Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*
Vi har fått en liten terrorist ;)

Somnade snällt igår bredvid mig efter amning. Sen vi halv tre vaknar han och tycker att det är uppstigningsdags. Drar mamma i håret, sparkar och gympar som en galning. Försöker amma , och visst äter han men sen är det high life på nytt. skriker inte, men pratar hej vilt.
När klockan är fyra lyfter jag över honom i spjälsängen då är mitt tålamod slut efter att har blivit nypen, riven, sparkad och dragen i hår och tuttar..

När klockan blivit efter 5 så somnar han äntligen efter att ha ätit en gång till.
Och klockan sju ringde klockan för att väcka stora sonen som ska till skolan och sambon som ska iväg och fixa med bilen.

Nu sitter han och leker med hunden och är jättepigg, jag sitter dödstrött och med träningsvärk efter gympan igårkväll.

Men idag ska vädret äntligen bli bättre, här har det regnat och blåst i evigheter. Kanske en ridtur senare?

Ni som plockar svamp, finns det någon söderut som hittat trattisar? Var och tittade på ena stället häromdagen och inte minsta spår efter dem ännu.

Man läser nog det som man förväntar sig ska stå.
Hittade denna på facebook..

Den mänskliga hjärnans förmåga att tolka det som inte står där är fantastisk: 84N DU L454 D3774 M3DD3L4ND3 54 7RYC8 P4 G1LL4 OCH L4GG P4D1N PR0F1L 54 F4R DU 53 0M D1N4 80MP154R 84N L454

:D:D

Skrev ett jättelångt svar på ditt inlägg igår och precis när jag skulle posta det så tog strömen slut i datorn och den dog... Så nu kommer ett kort svar...
Nej, det finns inga möbler där. Eller några pallar och ett bord... Men det är så underbart skönt att vara där ändå. Hundrana älskar det och Alicia sover bra på landet. Och blir jag hungrig går jag bara till granngården och äter, där bor mamma ;)

Jag har också sett den på Facebook och den är fräck, tänk att man kan göra om en text så pass mycket och ändå se vad där står.

Vad händer hos er alla idag då? Vi ska på baby-café i eftermiddag precis som alla andra tisdagar typ :D Skitmysigt och både Milton och jag älskar det!

Idag hoppas jag på att få möjlighet att stalla in hästarna. Stallägarna vill inte ställa in sina hästar än och hjälper därför inte mig med utsläppen på morgonen tyvärr. Så får köra innan sambons jobb 1,2 mil, enkel väg och fixa det själv tyvärr så det blir lite meckigt, tur att sambon inte börjar förrän 9 eller 10 :)

VArför vill du stalla in nu? Alltså- det är ju inte fel eller så. Jag har lagt på mina täcken nu ett par nätter och har tänkt ta in dem till helgen. Stödfodrar redan som en galning eftersom min lillhingst kom hem som ett skelett efter betet :(

Och vi har strålande solsken och 15 grader idag, underbart höstväder! Typiskt bara att pållan tappat en sko :grin:

Jag tycker det börjar bli höst nu helt enkelt. Regnat massor sista veckan, dock uppehåll idag :) Kan visst stödfodra ute (ingen av de andra gör det konstigt nog). Inte för att mina två är direkt magra, utan för att de faktiskt är vrålhungriga..
Jag brukar vilja ha in dom de andra åren här i månadskiftet, med undantag om vi har en toppen-höst med fint väder såklart :)

A är snart 6 månader :eek:
Tycker inte det är länge sedan vi hoppade av nygravidtråden och startade vårmammor istället!

Ia- skönt att fölisen äntligen är frisk!

Åhhhh va det var många som gillade skinnet här ;) Det var trångt på det. JAg var ute o vände i köket o när jag kom in igen så hade jag 2 hundar och 1 bäbis som låg o myste :) Synd jag inte hann ta en bild.... Men det händer nog igen ;)

Det var verkligen jättefint o mjukt o skönt :) Ebba har redan dragit det över sig, runt sig o rullat rundor i det :)

Ahh va härligt att ni är nöjda!!!!

_saga_
Ang bilbarnstol. Theo är idagläget 68 lång och väger nästa 7,5kg. Har en Brio Primo till honom och när vi sätter ner honom ser han ut som en ihoptryckt säl. Längdmässigt är det nog inte några problem än så länge men han blir lite sur då han inte kan röra på sig så mkt! Är dock inte panik i att byta än...men jag tror inte han kan ha det så länge till :o Tycker dock att det är smidigt att kunna bära honom i det när man är iväg till BVC, affären etc eftersom han är lite liten att sätta i t ex kundvagnen...

Det är då sele eller sjal är så smidigt! :idea: Vi böt ju stol då S var 3 månader lite drygt, och då kunde hon ju verkligen inte sitta i kundvagnen (om man inte tar en sån där kundvagn med "babyskydd" på) så för vår del har selen varit guld. Det är den ju annars också, men ändå! :D

*kl*
Här är det höööööst idag, blä vilket väder. Måste snart ta oss ut dock, kan inte bestämma mig för om jag ska ta selen eller vagnen. Vilka bekymmer va? ;)

Här börjar vi få en otroligt rörlig liten tjej också, hon ligger INTE kvar där man lagt henne längre. Jag la henne på mage mitt på filten, gick och stoppade in min matlåda i micron och när jag kom tillbaka låg hon på rygg på kanten av filten. Dessutom hade hon vridit sig ett halvt varv. :eek: Nu är det snart slut på friden känner jag, lika bra att barnsäkra hela huset nu när vi flyttar in...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 187
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 459
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 263
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar