite barhäng :D På golvet sitter han också skapligt i några sekunder sen tippar han framåt.

När han ligger på rygg så kan han snurra som visaren på en klocka..I natt fick han komma över i vår säng, då höll han på göra mig galen när jag vaknade mer än en gång med hans fötter i ansiktet.

Skönt att jag inte är ensam om att blanda ihop vilka som hör ihop med vem här inne. skulle behöva en liten sammanfattning bredvid avataren typ,

Alex, 12/4, 10 kg, 70 cm

:D

I morgon är han 6 månader :love:

Ja, det skulle ha funnits den där fuktionen på finns på mejlen då man kan lägga in en typ hälsningsfras i slutet av meddelandet per automatik....

Theo, 23/5, 7635g, 68,3cm

*kl*

Skööönt och höra att det inte bara är jag som är satans förvirrad fortfarande..får inte ihop det alls vissa dagar, andra bättre!

Här är det bra, Nelly sover dåligt fortfarande, och är jobbig att natta, men förövrigt, vilken glad liten skit vi fått:love: Helt underbar på dagarna, UNDERBAR!:love:

Milton är i så fall också långt efter, skyller på att han är yngst i tråden :D
Han har fortfarande inte vänt sig varken från mage till rygg eller tvärtom och tycker inte det är så vidare festligt att ligga på magen.
Han är däremot bättre på finmotoriken då han ligger och plockar med nappen in och ut ur munnen och tittar på den länge och väl. Likaså med vissa leksaker. Ibland blir han dock TOK-FÖRBANNAD på dem när han äter och suger på dem och där inte kommer någon mat, stackaren svälter ju nästan ihjäl :p

Kl

Tack för era kommentarer innan om jag behöver ha dåligt samvete eller inte över att sambon tar mornarna, era kommentarer kändes bra att höra för det är nog egentligen så jag själv också känner. Och precis som någon (nu var det det där med minnet igen....) skrev att min sambo nog gärna vill ha lite egen tid med Milton eftersom han nästan kommer hem när Milton ska sova för natten.

Hoppas verkligen Milton sover lika bra hädanefter som han gjorde natten till idag. Han har varit på ett strålande humör hela dagen och sovit gott på dagen också, så härligt!

Nu ska jag ut med vovven på sista svängen innan det är dags för oss att sova också. Kram på er!

Milton, 28/5, 67 cm, 8,5 kg ungefär.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
42 921
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar