God jul till er alla i tråden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
God fortsättning!
V 30 för mig nu. Känns lite som en milstolpe. Har varit riktigt trött ett par dagar och även illamående. Har ju mått väldigt bra så här långt men är nog dags att inse att jag inte orkar med samma tempo längre. Tänkte rida året ut, sen får hästen ett par månaders vila är det tänkt. Känns som en bra årstid nu ändå och ska faktiskt bli en stor lättnad nu när orken tryter.
Jag har också haft krampkänningar i vaderna vissa nätter. Kan också få ”träningsvärk” dagen efter. Så jag antar att det inte är något konstigt!
Skönt att ha landat i en plan för hästen! Jag har haft lite otur med medryttarsökandet och den sista hoppade av för att hästen var ”för tuff” så jag går i samma tankar om att ge henne långvila. Orkar inte leta ny medryttare men funderar ändå lite halvt på att försöka jobba henne för hand typ 3 dar/v för att inte ställa av henne helt.
Känner dock redan nu i v.25 att det tar emot att gå långt och hurtigt, får både sammandragningar och tyngdkänsla i bäckenbotten, så det är väl mer realistiskt att bara ställa av henne. Hon går på lösdrift så det är väl egentligen ingen fara. Är mest lite kluven till hur jag ska göra med eventuella skor, snösulor etc. och har nån djupt rotad småångest över att bara låta en frisk häst i sina bästa år gå och skrota (och kosta brutalt mycket foderpengar detta år).
Vi funderar på hur vi sja göra med syskonvagn. Det kommer vara ungefär 19 mån mellan Nr 4 och 5. Kommer nog bära bebisen mkt men vagn är också smidigt.Tömkörde igår. Först på vägarna men efter att damen slitit sig i en åker och galoppbrallat x antal varv med tömmarna slängande efter sig höll vi oss i sommarhagen. Hon blev iaf lite svettig men jag var helt trasig i kroppen efter... Vet iofs inte om det bara berodde på det för jag hade en intensiv arbetsdag efter med många behandlingar vilket också är tungt.
Idag efter lunch ska jag åka och kika på en syskonvagn, en Emmaljunga double viking. Eftersom sonen inte ens kommer att vara två år fyllda när bebis kommer känns det väl realistiskt att han kommer få åka vagn ett tag till...
Vi funderar på hur vi sja göra med syskonvagn. Det kommer vara ungefär 19 mån mellan Nr 4 och 5. Kommer nog bära bebisen mkt men vagn är också smidigt.
Oj nej jag har aldrig räknat på det sättet, håller med om att det verkar stressande. Man brukar väl oftare prata om att det är vid minskningar (=så man själv reagerar på det) och vid förändringar i mönstret som man ska reagera. Det senare är ju dock lite lurigt för i de tidigare veckorna är det väl inte alls så säkert att man lyckats hitta något särskilt mönster.Läser i gravidappen om minskade fosterrörelser, att man ska vara uppmärksam. Det står att det är vanligt att det noteras 30 rörelser i timmen under "rörelseperioderna" under de sista månaderna av graviditeten. Hur ofta känner ni rörelser? Jag känner lite då och då - någon på morgonen, några under dagen och lite fler på kvällen oftast. Men inga långa stunder åt gången. Jag har nog väldigt sällan känt 30 rörelser under en timme. Jag tänker att det väl bör vara normalt om det har varit ungefär lika mycket/ofta hela tiden sedan man börjat känna rörelser lite mer tydligt?
Känner att detta skulle kunna börja kännas onödigt stressande, om man hela tiden ska hålla koll på rörelser. Till exempel på jobbet så kan det säkert gå fyra timmar utan att jag känt något/tänkt på det men utan att jag varit orolig över det innan.
Oj nej jag har aldrig räknat på det sättet, håller med om att det verkar stressande. Man brukar väl oftare prata om att det är vid minskningar (=så man själv reagerar på det) och vid förändringar i mönstret som man ska reagera. Det senare är ju dock lite lurigt för i de tidigare veckorna är det väl inte alls så säkert att man lyckats hitta något särskilt mönster.
Läser i gravidappen om minskade fosterrörelser, att man ska vara uppmärksam. Det står att det är vanligt att det noteras 30 rörelser i timmen under "rörelseperioderna" under de sista månaderna av graviditeten. Hur ofta känner ni rörelser? Jag känner lite då och då - någon på morgonen, några under dagen och lite fler på kvällen oftast. Men inga långa stunder åt gången. Jag har nog väldigt sällan känt 30 rörelser under en timme. Jag tänker att det väl bör vara normalt om det har varit ungefär lika mycket/ofta hela tiden sedan man börjat känna rörelser lite mer tydligt?
Känner att detta skulle kunna börja kännas onödigt stressande, om man hela tiden ska hålla koll på rörelser. Till exempel på jobbet så kan det säkert gå fyra timmar utan att jag känt något/tänkt på det men utan att jag varit orolig över det innan.
Läser i gravidappen om minskade fosterrörelser, att man ska vara uppmärksam. Det står att det är vanligt att det noteras 30 rörelser i timmen under "rörelseperioderna" under de sista månaderna av graviditeten. Hur ofta känner ni rörelser? Jag känner lite då och då - någon på morgonen, några under dagen och lite fler på kvällen oftast. Men inga långa stunder åt gången. Jag har nog väldigt sällan känt 30 rörelser under en timme. Jag tänker att det väl bör vara normalt om det har varit ungefär lika mycket/ofta hela tiden sedan man börjat känna rörelser lite mer tydligt?
Tjuvläser lite, tillhör hösttråden egentligen men måste säga att syskonvagn är världens bästa grej!Vi funderar på hur vi sja göra med syskonvagn. Det kommer vara ungefär 19 mån mellan Nr 4 och 5. Kommer nog bära bebisen mkt men vagn är också smidigt.