Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Knappis

Ett par nya foton på min prins. Han ratar numera nappen för tummen, suck! :D Jäkla unge ;)
69089_1510276328359_1577893648_1187537_3242885_n.jpg

Mys på balkongen igår precis innan han somnade. Träsmak i rumpan hade jag två timmar senare när han behagade vakna. Vågade inte resa mig och gå in och lägga honom, för då hade han garanterat vaknat och han älskar ju att sova ute. Bara kläder på sig, men inlindad i en tjock fleecefilt och snuttefilten om huvudet, han var svettig när han vaknade =)
36160_1508521884499_1577893648_1183480_2322044_n.jpg

NÄÄÄÄ men jag är inte bitter inte. Fick äntligen min efterlängtade iPhone i dag :bump: MEN antingen har posten eller tjejen som ordnade med telefonen tjollrat bort mitt nya sim-kort :devil:

JA så här sitter man, bittrare än Häxan Surtant och bara kollar på en telefon som är helt DÖD. Har startat den men man kommer ju inte så långt. Får väl passa på å låta den få en ordentlig uppladdning av batteriet i natt då...
Åh, din stackare! Jag vet PRECIIIIS hur det känns! ;) Jag fick nämligen mitt sim-kort en hel vecka :eek: efter telefonen! Det var en jäkligt lång vecka kan jag säga... :crazy:

Vad roligt att se bild på dig! Du kanske har visat bild förut, men det är alltid kul att se hur folk här inne ser ut. Jättefin tårta också! Och fin familj! :laugh:

Ringde Telia igår kväll när jag hämtat telefonen. Går visst att hämta ut sim-kort på teliabutiken här i stan så gissa vem som ska till stan idag :D

Snoddas sitter skapligt bra, men det är på gång.
Han har vänt sig från rygg till mage och mage till rygg hur länge som helst nu.
Han kryper nog bannemig snart :eek: Han ålar sig fram blixtsnabbt. Ligger inte still på samma ställe särskilt länge :)
Det är så intressant att man kan se personligheten så tidigt! Uppenbarligen har inte Snoddas tid att träna på att sitta. Vilgot sitter ju som sagt, men rör sig inte en millimeter åt något håll. Han vänder sig om till mage ibland (men aldrig tillbaka till rygg), men inom 2 minuter blir han jätteförbannad och vill sitta upp eller åtminstone ligga på ryggen. Jag kan fortfarande utan problem låta honom ligga och sova middag mitt på vår dubbelsäng som han alltid gjort.

Vilken tur du har!! Jag läste mig till på hemsidan att sim-kortet kunde komma 1-2 dagar efter att telefonen kommit, så jag väntade och led i det tysta. Fast jag hade ju redan en iPhone, så det gick ganska bra ändå. Den enda skillnaden med den nya var ju att den var 100 ggr snabbare och inte låste sig hela tiden.

Förresten! Äntligen en person som fattar att det heter "iPhone" och inte "Iphone"!!! :bow: Det är banne mig inte ofta som man ser att det är rätt skrivet. Till och med i de flesta tidningsartiklar står det fel.

Jag har varit lite frånvarande sista dagarna, hade hur mkt som helst att göra i helgen när jag hade utlandskunder på 2-årshingsten. Man vill ju ha fint inne, ute, i sadelkammare plus att alla hästar ska vara fina.:angel: Det gick iaf bra och om alla röntgenbildre får godkänt av deras vet så blir han finsk.

Ture passade på att gå igenom en av sina största förändringar hittills natten fredag/lördag. :eek: Från att ha sovit väldigt bra så har han blivit helt vild. Han sover eg men kastar sig från sida till sida, gnor sig i ögon, petar ut nappen, blir irriterad och börjar rulla runt efter den osv. Två gånger har han vaknat och gråtit som om han haft mardrömar. Han som aldrig vaknat innan... Det enda som funkar är om han ligger på min arm och jag håller om honom, då kan jag lugna honom så han kan slappna av. Men då får man ju ont i kroppen, och så fort jag rullar ifrån honom börjar det om. Fred-lörd sov jag inte alls, lörd-sönd sov jag 2 timmar och sönd-månd några fler. Inatt var det lite bättre.

MEN på dagarna har jag en ny bebis på både gott och ont. Han har tidigare varit ganska tyst men nu jäklar. Han ylar och pratar och skäller på nallar och Bamse babygymmet och är inte tyst en sekund. Har lite svårt att somna för han är så upphetsad men kan sen sova länge. Han är lite bättre på att leka själv, kanske kan leka själv i fem minuter istället för två! :D Han sitter bra i tripptrappstolen och annars också med lite hjälp, det dröjer dock ett tag innan han sitter själv. Han rullar runt åt både hållen men mest från rygg till mage åt vänster. Han blir vansinnig om man lägger honom på rygg så han är över på mage innan man hunnit blinka. Jobbigt vid blöjbyten. Hrm.

Håller med om att man borde ha en signatur underst om sitt barn, det kunde man förr på Buke. Jag lägger till:

Ture 22/5 lång och tjock, har inte vägt och mätit på snart två månader. Skulle gissa på 65 cm+ och 8 kg +!

:D Funderade precis på vart du tagit vägen ;)

*kl*
Filmade snodden igår när han låg och rullade lite på kvällskvisten. Försökte ladda upp en klippt version, med YouTube verkade inte kunna hitta den.
Så ni får nöja er med the uncut version :)

Haha, så duktig!!

Jag vet inte om jag visat det här inna, det är bland de första gångerna Ture vände själv:

Fått runt överdelen:

ostergarden

Och där kom rumpan:

ostergarden

Ber om ursäkt för "bonna-klädseln". Pyjamas med yllesockar är vad vi kör med på morgonen när vi släpper ut hästar. :D

Han har vänt sig från rygg till mage 2 ggr, den 15 september.

Har vi samma bebis? :eek: Någon gång i dagarna runt 15/9 vände sig E två gånger från rygg till mage, men det har han inte gjort om sedan dess han heller :p

E sitter inte själv (han sitter helt okej i sin antilopstol men sätter man honom "löst" så är fötterna så intressanta att han blir helt dubbelvikt...) men står faktiskt ganska bra när man håller honom i händerna. Han kämpar mycket för att ta sig framåt när han ligger på mage, men det är mycket kämpaglöd och inte särskilt mycket teknik, så han kommer inte längre än centimetrar :p

Och så kan vi stolt skriva:

E, 15/1 (BF 18/4), numer imponerade 6,8 kg och 65,5 cm
:banana:

Eftersom ni andra skriver:

Oscar 3/5 då 4400g 55 cm, nu 8880g 71 cm.
För en vecka sen iaf, så nu är det säkert 9 kg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
42 898
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar