Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Glöm inte Bukefikan med tjejerna från Bukehästar..-tråden i november Emmah, och ta med syrran din också :laugh: Inget datum satt än, men vore kul att ses då.

*kl*
Är så intressant att tjyvläsa om era små, som inte är så mycket äldre i tid men dock i utveckling! När började de sitta själva i stol, typ HokusPokus? H sitter hur stadigt som helst i famnen (med mina händer kring midjan) så började fundera när man kan börja ha honom sittandes med vid bordet istället för på golvet i babysittern..

Och jag är gärna med i Secret Santa, om ni vill göra gemensam sak med oss Sommarmammor :)

Harry: född 9/7, vikt 6 605 gr och längd 64,5 cm vid kontroll den 11/10!

Glöm inte Bukefikan med tjejerna från Bukehästar..-tråden i november Emmah, och ta med syrran din också :laugh: Inget datum satt än, men vore kul att ses då.

Harry: född 9/7, vikt 6 605 gr och längd 64,5 cm vid kontroll den 11/10!

Neee rå, pma bara i tid så ;)

En så pass dyr grej bör du absolut sätta ett reservationspris på. Ifall det inte blir budkrig på den. Jag väljer alltid det när jag kränger nåt där :laugh:

Oj, har du inte fått vara själv förrän nu?

Jag har lägenheten för mig själv åtminstone varje lördagmorgon, då går pappa och bebis till bageriet och handlar frukostbröd. Otroligt skönt!

Alternativet är ju att den ligger kvar i min byrålåda och genererar 0 pengar. :D Jaja... Nu har jag iaf lagt ut min första auktion. iPhonens föregångare HTC Touch Diamond som jag bara använde i ett halvår för att jag blev totalt knäpp på den. Den har legat i byrålådan i 1,5 år nu och jag såg att de går för ca 700 kr!!! :eek::eek::eek: Helt sjukt.

Vad mer kan man sälja!? :banana: Jag väntar med att lägga ut iPhonen tills jag fått den här såld. Dyon-chaps, kan man sälja det? De har varit på gränsen länge och nu törs jag inte ens prova dom. :o Ett par gamla läderridstövlar som jag inte använt på säkert 10 år har jag också! :idea:

Just nu är det lite stiltje på hästutrustning tycker jag men sätt ett utropspris istället för reservationspris. Säljs de inte så behöver du ju inte skänka bort sakerna...

Jag har ett par stövelskaft från dyon som jag använt 2 ggr... Jag har eg massvis med saker att sälja men det är så tråkigt att skicka sakerna sen....
Det ligger typ 8 mobiler i ena bokhyllan...

Hihi, skicka en mobil till mig under Secret Santa :angel: Min mobil är så kass att det inte finns ord som kan beskriva det.

Dyon chaps skulle jag lätt buda på!!! :) Tycker aldrig det finns nå kul häst grejer på tradera till bra priser... Men jag är inte inne jättemycket heller... :)

Oj, har du inte fått vara själv förrän nu?

Jag har lägenheten för mig själv åtminstone varje lördagmorgon, då går pappa och bebis till bageriet och handlar frukostbröd. Otroligt skönt!

Nee jag har ju inte det. Men min sambo har varit själv hemma massor av gånger, hum! Kan bero på att jag är en alldeles för snäll person som gärna gör det själv ist för be någon annan. Men tänkte kanske skicka iväg sambo barn och hund imorgon så att jag kan få dammsuga och torka golven ifred!! Vi får se om det blir av :grin:

Såg att du undrade lite över Nääs våra stora ( :D ) bebisar började sitta i stol. Miltons farmor har en gammal matstol i trä som är ganska låg i ryggen. Den har Milton suttit jättebra i sen han var ca 3 månader. Satte honom långt fram så han satt lite som en "säck potatis", haha..
I vår hokuspokus har han fortfarande lite svårt att sitta. Vet inte om det beror på den raka och ganska höga ryggen. Milton är dessutom snabb med att tala om när det är jobbigt och han inte vill mer :D

Jag misstänker att det är svårare att sitta i en stol än att sitta själv nästan. Vi har en Leanderstol och i den sitter V som en hösäck. På golvet sitter han ju rakt och fint utan problem. I stolen går det ju att luta sig åt alla håll och då är det nog lätt att de gör det också istället för att sitta själva så att säga.

Valnoed_stol.jpg

funderat på att tjäna pengar på dem? hi hi, finns ju sajter på internet som köper ens gamla telefoner. Jag har själv inte använt mig av det, men funderade på det här om dagen.

sen när de sitter på golvet så har ju hela benen stöd av själva golvet. I en stol så hänger ju underbenen ner "fritt" så att säga. Därför kan det vara svårare att sitta i en stol.

*kl*

Vi har denna till Oscar. Han har först nu på sistone börjat sitta bra i den, har blitiv lite hängigt innan.
En stor nackdel med den stolen är det höga ryggstödet, han dunkar i huvudet i den när han lutar sig bakåt lite för snabbt så han inte hinner bromsa.
Fast vi har löst det genom att ha en vikt filt hängandes över.

knapplån

MEH jag vill också få min Iphone! Komsi komsi nu!

Igår var vi på BVC, Thea 6 månader idag:love: väger numer 7419 gram och är 66 cm.
Urinoldingen kom tillbaka negativt också, jätteskönt! Idag har vi mammagrupp, jag vet inte om det är särskilt givande direkt.. Temat idag är egenvård infektioner.

*KL*

En liten fråga. I köket i lägenheten har vi ett barbord som köksbord. Tycker ni det ska följa med lägenheten? Det blir ju märken i tapeten när vi tar ner det... Fast jag skulle vilja ha kvar det...

sen när de sitter på golvet så har ju hela benen stöd av själva golvet. I en stol så hänger ju underbenen ner "fritt" så att säga. Därför kan det vara svårare att sitta i en stol.
Jo, det har du förstås rätt i! Iaf om man är bebis, inte för en annan...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
42 890
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar