Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Idag ska jag vara alldeles ledig! Har städat och plockat undan lite nu på morgonen, en maskin tvätt är igång fortfarande, och gjort klart det som behövdes göras för jobbet. Ätit frukost och förberett för lunch. Nu sover bebis och jag tänkte ta det lite lugnt tillsammans med en kopp te.:) En långpromenad ska jag försöka få till idag, och sen förhoppningsvis träna ikväll.

Det där med visningar är jättedrygt... När vi skulle flytta ifrån vår hyresrätt hade vi kanske 5 visningar med några dagars mellanrum. Även om det inte låg i vårt intresse att lgh blev uthyrd så var det iaf vårt hem de besökte och då vill jag att allt ska vara tipp topp. Det tråkiga var bara att det var så uppenbart att flera kom bara av nyfikenhet pga läget. Så kul är det ju inte att ha visning direkt...

Nu har jag nästan städat klart köket. Skulle behöva sortera alla papper som kommit det sista halvåret :o :o :o men är det något jag avskyr så är det att sortera papper. Och ändå har jag ett jobb som till stor del går ut på dokumenthantering och "ordning och reda". :p

Jag satt precis och funderade på det där med att njuta av att inte göra nånting. Nu sitter jag i köket med kattungen i knät, knapprar lite på iPhone och blickar ut över gatan och grannarnas hus och bara njuter av lugnet. Så hade det inte känts för ett halvår sedan! Då hade jag känt lite smått panik av att inte ha något roligare att göra. Nu är det ju "lugnet före stormen" :laugh: och sysslolös kommer jag inte att vara resten av dagen! :angel:

Kl
Har någon provat att ha bebis i kundvagnens sittdel? Jag ska hämta ut två stora paket på Ica idag och jag klarar nog inte av att lyfta dom med V i selen. En så kort stund borde ju funka. Han sitter ju i matstolen hemma utan problem.

A har suttit där några gånger. Beroende på modell så brukar det inte vara något skydd åt sidorna, så ett tips är att ta med en halsduk/sjal att binda runt så det stöttar lite.
Jag fäster den i handtaget, kör runt ryggen och fäster på handtaget igen!

Så det är helt öppet åt sidorna, menar du? :eek: isåfall törs jag inte ha honom där. Får kolla när jag kommer fram, annars får jag be dom lägga ner paketen åt mig i vagnen. Det kanske är enklast ändå.

Men guuud! Jag har inte ens tänkt tanken!!! :eek: :o Nu skäms jag nästan, för V fick som sagt ingen doppresent av oss. Tack och lov är han ju så liten och kommer säkert inte att få några men av det. ;) Smycken är ju trevligt, men det känns mer rätt till en tjej. Vad köper man åt en kille? "Samla damm"-föremål är jag allergisk mot. Tack och lov fick V en hel del leksaker i doppresent av både familj och vänner.

Vi ska plantera en bärbuske (eller kanske ett fruktträd) åt Harry i namngivningspresent från oss. Eftersom det är lite fel säsong att plantera nu så får han den till våren, bären/frukterna lär ändå inte vara intressanta än på ett tag! :D

På de flesta vanliga vagnar är det öppet på sidorna, men har de inte vagnar med inbyggd babysits?
Annars funkar det bra med sjal runt, om de sitter hyfsat stadigt iaf!

*kl*

Här står också städning på schemat *suck* Inge vidare sugen på det då vädergudarna bjuder på en kalasfin höstdag...

Först ska lilleman få lite käk, har börjat med smakisar och det är verkligen poppis :banana:

Måste förresten tipsa om appen SoundTouch. Den är riktigt populär här hemma och V sitter som ett litet ljus och tittar på bilderna och lyssnar på ljuden. Man får passa bara så att iPhone inte blir bebismat! :rofl:

Jaha, nu kommer det folk imorgon oxå. Undrar om jag och A skulle ta hundarna och bosätta oss i huset ett par dagar...

Kl

Hej på er!
Läser allt ni skriver, men är inte riktigt på humör för att skriva så mycket just nu. Min vän får ett klarare besked denna vecka på sin cancer, så till dess ligger mina prioriteringar lite annorlunda än vanligt. Men nu blev jag sugen på att skriva lite och svarar därför lite blandat på en del ni har skrivit.

Milton älskar åka vagn i liggdelen. Som det ser ut nu kommer vi nog ha kvar liggdelen ett bra tag till. Känns så tidigt att byta nu, våra bebisar är ju såå små :D Men har sett flera bekanta som har bytt när deras små varit 3-4 månader då de inte velat ligga ner mer och det har ju inte varit några problem =) Sittdelarna går ju att lägga ner också så det är ju bra.

Vi sjunger en del här hemma också och mycket ramsor. Trots att jag faktiskt jobbar med barn, så har jag grymt dålig fantasi. Blir lite gamla barnsånger, krokodilen i bilen (eller vad den heter?) killevillevippbombom, trollmor, Klas-klättermus-sången etc. och mycket julsånger, hahaha...

Juzzzen: Här är en till som sover riktigt dåligt.. Han somnade sjukt tidigt på kvällen, typ redan vid 19 och sover sedan kanske till midnatt. Sedan äter han och somnar om till 02 då han vill upp och äta igen och sedan är han pigg som en mört och ligger och pratar till 4 kanske. Under den tiden halvsover jag bredvid på min sänghalva och Milton i spjälsängen. Sedan somnar han om och vaknar igen runt 7.
Tidigare har han somnat mellan 21-22, vaknat och ätit runt 05 och sedan vaknat för dagen runt 08. Vet inte alls vad man kan göra för att ändra tillbaks till våra bra rutiner igen, för det är omöjligt att hålla honom vaken på kvällen...

Vi går också på babysim. Första gången vet jag inte om jag berättat om, men det slutade med att Milton och hans pappa fick gå upp ur bassängen för Milton skrek helt hysteriskt, stackars barn! :D
Men i lördags var han så duktig och verkligen älskade det. Då var bara jag där (sambon jobbar varannan helg och då är jag där själv, fast denna helg var han i Norrland) och vi gjorde lite annorlunda med mat- och sovrutiner innan badet, vilket nog gjorde att det fungerade bättre för Milton =) Han skrattade högljutt och "trampade vatten" i en halvtimme.
Upplägget är som så att först går de igenom vilka som är där och sedan gör vi lite övningar i bassängen. Ledarna visar med hjälp av en docka och går sedan runt och kollar hur vi föräldrar gör och visar om det behövs. Vi sjunger en del och har lite ramsor också. Och så finns där färgglada leksaker i bassängen, vilket är poppis =)

AKB - Vi har ungefär samma kriterier som du, vad gäller bilbarnstol, och vet heller inte vad vi ska ha för stol. Hojta till när du har bestämt dig. Vi ska nog åka iväg och kika lite på torsdag när sambon är ledig, så får vi se vad som sägs.

Vi köpte inget till Milton när han döptes. Jag funderade på det och pratade med min mamma, men jag och sambon bestämde att vi inte skulle köpa något till honom.

Nu är sambon hemma igen förresten, han har varit en vecka i Norrland och jagat, åkte förra fredagen och kom hem i lördags kväll. Spännande upplevelse det där med att vara "ensamstående" med en bebis, en hund, två hästar mm. saknade ihjäl mig efter sambon, men samtidigt var jag ju så sysselsatt hela tiden, så jag tänkte inte så mycket på det :D

Jag skulle också städa och rensa all svamp jag plockade igår, men det slutade med att jag och Selma gick och la oss i biorummet, jag med en b&j fairly nuts och Selma med en napp och snuttefilt, och tittar Bernard och bianca i Australien. :angel:

Nu somnade lillstrumpan så jag borde gå och städa, men jag orkar inte. Gör det ikväll när sambon är hemma och kan ta selma istället. :)

Akb: vi kommer inte att ge Selma något, hon kommer att få så mycket ändå. :)

Plockade också svamp igår. Blev väl drygt 3-4 kg trattisar, skulle eg. ha börjat rensa dom men jag är inte riktigt på hugget idag. Har damsugit hela huset, det behövdes men nu orkar jag inte göra nåt mer.

Måste fråga hur mkt & ofta äter Selma nu? Theo äter 5 ggr per dag, 3 mål är på 200 ml och 2 mål är på 230ml + en smakis vid 11 målet.

Hur sent ger ni sista målet? Theo "går och lägger sig" runt 19.00 efter 4e målet. Men när vi går i säng brukar jag ta upp honom och ge honom sista målet, vilket oftast brukar bli runt 22.30, då sover han sen fram till 07.00 ungefär nästa dag....

Det är konstigt att det är så mycket roligare att plocka svamp än att rensa den... Gick till några av våra gula kantarellställen och fick ihop drygt 7 liter med kantareller och taggsvamp (som är min favvo :d ). Sen skulle jag fortsätta till alla trattkantarellställen, men när jag fått ihop minst 10 liter (!!!!) efter halva första stället gav jag upp. Jag minns inte när det var såhär mycket svamp senast. :eek:

Selma äter fortfarande 5 mål om dagen. Nu ger vi smakisar och ersättning kl 19, efter det brukar hon inte vilja ha 21 målet, men vi erbjuder henne alltid att dricka vid den tiden, efter det somnar hon in och sover till ca 7-8 på morgonen. Hon brukar normalt somna efter 19-målet, men hon vaknatr när jag byter till pyjamas och ny blöja vid 21. :) selma får mål på cirkus 200-210ml varje måltid, när man blandar med 180ml vatten. :) vår nanny som satte alla våra rutiner kommer nu i helgen och hälsar på, så jag ska pumpa henne på info hur jag ska lägga om alla rutiner nu, kan skriva det här sen om du vill höra?

Livet kändes ganska komplett då faktiskt. :D jag blev bara lite sur över att sambon ätit upp cookie dough innan mig... ;)

Det är konstigt att det är så mycket roligare att plocka svamp än att rensa den... Gick till några av våra gula kantarellställen och fick ihop drygt 7 liter med kantareller och taggsvamp (som är min favvo :d ). Sen skulle jag fortsätta till alla trattkantarellställen, men när jag fått ihop minst 10 liter (!!!!) efter halva första stället gav jag upp. Jag minns inte när det var såhär mycket svamp senast. :eek:

Selma äter fortfarande 5 mål om dagen. Nu ger vi smakisar och ersättning kl 19, efter det brukar hon inte vilja ha 21 målet, men vi erbjuder henne alltid att dricka vid den tiden, efter det somnar hon in och sover till ca 7-8 på morgonen. Hon brukar normalt somna efter 19-målet, men hon vaknatr när jag byter till pyjamas och ny blöja vid 21. :) selma får mål på cirkus 200-210ml varje måltid, när man blandar med 180ml vatten. :) vår nanny som satte alla våra rutiner kommer nu i helgen och hälsar på, så jag ska pumpa henne på info hur jag ska lägga om alla rutiner nu, kan skriva det här sen om du vill höra?

Jaaaa!!!! Det skulle vara jättegulligt!! Det jag funderar mkt över är just det faktum att vi väcker honom vid 22.30 och ger honom då, är orolig att han ska börja ta det som en rutin. Han är nästan mer sovande än vaken när han får då och somnar alltid på en gång efter att det är slut. Målet är väl att han ska sluta få sista måltiden då när den fasta födan tar över lite mer. Men som sagt, dela gärna med dig! :D

*kl* Jag har tråååkigt! Stella har sovit i snart 2 timmar ute i vagnen och jag har inget att göra :P Lyxproblem så det heter duga, egentligen borde jag bara sitta rätt upp och ner och njuta lite...
Sambon klipper gräset på baksidan, hundarna ligger ute och slappar och jag har läst inredningsmagazin och druckit kaffe. Nu då liksom?! ;)

Ang. svamp så har jag också plockat en hel del, bara under mina hundprommisar. Finns ju galet mycket i år, måste åka till vårat svampställe i helgen och se hur det ser ut där. :idea: Hur gör ni med barnen när ni plockar föresten? Jag har ju alltid S i sele när vi är i skogen, och lite omständigt att böja sig fram och plocka är det allt.. Kanske skulle testa att bära på ryggen, eller är det för tidigt kanske?

*kl*

Pissenatt..fan vad hon sover dåligt nu...
Somnade efter 1 1/2 h nattande..allså vid tio, vaknade vid tolv, vaknade halv ett, vaknade halv tre och sen varje timme efter det..Orkar inte ha det så..Bläää..Tålamodet har varit ok..men det e väl för jag känner mig uppgiven..varför har ungen som sovit hela nätterna plötsligt blivit så orolig och krävande på natten?

Sen är det såklart gnäll hela dagarna eftersom hon är så trött, och jag orkar nte underhålla henne..suck..ond cirkel..

Nu tänker jag börja med ersättnign på kvällen o s eom det kan hjälpa..har gett det över två veckor nu, och sömnen och behovet av mat på natten blir inte lugnare, så mian bröst har väl kanske inte så mkt..vad vet jag.vill bara få sooova..

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 187
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 461
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar