Sv: Vårmammor 2010 del 7
Men hjälp! När hände det? Var det en olyckshändelse?
Jag tog min jägarexamen 2004 och har jagat sen dess, dock skjuter jag inte vilt, då jag fortfarande har "bambi"känslor, men jag älskar att skjuta lerduvor och vara på fågeljakt. Håller igång kulbössan genom att åka och skjuta älgbana från tid till tid, men som sagt, föredrar hagel. Min sambo har precis tagit jäagarexamen och tycker såklart att det är superspännande att vara ute och jaga nu, så det blir lite åtel-jakt då och då. Jag brukar gå i drevet med hundarna istället när vi har jakt hemma, tycker det är mycket roligare och mer spännande. Tycker att det är roligt att vi har någonting gemensamt. I för sig så har han fått mig att börja fiska sen vi träffades och jag har fått honom att börja jaga och rida.
Det blev en Wintec Isabell, hade en sån till min häst förut som jag älskade och så var det en användare här på buke som skulle sälja sin. Hittade en nybegagnad Prestige Meredith (tror jag den hette). Den var bara prövad på hästen och sen så hade hästen sålts, prislapparna och kontrollapparna sitter fortfarande kvar på den. Fick den för 12000, sjukt bra! Tyvärr var den bara 32 i bommen och jag behöver 34, så jag måste åka och värma om den.
Kaktusblomman: Man tar trikinprov på vildsvin när man skjutit dem. Det är en parasit som finns i svin, det är därför som fläskkött inte får vara rött, då finns det risk att trikinerna fortfarande är vid liv och de äter upp människornas muskler inifrån (tror jag?).
Armani_: Vad skönt för din vän att hon har dig. Vet inte om jag skrev det, men min vän klarade sig den här gången.
Börjar alltid att grina av lycka när jag tänker på det, för är det någon som förtjänar att ha tur för en gångs skull är det hon. Jag håller verkligen alla tummar för att din väns operation ska gå bra och att hon tar sig ur det och slipper att få tillbaka det.
Jag kanske var aktiv igår, men idag har jag tamejsjutton knappt gjort någonting. Var i stallet 7.30 imorse och red, kom hem och diskuterade med markarbetaren som ska anlägga vår paddock hur det skulle se ut, gav Selma lunch, tvättade, googlade lite efter omvärmare i trakten och lite andra hästaffärer, nannade S och nu sitter jag och äter falurågrut med bregott havssalt och gräddost för att jag inte orkar ta tag i saken och göra lunch.
Har gett mig en allvarlig funderare på om jag ska åka till stan, som tar 25 min, och köpa stigläder, stigbyglar och sadelgjord, men just nu känns en kopp te och äppelpaj mer frestande... Livet är verkligen hårt ibland som mammaledig.
Oregano: Fantastiskt med vattnet! Jag brukar hälla upp vatten på morgonen åt Selma som får stå och bli rumsvarmt, men sen hon smakade kallt bubbelvatten så vill hon bara ha kallt vatten... Envisna unge! Har ni provat MAM:s dricka själv mugg? Selma har precis börjat förstå hur den fungerar och hon dricker mycket bättre från den än från glas och nappflaska.