Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Den sjunger jag också, en elefant balanserade. Vi har den där gamla orangea sångboken med alla visorna som jag brukar sjunga också. Som många andra så älskar Selma en kulen natt också, brukar sjunga den och mammas lilla Selma (prästens lilla kråka :p ) när vi badar.

Läser ni böcker ännu? Jag läser ibland och Selma är väl inte jätteroad, men hon tittar på bilderna och försöker äta boken om hon får tag på den. :)

Mellan 90-150ml per gång. Normalt 120. Jag går inte upp när jag matar. Jag blandar flaskan i sängen. Fyller bara upp med vatten o skakar om :) Men visst- vakna 3 ggr matning efter att ha varit vaken till midnatt sätter sina spår. Otroligt att man fortfarande är människa. Lägg till ge napp uppvak så ;)

Vilken dag det varit... Städat, möblerat om lite, gått ner på stan i hällregnet och köpt nya kjus och lite annat att pimpa lägenheten med. Fotat och lagt ut annonsen. ÄNTLIGEN!!! Hoppas någon ringer på den nu oxå...
Sen lite skön avkoppling i stallet :)

Ni som har Emmaljungavagn, tycker ni det medföljande regnskyddet är bra?

jisses vilket stort badrum ni verkar ha (för att vara lägenhet) eller är det en bra tagen bild? :D

Snygg lägenhet, så den ska väl inte vara svårsåld, eller hur är marknaden hos er?

Läser ni böcker ännu? Jag läser ibland och Selma är väl inte jätteroad, men hon tittar på bilderna och försöker äta boken om hon får tag på den. :)
Tygböckerna med prasselsidor är väldigt populära här. Inte att läsa och titta i, utan att äta på! :D

Det är 8,5 kvm tror jag. Har varit två rum, toa och duschrum, som vi slagit ut väggen emellan.
Jag tror det ska vara lättsålt, iaf marklägenheterna. Hoppas jag iaf...

Det var inte så svårt, jag visste ju vilken stad Ia* bor i och att det var en marklägenhet. Det fanns inte så många att välja på... :D

Ja det tycker jag, det fungerade i störtande åskregn i alla fall. Men det är lite trassligt att hitta fram och bak.

Hmm, mitt har det regnat igenom nu två gånger :devil: När jag tänker efter har jag nog bara använt det två gånger... Ska jag testa att spraya på lite impregnering eller reklamera?

:D - hur tänkte de när de skrev en vaggvisa med sådan text? Fanns det någon "pedagogisk" tanke bakom? Lite mildare, men på svenska finns ju vaggvisan om Lillan - "lillan ska sova och vara snäll, annars kan det hända att lillan får smäll".

Svenska vaggvisor jag brukar sjunga: Sov du lilla videung, Trollmor.

Det är ingen vaggvisa, det är en medeltida ballad. Så nej, ingen pedagogisk tanke. :D Sensmoralen är väl att höga herrar ibland dömer fattiga orättvist, men att det straffar sig i slutändan. Men vem vet, den är från 1600-talet.

Nej, det har jag inte börjat med än. bebis har precis börjat lära sig att greppa, så det blir mest lek med att hålla i saker. Och sen brukar vi titta på saker, typ katterna och akvariet, det är väldigt intressant.

Oj- har du alltid så städat eller är det välpimpat för fototagning?
Den ser väldigt fräsch ut :)

Här börjar tvn och datorskärmen bli väldigt intressanta...
Jag har hört att det inte är så bra med alla dom intrycken så jag vet inte om det är såbra eller inte...

Tycker du det var städat? Jag har ångest för det inte skulle vara tillräckling städat :o Då kan jag sluta med det då... Nej vi har bara flyttat barnsaker och hundar ur bild...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
43 623
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka