Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Det va smart, att alltid ha en i bilen också! Kanske ska lägga en där i också! Det skadar ju inte direkt!

*kl*

Vad dött det har varit här idag. Men det går väl i vågor om hur mycket folk har tid att hänga här;)

Vad har ni vårmorsor hittat på idag då?
Har varit ute på premiärtur med sittdelen, såg att det bara va upp till 9 kg
på liggdelen. Och snoddas vägde 8880 g för nästan en vecka sen så det va dags att byta.
Shit vad tung vagnen va att styra sen!
Även en liten ridtur i mörkret hanns med, största nöjet egentligen med ridturerna nuförtiden är allt tjöt å skitsnack man har med stallkompisarna.
Slippa bebissnacket ett tag liksom :D

kl
Varje morgon vaknar jag och mår illa och känns som om jag kommer bli hur förkyld som helst men så fort jag kommer upp ur sängen så känner jag mig normal igen utom lite snorig. Hoppas verkligen att det inte bryter ut ordentligt :crazy:

22/10 ska vi till sjukan och göra nytt njurfunktionstest! Hoppas det är ett positivt svar nu. Njuren har ju återhämtat sig och producerar "normalt" igen. Skulle vara intressant och veta hur mycket som det skulle ha kommit ut om njuren fungerar bättre vs hur den fungerar innan op med 8%.

Sedan så tänker jag nog sy en ny "snuttefilt" åt Bellan med en massa "tvättrådslappar" på. Hon fullkomligen älskar tvättrådslappar och jag har sett snuttefiltar som har en massa lappar som sticker ut fast det är kul att sy själv så att man kan välja färger helt själv :)

Idag ska jag träffa mina vän och hennes bebis, vad ska ni andra göra?

Théa älskar också dom där lapparna :D Kanske jag också borde ge mig på att sy en sån till henne? Det får ligga på lut lite..

Idag ska vi bara vara hemma, det har varit en hektiskt helg och jag tror hon behöver en myshemmadag med sin mamma, eller är det hennes mor som behöver en Théamysdag kanske? =)
....Dessutom har hennes pappa min bil för han ska byta däck och jag vill inte köra hans. ;D
Så fort T börjar bli trött ska vi gå och lägga oss i sängen och sova middag båda två. Jag är lat jag vet..

Idag eller imorgon får vi svaret på urinodlingen, får se vad den visar då.

Undrar vad det är med barn och tvättrådslappar?
Jag skulle också behöva sova middag men det har jag inte tid med.

Hoppas ni får ett bra svar på odlingen :)

På tal om Ihpone! beställde 4an för 4 veckor sen, KAN DEN KOMMA SNART?!

Jag fick 6-8 veckors lev.tid, lillasyrran fick 8 veckors lev.tid på sin...har gått 6 veckor för mig i morgon...hoppas den kommer snart :D Beställda via Telia förvisso men jag tror lev.tiderna är densamma...

Är också me på Secret Santa!!! Men nån lite snabbare får kanske organisera...annars kommer nog inte klapparna först nästa år :D

Kl

Åååååhh, hur är vädret hos er? Här är det helt underbart - kallt och sol och jag bara älskar det!! Ska lämna Milton ett par timmar hos farmor så jag och min vän kan ta våra bus-hästar på en sväng. Efter det ska jag hämta Milton och åka till en annan skog med hunden och promenera, lovely!

Vi har haft en helt underbar natt. Milton åt kvällsmat runt 19 igår kväll, sedan på med pyjamas. Vi var iväg då så när vi åkte hem runt 20 så vaknade han till men somnade om i bilen och hemma sen direkt. Och sov till 5,15 i morse!!!! Sedan var han uppe en timme ungefär och sedan nattade sambon honom i vår "inne-vagn" där han sov till 8 ungefär - jag kommer vara världens lyckligaste om det håller i sig :D

Kl

Vad säger ni? Speciellt riktat till er som inte ammar. Jag är kanske skitlöjlig och förmodligen helt obefogat. Jag har världens snällaste sambo, han gör allt jag ber honom om, ställer alltid upp, gnäller aldrig och frågar jag något så är det bara bra.
Jag tar alltid Milton på natten, det rör sig om vanligen runt 3-4,30 och när han går upp så äter han för att sedan nattas igen. Sedan brukar han gå upp vid 5,30-7,00 och förbli uppe. Det passet tar alltid min snälle sambo så jag får sova. Men sedan ska han ju jobba (börjar 9, jobbar i butik..) så jag får ju gå upp runt 8,15 så sambon hinner göra sig i ordning och sedan ska han köra.
Men jag har börjat få så dåligt samvete över detta. Tycker ni jag kör med min sambo? Han tycker nog inte på utan går nog gärna upp för att spendera tid med sin son, eftersom det inte blir så mycket tid för det på kvällen då han inte är hemma förrän 18,30.

Vet egentligen inte varför jag skriver detta. För nu när jag läser det så känns min fundering helt obefogad och sambon säger ju att det fungerar jättebra. Men ser ni det som "er plikt" att ta bebisarna på natt och morgon, bara för att ni är mammalediga?

Oscar vaknar alltid klockan 4, men då har hans pappa precis åkt till jobbet.
Så av de skälen tar han inte honom på natten. Och på helgerna är han så trött så han är lika lätt att väcka som nån i koma.

Hade han haft mer "normala" arbetstider hade han gott fått ta honom nån timme på natten.

Nu ammar jag iofs men Isabella sover tills hon vaknar för dagen men innan när hon vaknade för att äta och somnade om så hade jag inte ett dugg dåligt samvete för att min man tog henne när hon inte somnade om.
Bara för att man är mammaledig så måste man få sova ut någon gång i bland för jag tror vi alla här kan skriva under på att man är inte så himla trevlig med stor sömnskuld.
Visst får den som är hemma för att ta hand om barnet ta nätterna så att den som har ett jobb att sköta får sova men jag skulle inte ha dåligt samvete om jag tvingade upp min man en timme tidigare innan jobbet.

nä, du kör inte med din sambo.
Han säger ju att det är ok, och han vill ju spendera tid med sin son. Perfekt lösning när du får sova lite extra också.

:)

HEEEEEJ på er!!! :love: Nu har vi äntligen kommit iordning ordentligt i huset, så nu finns det med andra ord lite tid att sitta här igen. ;) Har en hel del att läsa ikapp ser jag, får ta det ikväll när Stellabellabus sover för natten.

Här skiner solen för fullt idag, egentligen borde jag gå ut och kratta lite löv, men dom försvinner ju inte direkt. :D Tänkte ta en promenad med bästa vännen på eftermiddagen, ska hämta ut Liberoboxen. När blev våra barn så stora att de kan börja med Up&Go?! :eek:

Stellisen växer så det knakar och är just nu världens härligaste unge. (det är hon jämt, men herre min je vilket soligt humör hon är på, och har varit på ett bra tag nu). Står ofta på alla fyra nu, ålar sig baklänges och har precis kommit på att man kan låta på både ut och inandning - så det låter eh-he-eh-he eh-he mest hela tiden här! :rofl:
BVC på torsdag, då är det vaccination nr.2 och läkarundersökning som ska avklaras. Vill inte...

Neee, inte kör du med han :D Passa på å njut i stället ;) Min sambo brukar alltid göra i ordning Theos morgon flaska och komma med den till oss i sängen innan han åker...då kan vi välja ifall vi vill stiga upp när Theo ätit klart eller sova vidare :laugh:

Åhh va mysigt ni alla har det med att vara två på morgonen :) Armani- jag tror faktiskt att han vill umgås med Milton så ha inte dåligt samvete för det :) Orkar han så är det ju det bästa.

Min sambo tog Ebba kl 6 i lördags morse för att jag var så trött at ögonen gick i kors. Men hon har haft ett par gnälliga nätter. inatt var bättre igen.

Zody- jag tror inte att man får skriva så utan att sätta in lite insprationsbilder till oss andra i höstmörkertråket ;)

Är lite nyfiken på secret santa men är osäker på om jag kanske är för oorganiserad för att ens få vara med. Hur går det till?

Haha! Du Skickar in ett mail till den som vill vara tomtemor om en önskelista och din adress- ålder på barnet kanske också är bra att veta :). Sedan så tar tomtemoren alla lappar och parar ihop 2&2. Så sänder hon ut PM till alla medverkande om vart din julklapp ska skickas.
Allt är hemligt så sen kan man gissa efteråt vilken man fått av.
Så allt de andra behöver göra är att vänta på PM med önskelistan om man nu inte kommit på ngt fantastikt redan innan dess, handla en julklapp för ca 100:- och skicka på posten.

Sen är ju frågan om man ska ta en i hela föräldraforumet om det blir roligare eller ej...

Vi har med haft underbart väder hela helgen, vi har snickrat en vedbod så vi har varit ute nästan hela dagarna. Alex har suttit i vagnen och tittat på eller på en filt och studerat löven :)
Jag har träningsvärk, har inte hållit i en hammare på evigheter....idag har jag målat så nu är det bara att köra in veden inför vintern.

Apråpå glömska så har jag ingen koll på någonting längre. Allt måste skrivas in i mobilen med larm på.
Skulle behöva en fusklapp på vad alla bebisarna här inne heter. Namn har aldrig varit min grej, men nu är det pinsamt dåligt :o

Inatt har Alex sovit ett par timmar i sin spjälsäng, men då var jag förstås klarvaken. Fick ändå sova ett par timmar innan han vaknade.

jag är gärna med på secret santa!

Apråpå glömska så har jag ingen koll på någonting längre. Allt måste skrivas in i mobilen med larm på.
Skulle behöva en fusklapp på vad alla bebisarna här inne heter. Namn har aldrig varit min grej, men nu är det pinsamt dåligt :o
Jag gjorde en sjukt pinsam grej för några veckor sedan. Var och handlade kläder till Vilgot på H&M. Stod i kassan och hade betalat och fick tillbaka kortet och kvittot. Gick några steg åt sidan med vagnen (man är ju alltid ivägen men den...) och stod och plockade ned kort och kvitto i plånboken osv i godan ro. Sen hör jag någon säga "Ska du ta din påse eller?" Jag vänder mig om och ser kassörskan hålla upp en för mig obekant påse. "Nej, det där är inte min!" säger jag och vänder mig om igen för att fortsätta lägga ner plånboken i väskan. "Jo, det är det visst" säger hon och visar innehållet i påsen som är Vilgots nyinköpta kläder... :o Jag ville bara sjunka genom jorden och var tvungen att ursäkta mig med att jag har alldeles för lite att tänka på nu när jag bara går hemma.

Apropå bebisar och namn och så. Namnen har jag ganska bra koll, frågan är bara vilken bebis som tillhör vem. Jag är sjukt dålig på att komma ihåg vem som skriver vad och ofta, som sagt, vilken bebis som tillhör vem. Måste ofta dubbelkolla om jag svarar någon, så jag vet om jag ska skriva han eller hon... Vissa användare har jag betydligt bättre koll på än andra, t.ex Michellan och Ia som jag träffat irl.

jag är gärna med på secret santa!
Jag med! :banana:

kl
Vilka bebisar sitter stadigt nu? Nu måste jag ändå kunna säga att Vilgot sitter helt stadigt. Han kan ramla någon enstaka gång om han tittar åt något håll och glömmer bort att hålla balansen, men han kan lätt sitta en halvtimme eller nåt. :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
42 921
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?