Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Det va en jättefin lägenhet du har Ia*
Blir nog inte svårsåld!

*kl*
Oscar tycker teven är intressant, försöker få att inte titta på den så mycket, men han vrider sig som en mask.
Men hundarna är nog bäst! Han skrattar så han storknar när de går förbi honom så han kan klämma lite på dem :)

*kl*

Gud vad medveten lilla tösen här är nu! Hon verkligen reagerar på saker jag säger, bir jag arg ser hon ut på ett sätt, lite frågande, är jag glad blir hon så där busglad och skruvar på sig och skrattar jag så skrattar hon med:love:
Vi satt igår och skrattade ikapp, helt underbart:)

Jag sjunger Bä bä vita lamm för henne en del..och när man sjunger Ull, så sjunger jag Ullerulleull och skakar om henne, samma sak när jag sjunger Full (fulllerullerull) och nu när jag börjar på låten, så börjar hon fnissa och skakar på sig:love::D Hon förstår vad som sak komma, sötunge!

men jäävelen vad hon sover dåligt!! helt galet, vaknar jätteofta på natten..så jag är jätteslutkörd, tålamodet är inge vidare tyvärr..och helt ärligt har jag kännt mig jättedeppig senaste dagarna, av olika anledningar..så det blir nog att ringa om hjälp på Måndag..för jag tappar humöret på både Nelly, hunden och folk runt om mig, exploderar direkt!:eek: Och det är INTE likt mig..

Nu ska jag komma på vad jag ska rösta på:crazy:jättelätt

*kl*

Hur mycket brukar man klä upp sig till dop? Menar till mig och sambon då Oscar döps.

Ni som är haja på detta med mode.
Om jag med putrumpa och degmage klä mig för att dölja detta på bästa sätt. Kommer ju bli välfotograferade och vill inte se ut som "Hej och och hjälp mig"
Fyller lägligt nog år några dagar innan dopet, så jag kan önska mig lite nya kläder av gubben:D

Tycker precis som du- men hur kul är det o köpa kläder som SKA vara för stora så snart som möjligt....
Jag hittar nog ngt skit i gardroben hoppas jag... Kanske man skulle unna sig en klippning så man är fit for fight nu när Snäckan ska börja dra i det ;) Jobbigt att det trasslar i tovorna ;) En klick färg är nog inte fel heller.

Som till "kyrkan" en söndag, fast kanske med lite mer eftertanke om man är skyldig till barnleveransen.

Typ klänning eller kjol som går precis över knäna och en kofta ;) Eller kanske om man ska dölja "allt" en tunika o ljusa byxor, inte jeans. Men jag har bara sett dop, är inte så gudfruktig direkt.

Är iofs fadder till två barn, så jag har ju stått där fram förr.
Men då va jag tjugo kilo lättare och behövde inte tänka så mycket :D

Klänning eller lång tunika tror jag att jag kommer att satsa på.
Svarta leggins under kanske? Jag är så nedrans blek, så kränger jag på mig nått vitt så ser jag ut som ett lik.

KL

Jag bildbombar lite :angel:

Mikaela verkligen älskar att "stå"

DSC01423.JPG

DSC01424.JPG

och att "äta" älg :p
DSC01414.JPG

Senast ändrad:

Fyller med på med lite dagsfärska kort.

Oscar undrar om han måste ligga länge till i det barnsliga gymmet..
31659973.jpg

För det är mycket tuffare att åka traktor med pappa.
31659975.jpg

*kl*
Idag har vi haft babysimspremiär, och vilken hit det blev! Stella fullkomligt älskade det, hon gav ifrån sig glädjetjut redan då vi klev ner i bassängen. :love: Helt sjövild i vattnet, det var så himla kul att se.

Är det några fler som babysimmar?

Vi babysimmar :)
Mikaela tycker det är supermysigt.
Men än är hon ganska lugn, vi har däremot en pojke i gruppen som blir helvild redan i omklädningsrummet för att han vet vad som är på gång :D

Hur är era simtider upplagda? Har ni genomgång med instruktören och sen självständigt bad eller får ni hela tiden instruktioner på vad ni ska göra?

Haha, vilken härlig kille! :D Det är verkligen supermysigt, älskar att göra saker tillsammans med S. Det är så kul nu när barnen börjar bli lite större och mer "med". :love:

Här babysimmar vi bara i badbaljan. Man får ta av sig klocka och nästan alla kläder själv och sen är det golvmoppning som gäller! :D Så jag tror att V skulle älska det också! Mannen har pratat jättelänge om att anmäla V till babysim, men känner jag honom rätt så kommer det inte att bli av. Han är alltid ute i sista sekund och när han väl får tummen ur kommer det att vara fullbokat. Och då kommer han att vänta till en vecka innan nästa kurs och då blir det samma sak igen. :crazy: :devil: Men det där får han sköta själv. Jag vill inte visa upp mig i bikini med min fläskiga mage... :(

Vi har en genomgång innan vi går i badet om vad vi ska göra och vilka grepp vi ska använda.
Väl i badet är instruktören med och visar allt med en docka, hon går även runt och hjälper med vissa moment tex att hälla vatten över bebis.
Vi badade ca 15min första gången och ska nu öka upp till ca 30min som det "ska" vara :)

Hur fungerar erat?
hur länge är ni i vattnet?

Litet tips: lägenheten ser väldigt mörk ut på bilderna, vilket jag misstänker beror delvis på att gardiner och rullgardiner är fördragna. När vi fotade i vår lägenhet inför försäljning så tände fotografen varenda lampa i hela lägenheten (typ), drog ifrån gardinerna, vi tog bilderna klockan tolv en solig dag, och han öppnade dessutom ytterdörrarna så att maximalt med ljus skulle komma in utifrån. Hela lägenheten ser mycket fräschare och ljusare ut då, det var knappt vi kände igen den själva. Bodde vi sådär ljust och rymligt? ;)

Precis så är S med, nu har vi uppgraderat till badkar och DET är ännu roligare. :D Då kan du ju bara ana hur kul bassängen var, herregud vad hon plaskade och hade sig. :love:

Western_Ivy; Det låter ju toppen. :laugh: Idag var första gången i vattnet för oss, men vi började med lite sånger, den första var samma som SAS använder sig av i sin reklam. :D Sen en rörelsesång, och efter det så visade instruktören hur vi kunde hålla barnen i rygg- och magläge, och sedan så fick vi bada självständigt och då gick hon runt och tittade, visade lägen osv. Avslutade med samling och sång igen, väldigt uppskattat av barnen. Ser redan fram emot nästa veckas halvtimme i poolen. :D

Det där med att hälla vatten på barnen, är det för att förbereda inför dyk sen eller? :)

Vi börjar i ring i vattnet med presentation o att föräldern doppar huvudet :)
sedan en sång om ankor och fiskar...
att hälla vatten görs varje gång, ja det är förberedande för dyk, vilket beräknas börja ca gång 7.
sedan lite andra rörelser
att "lära" bebisen flyta på rygg.
sedan avslutas med lugnare sång.

vår öppna förskola har även bad en gång i veckan i samma pool, tror det är fritt bad då :)
har inte testat det än.

här hemma har vi badat i balja hittills men ska börja med badkaret för hon blir lite lång för baljan då hon gärna sträcker ut och skjuter ifrån med benen ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 189
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
548
· Visningar
43 496
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp