Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rulet avklarat, liten växer som den ska och allt såg bara finfint ut. BM som gjorde ulet verkade mer än lovligt förvirrad och for med apparaten överallt, inte en chans att se om det va en flicka eller pojk. Jag lyckades inte se nån snopp men hon va inte stilla på samma ställe så länge att det gick att se.
Huvudsaken är att bebis mår bra:heart
Nytt ul 19/1, då är det en läkare som ska göra det.

Dagens bonus:Alla julklappar inhandlade utom den till maken och en till gudbarnet.

Rulet avklarat, liten växer som den ska och allt såg bara finfint ut. BM som gjorde ulet verkade mer än lovligt förvirrad och for med apparaten överallt, inte en chans att se om det va en flicka eller pojk. Jag lyckades inte se nån snopp men hon va inte stilla på samma ställe så länge att det gick att se.
Huvudsaken är att bebis mår bra:heart
Nytt ul 19/1, då är det en läkare som ska göra det.

Dagens bonus:Alla julklappar inhandlade utom den till maken och en till gudbarnet.

Typ som vårt då :rofl:

Satt mig ner i den djupaste soffan i väntrummet på läkarmottagningen.

Är troligen ett dåligt val men tänker inte byta.

Magnkip efter att i princip ha inhalerat frallan. Och hjärtklappning av sockret.

Min hjärna är så härligt vaken idag.

:angel:

Mår illa. Person på tåget äter dessutom grillad kyckling :yuck::arghh:

Men... Varför äter vissa sånt som luktar på sånna ställen O_o. När jag mådde som värst åkte jag tåg till Gbg och killen bakom åt också grillad kyckling (och smackade) :yuck:... Jag tål fortfarande inte lukten.

Funderar... Igår drack jag o åt mycket, behövde typ inte gå på toa alls (blev förvånad)... Idag efter middag däremot har jag sprungit non stop... Har vätskan på något vis lagrats i kroppen o sedan plötsligt bestämt sig för o komma ut? :eek:

Har drabbats av kräksjuka skräck. Speciellt eftersom alla elever jämt vill kramas o för den delen pussa både magen o mig på kinderna... tvätta händerna o handsprit är hårdvaluta. Ska bli skönt med tre veckors jullov :bow:

@BobberiBoo en fråga till om gallsten, hade du nåt ont i ryggen? Hade jätteont i ryggen i lördags, glömde berätta det för BM i måndags, det kom ganska plötsligt och satt rätt högt upp, mellan ländrygg och skulderblad. Brukar ha problem med ryggen men va längesen jag hade så ont och det brukar smyga sig på. Visste inte om jag skulle stå, sitta eller ligga. Försvann lite senare på natten/tiiiidig söndag morgon. Idag har jag ont på ungefär samma ställe igen, men lite mer åt höger och inte riktigt lika ont. Då började jag fundera lite...

Jag och @Madde_padde har en deal, inget onyttigt förrän tidigast imorrn men helst tidigast lördag! Vi började i tisdags, kroppen skriker efter onyttigt :eek: ge mig nuuuu:angel:

Jag och @Madde_padde har en deal, inget onyttigt förrän tidigast imorrn men helst tidigast lördag! Vi började i tisdags, kroppen skriker efter onyttigt :eek: ge mig nuuuu:angel:

Så olika det kan bli, mitt sötsug har försvunnit helt. Inte ätit choklad på jätte länge, något som jag åt alldeles för mycket av förut. Däremot har jag börjat äta äpplen igen, något jag inte tyckt om på flera år. Så blir 2-3 st svenska äpplen om dagen, men det känns inte onyttigt iaf :)

För övrigt tror jag att jag börjat känna bebis röra sig nu, hur vet man att det är och inte magen/tarmar som rör sig? Tycker detta känns annorlunda än vanliga tarmrörelserna och så är det runt naveln det känns mest.

Så olika det kan bli, mitt sötsug har försvunnit helt. Inte ätit choklad på jätte länge, något som jag åt alldeles för mycket av förut. Däremot har jag börjat äta äpplen igen, något jag inte tyckt om på flera år. Så blir 2-3 st svenska äpplen om dagen, men det känns inte onyttigt iaf :)

För övrigt tror jag att jag börjat känna bebis röra sig nu, hur vet man att det är och inte magen/tarmar som rör sig? Tycker detta känns annorlunda än vanliga tarmrörelserna och så är det runt naveln det känns mest.

Jag älskar alltid allt som är onyttigt :angel: första tolv veckorna va jag inte så sugen på choklad i och för sig uta ville mest ha lakrits om jag åt godis!

@BobberiBoo en fråga till om gallsten, hade du nåt ont i ryggen? Hade jätteont i ryggen i lördags, glömde berätta det för BM i måndags, det kom ganska plötsligt och satt rätt högt upp, mellan ländrygg och skulderblad. Brukar ha problem med ryggen men va längesen jag hade så ont och det brukar smyga sig på. Visste inte om jag skulle stå, sitta eller ligga. Försvann lite senare på natten/tiiiidig söndag morgon. Idag har jag ont på ungefär samma ställe igen, men lite mer åt höger och inte riktigt lika ont. Då började jag fundera lite...
Asså det kan jag inte svara på direkt. Jag hade också ont i ryggen men kan inte specificera var direkt. Sen kopplade jag ihop det med att jag satt/låg som en säck potatis och då får jag ont i ryggen fort.

Det var faktiskt en från min sida nu väldigt omtyckt smygläsare ;) som gjorde att gallsten överhuvudtaget funderades över. @AlinaT (hoppas det är okej med taggen) kanske kan svara på det.

Men vad sa BM då när du pratade om det??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 625
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar