Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Mikaela skrattade för första gången för en stund sedan :love:
tydligen var det väldigt kul när jag "gnuggade" kräk från hennes body :p

Frågar här i stället för att kapa bildtråden...

Är ni nöjda med bilstolen? Använt den länge? Vad tycker S?

Vi är sjukt nöjda med Britaxen, S har åkt i den sen hon var 3 månader lite drygt. Sitter klockrent i den, och vi misstänker att det är rätt kul att åka i den också för hon ser ju så himla mycket mer. :D

Vi köpte i fredags och fick den monterad direkt :)

M gillar den mycket bättre än babyskyddet för hon kan se ut nu.
hon älskar att sitta!
Hon är 4 månader nu men ganska liten och jag tycker hon sitter bra nu, tror inte hon skulle varit mindre.

Åker hon fram eller bak och vad för bil har ni? Kan man fälla stolen? Tusen frågor... :angel:

Aha så de kommer högre upp än babyskyddet? :idea: Men denna stolen sitter i bilen alltid eller så man plockar bara ut unge o inte bilstol? Vad har ni för typ av bil? När jag läser tester så står det att det saknar huvudstöd men på din bild ser det ut att vara huvudstöd eller ser jag galet?

Hon åker bak, i mitten i vår v50. Man kan inte fälla stolen, utan man kan ställa in det främre stödbenet i tre olika lägen. Vi har inte upplevt något behov av att tippa stolen heller då S somnat, hon sitter så pass bra ändå. Aldrig tappat fram huvudet, möjligtvis någon kort sekund då sambon kört ryckigt. :D

Britaxen sitter kvar i bilen, du lyfter i och ur barn bara. Huvudstödet är ett extra tillbehör som man kan köpa till för typ 100 kr, lätt värt det! :laugh:

jo, vi köpte till huvudskyddet, det är super. huvudet sitter som en smäck i det :D
Vi har stolen fram i en audi a4 -96, gott om plats bakom.
ja, stolen sitter i hela tiden.
Vi har bågen inställd så att stolen har så mycket lutning det går, men hon sitter ändå upprätt och väldigt bra.

+ zody tack för era svar :bow: Lutar nog åt att det blir en sån, har ju fått bra betyg i olika tester också :)

*kl*

Efter att ha varit djupt nere i bilstolsdjungeln så har jag nog nästan bestämt mig för denna.
Tror den uppfyller min krav rätt bra.

Vi valde den främst för att den tar liten plats och att vi kunde byta redan nu, M väger bara dryga 5kg och har tröttnat på att ligga i babyskyddet, satt hela tiden och kämpade för att komma upp, vilket resulterade i att hon lätt blev arg och att huvudet åkte bak vid minsta inbromsning.

Äh:( Kollade vidare på hemsidan jag länkade till. De hade en "lista" med bilmodeller den passade i. Och En helt vanlig Volvo V70 verkade inte mellanstolen passa i, bara babyskydd och bältesstolen.
17 oxå, får åka till Volvoåterförsäljaren och be dem sätta in en av de stolarna de kränger. De bör ju passa.

Kikade på den med, men sen så läste jag att den var smal i sittdelen så hade man ett litet knubbigare/större barn (typ Iggy :angel:)kunde den växas ur snabbare.

Tack viv! :bow:
Ska helt klart inspekteras!

*kl*
Scheisse! Kom att tänka på en sak!
(jäkla tjöt om det däringa dopet :o)
Men ska vi som föräldrar ge Oscar någon doppresent?
Eller är det present nog att vi ordnar med hela kalaset?

Här hemma försökte vi oss på en smakis med potatis igår men det blev bara besvikelse och gallskrik... Väntar man nu tills hon visar intresse eller kör man på ändå?

Men guuud! Jag har inte ens tänkt tanken!!! :eek: :o Nu skäms jag nästan, för V fick som sagt ingen doppresent av oss. Tack och lov är han ju så liten och kommer säkert inte att få några men av det. ;) Smycken är ju trevligt, men det känns mer rätt till en tjej. Vad köper man åt en kille? "Samla damm"-föremål är jag allergisk mot. Tack och lov fick V en hel del leksaker i doppresent av både familj och vänner.

Kl
Vilken gråmulen dag... Har börjat frysa och kommer så att göra till maj typ. :( Usch vad jag avskyr frysperioden... Jag har iallafall hunnit äta frukost, ge V gröt, lägga V igen, duschat och borstat tänderna och klockan är bara 9. Vilket lyx! Nu måste jag sätta igång och städa, för det ser rent utsagt förj*****t ut här hemma. Usch så tråkigt, men det kommer att kännas bra när det är gjort. :idea: Vad gör alla andra idag?

Jag ska städa,städa och städa för ikväll ska vi visa lägenheten... Ochsen på torsdag när man hunnit stöka till lite lagom så ska den visas igen... Kan inte alla bara komma på samma dag...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
548
· Visningar
43 506
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp