Sv: Vårmammor 2010 del 7
Kl
Hej på er!
Läser allt ni skriver, men är inte riktigt på humör för att skriva så mycket just nu. Min vän får ett klarare besked denna vecka på sin cancer, så till dess ligger mina prioriteringar lite annorlunda än vanligt. Men nu blev jag sugen på att skriva lite och svarar därför lite blandat på en del ni har skrivit.
Milton älskar åka vagn i liggdelen. Som det ser ut nu kommer vi nog ha kvar liggdelen ett bra tag till. Känns så tidigt att byta nu, våra bebisar är ju såå små
Men har sett flera bekanta som har bytt när deras små varit 3-4 månader då de inte velat ligga ner mer och det har ju inte varit några problem =) Sittdelarna går ju att lägga ner också så det är ju bra.
Vi sjunger en del här hemma också och mycket ramsor. Trots att jag faktiskt jobbar med barn, så har jag grymt dålig fantasi. Blir lite gamla barnsånger, krokodilen i bilen (eller vad den heter?) killevillevippbombom, trollmor, Klas-klättermus-sången etc. och mycket julsånger, hahaha...
Juzzzen: Här är en till som sover riktigt dåligt.. Han somnade sjukt tidigt på kvällen, typ redan vid 19 och sover sedan kanske till midnatt. Sedan äter han och somnar om till 02 då han vill upp och äta igen och sedan är han pigg som en mört och ligger och pratar till 4 kanske. Under den tiden halvsover jag bredvid på min sänghalva och Milton i spjälsängen. Sedan somnar han om och vaknar igen runt 7.
Tidigare har han somnat mellan 21-22, vaknat och ätit runt 05 och sedan vaknat för dagen runt 08. Vet inte alls vad man kan göra för att ändra tillbaks till våra bra rutiner igen, för det är omöjligt att hålla honom vaken på kvällen...
Vi går också på babysim. Första gången vet jag inte om jag berättat om, men det slutade med att Milton och hans pappa fick gå upp ur bassängen för Milton skrek helt hysteriskt, stackars barn!
Men i lördags var han så duktig och verkligen älskade det. Då var bara jag där (sambon jobbar varannan helg och då är jag där själv, fast denna helg var han i Norrland) och vi gjorde lite annorlunda med mat- och sovrutiner innan badet, vilket nog gjorde att det fungerade bättre för Milton =) Han skrattade högljutt och "trampade vatten" i en halvtimme.
Upplägget är som så att först går de igenom vilka som är där och sedan gör vi lite övningar i bassängen. Ledarna visar med hjälp av en docka och går sedan runt och kollar hur vi föräldrar gör och visar om det behövs. Vi sjunger en del och har lite ramsor också. Och så finns där färgglada leksaker i bassängen, vilket är poppis =)
AKB - Vi har ungefär samma kriterier som du, vad gäller bilbarnstol, och vet heller inte vad vi ska ha för stol. Hojta till när du har bestämt dig. Vi ska nog åka iväg och kika lite på torsdag när sambon är ledig, så får vi se vad som sägs.
Vi köpte inget till Milton när han döptes. Jag funderade på det och pratade med min mamma, men jag och sambon bestämde att vi inte skulle köpa något till honom.
Nu är sambon hemma igen förresten, han har varit en vecka i Norrland och jagat, åkte förra fredagen och kom hem i lördags kväll. Spännande upplevelse det där med att vara "ensamstående" med en bebis, en hund, två hästar mm. saknade ihjäl mig efter sambon, men samtidigt var jag ju så sysselsatt hela tiden, så jag tänkte inte så mycket på det