Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Precis vad bvc sa till mig, att jag måste byta ut lunch-målet till "mat" för hon behöver mer energi. Jag vägrar, jag har en glad bebis som sover hela nätterna och nöjd på dagarna. Hon är vaken 3-4 timmar i stöten och är glad hela tiden, tror inte hon har energibrist. Mitt barn mår bra och jag och hon är nöjd med att bara ge henne en smakis (halvportion?) om dagen.

Så du är inte ensam :)

Wow! Jag satte just två katter på pendeln till dig för bebisterapi. Skicka tillbaks dem när de vågar vara sådär nära :)

Hihi
våran tokkatt tycker att M är helläskig :D
hon låter sprattlar och luktar konstigt... men hennes prylar är himla mysiga ;)

Våra är lite modigare ibland och lite fegare ibland, men vi är inte i närheten av några sådana där bilder!

Men det "roliga" är att de ändå verkar bry sig om honom på något sätt. När hela hans hud var sårig på grund av hans zinkbrist och vi var ordinerade att tvätta ordentligt varje dag (det var innan man lyckades hitta orsaken, såhär i efterhand får jag leva med att jag plågade honom i onödan :() och han - såklart - gallskrek, då kom de båda två och jamade och tittade på mig som om de föröskte säga att "hallå, din unge är ledsen. Du måste ta hand om den!"

Plutten, inte ska du tänka att du plågade honom, tänk i stället att du försökte hjälpa honom! Du försökte ju faktiskt hjälpa honom efter din bästa förmåga.

Mina katter är helt ointresserade av Bellan, spelar ingen roll om hon är ledsen eller glad men nu har vår innekatt börjar kommer ner till tv-rummet igen så det känna ju lite bättre i alla fall. Har knappt sett henne sedan hon kom hem efter varit på rymmen.

Min katt är en sån där som ska börja slickas när man klappar och kliar henne.
Så när han drar henne i pälsen så letar hon reda på närmsta arm och börjar söla :D

Men du, så får du inte tänka. Du trodde ju att du gjorde det bättre för honom. Är säker på att lille E inte gör annat än att älska dig och din sambo. Jag tycker att ni är jättestarka och fantastiska som klarat av allt. Jag är helt knäckt efter Selmas andningsdöd i helgen, men det är ju som en droppe i havet av allt som ni gått igenom.

Vi borde hitta på en till vårmammaträff. Jag och Selma behöver komma ut i världen. :D

Ni som är bortskämda med bra sovvanor får gärna ge era bästa tips.

T ammar fortf 2 ggr/natt. Något som jag gärna skulle vilja vänja henne av med. Dock har hon gått upp lite dåligt i vikt senaste månaden så jag är lite rädd för att hon fortfarande behöver de där målen. Vi har försökt med att ge gröt och välling på kvällen men det e tvärstopp. Hon vill inte alls veta av det.

Har ni gett modersmjölkersättning nån gång?
Pröva med det, det är nog mest likt bröstmjölk i smak.

Och en fråga till er som ger ersättning, hur länge ska man ge dem det innan man går över till typ välling? Och hur ofta ger man dem det då? Lika ofta som ersättningen?
Jag får ju inte i Oscar nåt mer är gröt och ersätning. Alla sorters moser ratar han, gick bra i början Även att ge honom vatten och fruktdryck, vilket han vägrar nu med.
Vet inte vad jag ska göra, han kan ju inte leva på ersättning och gröt hela livet.

Suck, jag med A slutade sova hela nätter för en månad sedan. Han ha iofs varit förkyld. Men nu har vi testat två nätter att låta bli att ge honom gröt på kvällen, han får på morgonen istället och bara amma på kvällen. Det har varit lite bättre faktiskt av någon anledning.

Dum fråga kanske, men har ni prövat att blanda i någon god fruktpuré i gröten och se om det går bättre? Selma har varit ganska ointresserad av gröt, hon har ätit det, men hon har varit mer intresserad av allting annat, så ibland har det tagit 40min för att få i sig 1dl gröt, tills jag prövade att ha fruktpuré som muta, men T kanske är för gammal och vis för det tricket? ;)

vad sa er BVC-sköterska om det? Tyckte hon att ni skulle ge mer mat? Hur många mål mat ger ni?

Hmm, jag är upptagen till 12 på onsdag, vi har "final" i vår mammagrupp. När går er båt på onsdag? Eller åker ni på torsd?

*kl* mig själv.

Har haft en hemskt produktiv dag idag. Köpt två sadlar, varit och hämtat en utav dem. Postat trikinprov från ett vildsvin vi sköt igår, skickat tillbaka ett par skor till hm som var för små, städat, tvättat, fixat. Med andra ord har jag gjort allt jag inte kunnat göra när selma var sjuk. Så skönt att få tummen ur och slippa gå runt och vara stressad. :)

Nu ska jag bara hämta ut Selmas pass och så är de flesta måsten över. Yey!

AKB: som jag har förstått så ska man tidigast gå över till välling när de är 6 månader. Vår sköterska tyckte man skulle blanda välling och ersättning i början så att bebis vänjer sig i lugn och ro. oskar kanske inte var redo för mat? Äter han inte ens fruktpuréer längre? Ersättning kan man väl ge tills de är 14mån? Har rör mig att det står det på paketet.

Tänker jag efter så gick mitt hemlagade äppelmos ner här om dan.
Han åt potatis och majs, var för sig och ihop. Hemlagat som köpt hur bra som helst innan. Men nu kniper han igen munnen och vägrar gapa.
Vet inte om det va palsternacka/potatis purén vi prövade som skrämde honom lite, för det är sen dess han vägra äta.

Oj vad du har hunnit med mycket! Vad är trikinprov?

Här har vi fullt upp med 19-veckorsfasen... Det är gnälligt och sovs dåligt, däremellan är hon en liten gladskit men hon har sååå svårt att komma till ro. Vi kan förresten inte på onsdag, har mammagrupp då, visserligen kl 15 men jag antar att vi inte hinner med nåt innan dess.

Åhhh va blev det för sadlar?
Hinner du jaga också eller skrev du bara vi? Jag tycker det låter väldigt avkopplande att vara i skogen så... men sen så blev en i byn mördad på en jakttur så kommer man på att det är ganska farliga saker man håller på med....

Gud vad flitig du varit idag! Det har inte jag :D fast bra nöjd och glad ändå då en del av förmiddagen och hela eftermiddagen spenderades med min bästa vän (hon som är sjuk), Milton och våra vovvar. Vi fikade i ett par timmar och sedan var vi ute och gick en dryg mil ungefär, så skönt! Gäller att passa på nu för hon opereras på måndag.....

När jag kom hem så lagade jag viltfärsbiffar och potatisgrattäng, yammi!'biffarna gjordes på hjortfärs från en hjort som sambon sköt för ett tag sedan. Jagar du? Eftersom du hade lämnat trikinprov :)

Nähä, godnatt vänner!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 175
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
545
· Visningar
42 885
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar