Vårföräldrar 2017 del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart v 24, känns som graviditeten rusar förbi. Tur att Douglas ger sig tillkänna varje dag annars hade jag nog glömt att jag var gravid. Nya tjänsten innebär minst sagt en del utmaningar och dom där 75% överskrids med råge nu såhär i början, hoppas lägga en bra grund så jag kan ta det lite lugnare sen... av olika anledningar så ändras också våra liv rätt hastigt då en 16 årig tjej blir familjehemsplacerad här på torsdag så vi fick tillökning snabbare än väntat :p och kastas in i livet som tonårsföräldrar och i april är vi en familj med 4 barn O_o sååå nu behöver vi snabbt ändra om i huset för att få loss ett sovrum till tjejen som flyttar in, möblera upp och så måste vi skaffa en till bil. Himla bra planering att vi ska till Kolmården i helgen och att det är julafton nästa helg :laugh: är återigen så tacksam att graviditeten är så smidig!!

Inte ens fem timmars sömn inatt.. Den jäkla förkylningen har eskalerat och är nu både bomtät i näsan och hostig förutom halsontet... :down: Idag vill svärmor ta med oss ut och shoppa i sthlm (jag är veeeeeerkligen ingen shoppingmänniska :p) och sen blir det minijul med familjen här uppe. Sen har sambon lovat mig att det med stor sannolikhet blir en ny shoppingtur imorgon, efter att vi avslöjat bebis stundande ankomst, för då kommer svärmor vilja köp oss massa bebisprylar. Och med tanke på att hon har mycket tankar, idéer och åsikter så blir det nog svårt att själva styra vad vi vill ha utan vi kommer få det hon tycker vi ska ha :cautious: Aja, hon är ju godhjärtad i alla fall..
Känner mig bara så väldigt taggad på shopping, massa folk och julhysteri i storstan just nu *not* :banghead: Ge mig en go soffa, filt och en stor kopp te istället!

Inte ens fem timmars sömn inatt.. Den jäkla förkylningen har eskalerat och är nu både bomtät i näsan och hostig förutom halsontet... :down: Idag vill svärmor ta med oss ut och shoppa i sthlm (jag är veeeeeerkligen ingen shoppingmänniska :p) och sen blir det minijul med familjen här uppe. Sen har sambon lovat mig att det med stor sannolikhet blir en ny shoppingtur imorgon, efter att vi avslöjat bebis stundande ankomst, för då kommer svärmor vilja köp oss massa bebisprylar. Och med tanke på att hon har mycket tankar, idéer och åsikter så blir det nog svårt att själva styra vad vi vill ha utan vi kommer få det hon tycker vi ska ha :cautious: Aja, hon är ju godhjärtad i alla fall..
Känner mig bara så väldigt taggad på shopping, massa folk och julhysteri i storstan just nu *not* :banghead: Ge mig en go soffa, filt och en stor kopp te istället!

Nä fy :wtf:

Jag är glad att ingen lägger sig i mitt på det viset. Klart att det är trevligt med folk som bryr sig och plånboken gillar andra som betalar men ändå...

Här är en till som inte mår på topp :(

Snorig som tusan, ont i halsen, tungt att andas, huvudvärk, ont i käkbenet och ont i varenda led och muskel. :cry:

Här ska julstökas hela helgen, jo tjena :meh:

Nä fy :wtf:

Jag är glad att ingen lägger sig i mitt på det viset. Klart att det är trevligt med folk som bryr sig och plånboken gillar andra som betalar men ändå...

Ja, lite så känner jag med. Vi kan väll säga som så att det fanns en anledning till att min sambo flyttade till andra sidan landet :rofl: Man orkar bara med små doser av hans mamma även om hon är väldigt trevlig i övrigt :p

Att göra idag:
Städa iordning huset lite
Baka tårtbotten
Gå på husvisning, själv eftersom gubben behövde jobba plötsligt
Åka hem och plocka ihop all mat jag flrberett i veckor för dotterns kalas imorgon.
Stoppa in hundar, barn och packning i bilen.
Åka inom affären och handla resten av grejerna till imorgon
Åka till svärmor med rubbet.
Försöka presentera min gammeltik för svärmors smått ouppfostrade och väldigt kinkiga tik utan att någon dör, då vi kommer sova hos svärmor två helger nu på raken.
Åka på julbord med familjen ikväll.

Förberedda så Mycket som möjligt för kalaset imorgon dp hela släkten på sambons sida kommer till svärmor.

Nämnde jag att jag är gravidtrött, har ett blåmärke stort som småland på magen och att foglossningen kommit tillbaka sen jag slutade med smärtstillande..

Frågor på det :nailbiting::arghh::meh::banghead::confused::yuck::eek:

Jag ligger kvar i sängen med dottern som sällskap. Var på jul i djurparken igår kväll o det var mycket stå och gå, trycker på bra neråt idag. Är orolig för att se ut som en julagris innan julen är slut :cool: tycker om mat o godis, brukar röra mig mycket normalt sett och nu ligger jag mest på rygg :meh: frustrerande :down:
Vågen säger + 3kg, 27+1 idag (1 kg plus denna vecka med dubbla julbord o allt). Har lite extra sedan innan o har svårt o gå ner så vill hålla igen o samtidigt är det bara jul en gång om året :nailbiting:

Mannen kör o veckohandlar på fm o sedan ska jag göra lite julgodis i eftermiddag till lilljulafton o julafton, brukar ge bort lite i julklapp till svärisarna o mina föräldrar som har allt annat :up:

Att göra idag:
Baka tårtbotten
Åka hem och plocka ihop all mat jag flrberett i veckor för dotterns kalas imorgon.
Försöka presentera min gammeltik för svärmors smått ouppfostrade och väldigt kinkiga tik utan att någon dör, då vi kommer sova hos svärmor två helger nu på raken.

Förberedda så Mycket som möjligt för kalaset imorgon dp hela släkten på sambons sida kommer till svärmor.

Nämnde jag att jag är gravidtrött, har ett blåmärke stort som småland på magen och att foglossningen kommit tillbaka sen jag slutade med smärtstillande..

Fy f-n :arghh: en flaska Pepsi i vart ben?

Att göra idag:
Baka tårtbotten

Kommer du överleva dagen? :nailbiting: Låter inte roligt att behöva ta tag i allt det där med smärta och trötthet... :(

Usch, du har det värre än jag :( Skulle inte vilja byta..
Skit i julstöket.. Köp en färdig skinka, pepparkakor på burk och vila upp dig istället! :heart

Mannen får sköta det mesta. Dock har han problem med gallblåsan (väntar på op) och är inte på topp han heller. Jag hoppas att två Alvedon och en kopp te med honung kan hjälpa mig en smula iaf

Jag ligger kvar i sängen med dottern som sällskap. Var på jul i djurparken igår kväll o det var mycket stå och gå, trycker på bra neråt idag. Är orolig för att se ut som en julagris innan julen är slut :cool: tycker om mat o godis, brukar röra mig mycket normalt sett och nu ligger jag mest på rygg :meh: frustrerande :down:
Vågen säger + 3kg, 27+1 idag (1 kg plus denna vecka med dubbla julbord o allt). Har lite extra sedan innan o har svårt o gå ner så vill hålla igen o samtidigt är det bara jul en gång om året :nailbiting:

Mannen kör o veckohandlar på fm o sedan ska jag göra lite julgodis i eftermiddag till lilljulafton o julafton, brukar ge bort lite i julklapp till svärisarna o mina föräldrar som har allt annat :up:
Skånes djurpark?

Vi ska inte ens hälsa på mina päron i jul. Helt ok. Fast generellt mår jag ju bra, foglossningen är hanterbar och V har inte riktigt klurat ut hur man dansar på blåsan ännu, kittlas mest :D

Gick igår från Dragarbrunn till Ackis. Jättekorkat. Dels glashalt och dels gillar verkligen inte bäckenet promenader ens i snigelfart. Sammandragningar fick jag också. Garvade hela vägen upp från Psykiatrins hus för det blev en så patetiskt långsam promenad :rofl:

Just nu är det tåg fram till 13.45 ca. Planerar tävlingsterminen så länge :angel: Start i slutet av maj hoppas jag (LC:1) men vi får se.

Fy f-n :arghh: en flaska Pepsi i vart ben?
Haha hade inte pepsi varit sp fruktansvärt äkligt bara :wtf::rofl:

Vi va på lite julfeat hos gubbens förra jobb igår kväll. Tre glas läsk drack jag, sen smakade det bara päckel i munnen resten av kvällen/natten trots tandborstning. Ska nog hålla mig till bubbelvatten framöver :rofl:

Haha så långsam jag har blivit. Jag har en lagom liten runda som jag går med hundarna när dem bara ska på kissepromenad. Den brukar ta mig en kvart ca att gå. Igår skulle jag gå den innan vi skulle iväg och tänkte ja men den blir ju precis lagom.innan vi måste åka. När jag kommer tillbaka så står dottern och sambon och stampar i hallen, jag har blivit så långsam att rundan nu tar mig nästan 40 min :rofl::rofl::angel:

Haha så långsam jag har blivit. Jag har en lagom liten runda som jag går med hundarna när dem bara ska på kissepromenad. Den brukar ta mig en kvart ca att gå. Igår skulle jag gå den innan vi skulle iväg och tänkte ja men den blir ju precis lagom.innan vi måste åka. När jag kommer tillbaka så står dottern och sambon och stampar i hallen, jag har blivit så långsam att rundan nu tar mig nästan 40 min :rofl::rofl::angel:

Jag har också blivit långsam, dock inte riktigt så långsam :p en km brukar ta tio elva min för mig, nu tar det en kvart istället! Får sammandragningar när jag går, behöver ju motionera så det får bli lugna ganska korta promenader för min del :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 615
Senast: MML
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 891
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
28 968
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar