Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså det kan jag inte svara på direkt. Jag hade också ont i ryggen men kan inte specificera var direkt. Sen kopplade jag ihop det med att jag satt/låg som en säck potatis och då får jag ont i ryggen fort.

Det var faktiskt en från min sida nu väldigt omtyckt smygläsare ;) som gjorde att gallsten överhuvudtaget funderades över. @AlinaT (hoppas det är okej med taggen) kanske kan svara på det.

Men vad sa BM då när du pratade om det??

Jag glömde ju berätta om ryggen men hon sa att får jag ont vid revbenen och svårt att andas igen så ska jag söka vård direkt!

Så olika det kan bli, mitt sötsug har försvunnit helt. Inte ätit choklad på jätte länge, något som jag åt alldeles för mycket av förut. Däremot har jag börjat äta äpplen igen, något jag inte tyckt om på flera år. Så blir 2-3 st svenska äpplen om dagen, men det känns inte onyttigt iaf :)

För övrigt tror jag att jag börjat känna bebis röra sig nu, hur vet man att det är och inte magen/tarmar som rör sig? Tycker detta känns annorlunda än vanliga tarmrörelserna och så är det runt naveln det känns mest.

Sen när det blir tydligare blir det tveklöst :D

Men jag hade mest action nedanför naveln i början.

Nu är det från blåsan upp till revbenen typ :rofl:

@BobberiBoo en fråga till om gallsten, hade du nåt ont i ryggen? Hade jätteont i ryggen i lördags, glömde berätta det för BM i måndags, det kom ganska plötsligt och satt rätt högt upp, mellan ländrygg och skulderblad. Brukar ha problem med ryggen men va längesen jag hade så ont och det brukar smyga sig på. Visste inte om jag skulle stå, sitta eller ligga. Försvann lite senare på natten/tiiiidig söndag morgon. Idag har jag ont på ungefär samma ställe igen, men lite mer åt höger och inte riktigt lika ont. Då började jag fundera lite...

Får svara när jag blir taggad o allt ;)
Jag hade ont både i mage under revbenen på höger sida samt bak i ryggen ungefär i samma höjd.
Jag gick med gallanfall ett gäng veckor innan det uppdagades vad det var. När jag till slut åkte in efter 4 dagar utan sömn o ont så jag grät kände läkaren på vc på min rygg o jag tjöt typ. Så absolut skulle det kunna vara gallan som bråkar med dig.
Får du mer ont så åk med en gång. Mina anfall hade gett med sig i när jag sökte vård så det drog ju ut på tiden lite. Men läkaren sa att en gallblåsa som börjat bli inflammerad o får stenar är lika bra att ta bort, eftersom den gärna fortsätter så..
Har dåligt med koll på hur du beskrivit men mitt sporrades igång extra av fet mat.
Har idag 2 år senare inga problem. (förutom 5 mån efter op då det hittades en sten i de djupa gallgångarna som satt som berget, men inga problem med att äta vad som helst. )

Hur går naturdiet o gifflar ihop? :rofl:

Först den ena, sen den andra ;)

Naturdiet är till kvällen tänkte jag. Är hungrig då men får halsbränna och sura uppstötningar av att äta saker som tar plats så tänkte testa naturdieten. Näring som inte tar plats bör kroppen uppskatta :)

Mars
1/3-Fille 26 år första barnet
11/3 Mayalv 34 år, andra barnet
11/3 Oktiv 32 år andra barnet
15/3 Ariane, 35 år, andra barnet
16/3 - Mirifax, 33 år, fjärde(varav ett sent missfall)
19/3 - Suspiria, 31 år, första barnet
21/3 - lil-sis, 35 år, första, Viktor
23/3 - helena_hamrerk, 30 år, första barnet

April
1/4 - _Zacke_, 26år, första barnet
8/4 - Imnir, 24 år, tredje barnet
5/4 - Lime, 26 år, andra barnet
8/4 - hyacinth
7/4 - Lynxlady, 34 år, tredje barnet
15/4 - Melisen, 33 år, andra barnet
15/4 - Donnatello, 32 år, tredje barnet, troligtvis en tjej
25/4- Lazy Lady, 35år, andra barnet, 1barnet föddes/dog 18/4-16 i intrauterin fosterdöd v41.
29/4 - Petronella, 27år, första barnet, till 99% säkerhet en tjej

Maj
5/5 - Diremone, 29 år, första barnet,okänt kön
9/5 - Beppo, 32 år, första barnet
12/5 - TeamLundVer, 33år, andra barnet
13/5 - nyfiknajag, 27 år andra barnet
14/5 - falukorw, 33 år, första barnet
15/5 - Norrisen, 35 år andra barnet
15/5 - FruFebruari, 29 år, tredje barnet.
20/5 - Lilltess,24 år, andra barnet
24/5 - hjärter_dam, 29år, andra barnet
25/5 - Bobberiboo, 25 år, andra barnet

Toppen... vaknade tidigt som skam idag, trots att jag är ledig, med ont i halsen och lite hosta. Bra timing :banghead: Ska på begravning i eftermiddag och sen blir det att sätta sig direkt i bilen och köra från Lerum till Sthlm för att hälsa på svärmor och sen hem igen på söndag.. Yay :wtf: Vi hade egentligen planerat en långhelg i huvudstaden, men begravningar kan man ju inte missa hur som helst.. :(

Glad idag då jag sitter i flygbussen på VG mot Keflavík flygplats och ska vid lunch börja flygningen hem till Sverige :D Lite jobbigt att inte ha träffat Karin på två veckor o veta att han kommer till ön på söndag dock... vi firar våren sista jul på olika håll, jag i Sverige o han på Island. Från och med nästa år får vi samsas om vilket land ;)

Glad tjej som dessutom tror att hon känt rörelser de senaste dygnet eller så är tarmarna ovanligt aktiva utan att göra ifrån sig något annat ljud/lukt/smärta :angel: Så de är också roligt!

Ha en kanoners dag allihopa önskar vi från en regnigt, gått och blåsigt Island :)

Musen besiktigad. Inget framfall (puh) men det börjar se lite ansträngt ut.

Myomet har inte växt något och gyn tror inte att det är något problem med vaginal förlossning för den skull men om han kunde bestämma skulle han välja snitt för att skona bäckenbotten, eftersom den redan är ansträngd.

Mitt HB är bara 103.

Enda gången det har varit i närheten av så lågt är efter utomkvedsoperationen :eek:

Har fler värden som indikerar anemi så jag gissar att läkaren ringer och säger att jag behöver bli bättre på järntillskotten...

Mitt HB är bara 103.

Enda gången det har varit i närheten av så lågt är efter utomkvedsoperationen :eek:

Har fler värden som indikerar anemi så jag gissar att läkaren ringer och säger att jag behöver bli bättre på järntillskotten...

Ferritin 11 (ref 10-90, 58 förra gången).
B12 181 (ref 60-700, brist 60-200).
D 58 (ref <25 insufficiens 25-75).

Osv.

Gissar att läkaren kommer ringa.

Hmm jag har hittat en stark kandidat till syskonvagn tror jag. Det har enbart varit Emmaljunga som varit aktuell tidigare men nu har jag hittat en som förhoppningsvis är ännu bättre (vi tyckte EL såg lite liten ut på längden för vår son). Bumbleride Indie Twin, vad tror ni om den?

Vår singelvagn har måtten 85*70,5*40,5 ihopfälld och får plats "ståendes" bredvid hundburen. Bumbleriden ska enligt uppgift ha måtten 81*75*38 ihopfälld och borde således få plats den också på samma ställe. :up:

Verkar dock inte finnas i någon butik i Skåne :( och vi ska inte till Stockholm förrän till hösten men det är kanske värt att beställa ändå?

Med liggdel
IMG_2928.jpg

Hmm jag har hittat en stark kandidat till syskonvagn tror jag. Det har enbart varit Emmaljunga som varit aktuell tidigare men nu har jag hittat en som förhoppningsvis är ännu bättre (vi tyckte EL såg lite liten ut på längden för vår son). Bumbleride Indie Twin, vad tror ni om den?

Vår singelvagn har måtten 85*70,5*40,5 ihopfälld och får plats "ståendes" bredvid hundburen. Bumbleriden ska enligt uppgift ha måtten 81*75*38 ihopfälld och borde således få plats den också på samma ställe. :up:

Verkar dock inte finnas i någon butik i Skåne :( och vi ska inte till Stockholm förrän till hösten men det är kanske värt att beställa ändå?

Med liggdel
IMG_2928.jpg
Jag har en sån, riktigt bra faktiskt! Tar liten plats i bilen, lätt att fälla, bra i både stan och skogen, stor liggdel, stora sittdelar, hög Maxvikt osv!

60 minuter till julbord, 30 till avfärd och jag känner mig som en eländig blobb i allt jag tar på mig :yuck:
Jag är inte glittrande, inte skimrande, inte rosig och inte mystisk någonstans... Allt sitter bara fel, fel, fel.. :turd:

Åh vad bra med ngn som har en :)

Hur sitter dina barn? Och hur gamla är de?
Den ena är 7 mån och den andra 1 år och 7 mån men den äldre är stor för sin ålder. Liggdelen är som sagt väldigt rymlig. Sittdelarna går att fälla nästintill helt plant så fungerar ju både för små bebisar och riktigt långa barn! Kommer garanterat fungera hela barnvagnstiden trots mina kommer bli långa barn. Helnöjd på alla vis! Lätt att dra igenom tung snö också. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 625
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 895
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar