Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*
Nu har Oscar fått en bilstol :bump:
Efter att ha farit runt i 3 olika städer i miljoner affärer.
Provsuttit och snackat med erfarna människor så stod vi mellan Maxi Cosi Mobi och Britax Hi-Way. Han satt lika bra i båda och de satt bra i bilen.
Det blev Britaxen då den va på extrapris.
Han satt som en kung på hemvägen :laugh:

Kan inte göra annat än att hålla med, det är galet mkt svamp i år. Folk åker till fjälls å plockar, jag kilar bara ut i skogen. :D Tur man har sina ställen :angel: hittar dessutom fler hela tiden!!!

Theo brukar ligga i vagnen när jag är ute å plockar. Har en bit att gå så han somnar oftast. I söndags hade jag me lillasyrran också (storasyster va också med), men då bar lillsyrran Theo i selen. Han tyckte det va hur kul som helst. Dock plockade lillsyrran inte spec mkt svamp utan gick bara runt och hittade ställen!

Juzzzen
Hoppas det fungerar med ersättning så du/ni får sova!

Ahh va roligt. Kikade också på just Maxi Cosi och Hi-Way idag. Syster och hennes kompis va förbi. Syrran har en äldre Hi-Way och hennes kompis en Maxi Cosi. Maxin var ju bra eftersom det gick justera till lite mer liggläge, dock var ju den från 9kg...Theo har 1,6 kg kvar till den stolen isf. I dagsläget ser han ut dom en ihoptryckt säl när han sitter i babyskyddet...så det börjar vara läge för byte :D

Tror det står mellan Hi-Wayen och BeSafe IziKid med isofix för oss...BeSafen ligger mig lite bättre om hjärtat men det räcker bara till 18kg...

Nae, nu ska jag åka iväg och hämta ut mitt paket med kläder som kommit, första kläderna jag köpt sen Theo föddes :bump::banana:

Lite spinoff på bilbarnsstolar.

Hur kommer det sig att ni som redan bytt ut babyskyddet mot större stolar? har ni stora barn, eller sitter era småttingar inte bra i babyskyddet?
Min dotter väger inte ens 7 kg och är 64 cm lång och sitter jättebra i sin acta graco så jag tänker inte byta ut den på ett bra tag.

bjuder på en bild på mig och min tjej från valdagen som vi spenderade nån timme vid havet :) hon hsr min bebiskofts på sig!
dsc01063_108261593.jpg

Senast ändrad:

Min snodd är ju redan 70-71 cm, så det börjar bli lite tajt i babyskyddet.
Och damen från NTF som höll ett informationsmöte sa att när de är helt stadiga i naken och kan sitta i knäet rätt bra utan allt för mycket stöd så kan man byrta :)

Gillade maxin rätt mycket just för liggläget.
Men när britaxen kom i n i bilen och han provsatt så hade han lika bra läge i den som i babyskyddet. Skulle huvudet tippa så köper jag ett löst huvudstöd.

Jag skulle gissa att våra tjejer är ungefär lika stora, S vägde 6850 och var 64 cm lång då hon var nästan 4,5 månader. Vi böt stol redan då hon var 3 månader, dels för att vi behövde lämna tillbaka babyskyddet (lånat av svägerskan, som lovat bort det innan vi var "klara" med det :grin: ) men också för att de trots allt åker säkrare i en bakåtvänd bilstol.
S har enda sen början åkt kanonbra i sin Hi-way, så jag ser inga nackdelar alls med att ha bytt stol tidigt.

Babyskyddet var mest bara tungt och drygt att släpa runt på, men för S del så hade hon kunna åkt i det längre.

Lite spinoff på bilbarnsstolar.

Hur kommer det sig att ni som redan bytt ut babyskyddet mot större stolar? har ni stora barn, eller sitter era småttingar inte bra i babyskyddet?
Min dotter väger inte ens 7 kg och är 64 cm lång och sitter jättebra i sin acta graco så jag tänker inte byta ut den på ett bra tag.

bjuder på en bild på mig och min tjej från valdagen som vi spenderade nån timme vid havet :) hon hsr min bebiskofts på sig!
dsc01063_108261593.jpg

Jag kan inte längre bära min pojke i stolen, för det blir för tungt för mig, därför känner jag att vi lika gärna kan byta till en "fast" bilstol, eftersom vi ändå aldrig tar ut babyskyddet. Vet inte vad Milton väger (ska till BVC i veckan för 4-månaders-kontroll!), men skulle tippa på knappt 8 kg och säkert 68 cm lång (han vägde 7530 g vid 3 månader och var 65 cm lång).

Vad fin hon är i koftan! Vi har en liknande till Milton, som min sambo hade när han var liten, nästan exakt likadan som din, fast vita knappar, kul =)

Det va i en mindre barnbutik i Ulricehamn. Nybergs barnvagnar och leksaker.
Tror de är en filial till Leklust, de finns nog lite överallt.
1995:- Helt överkomligt pris :laugh:

Vi ska på 4månkoll imorgon :) Jag tror att min Skrabba väger ca 6 kg nu och var 59,5 sist så hon spränger nog 60 strecket iaf... Jag har fortfarande extrainlägget kvar i babyskyddet;)

Men det är trist att kånka på babyskyddet eftersom hon ändå inte vill sitta i det när man är inne.... Tror vi byter runt jul här :)

Åhhhh va det var många som gillade skinnet här ;) Det var trångt på det. JAg var ute o vände i köket o när jag kom in igen så hade jag 2 hundar och 1 bäbis som låg o myste :) Synd jag inte hann ta en bild.... Men det händer nog igen ;)

Det var verkligen jättefint o mjukt o skönt :) Ebba har redan dragit det över sig, runt sig o rullat rundor i det :)

min lillskrutt är 4månader o dryga 60cm o ca 5,5kg så hon är liten.
Vi har gett upp bärandet på babyskyddet då vi bor en trappa upp och har en bit till parkeringen, blev lite tungt.
Dessutom trivdes inte Mikaela att ligga i babyskyddet, hon vill sitta.
Sen var det oxå rea på stolen vi köpte, ville passa på... fick den monterad med.
vi har huvudstödet oxå så hon sitter superbra i sin hi-way.
Hade från början tänkt använda babyskyddet mycket längre, men med en missnöjd bebis är det ingen hit...

Samma här. Trodde vi skulle ha babyskyddet längre.
Men jag ställde den på vågen med kiddet i, strax över 12 kg!
Orkar inte släpa på den längre. Visst, den går ja att ha i bilen hela tiden och spänna fast. Men man står i sån konstig vinkel när jag spänner fast honom.

Samma här, sista tiden satt det i bilen hela tiden ändå :)
Blev rymligare i bilen med nya stolen o lättare att få in henne.

NU är lägenheten ren. Så ren och avskalad så det kändes inte som att vi bodde kvar... Och första spekulanterna har varit här och vill ha den. Så nu får vi se vad de som kommer imorgon och på onsdag säger. Jag tror vi tar med hundarna och åker ut till gården imorgon bitti och är där hela dagen så kan vi inte stöka till innan nästa gäng kommer och tittar. Och det är ju så skönt där ute oxå!!!

Så det är så pass att ni kan bo där ute på gårn?
Menar med möbler och så. Gött i så fall. Känna på hur det är att bo där lite :bump:

Min snodd är ju redan 70-71 cm, så det börjar bli lite tajt i babyskyddet.
Och damen från NTF som höll ett informationsmöte sa att när de är helt stadiga i naken och kan sitta i knäet rätt bra utan allt för mycket stöd så kan man byrta :)

Hur stavar jag :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 461
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar