Vårföräldrar 2017 del tre

Jag har fått lite huvudbry...

Jag har varit sjukskriven 50% sen november. Läkaren sa att när jag känner att det absolut inte går mer skulle jag höra av mig till BM så skulle hon meddela honom det. Nu har jag hamnat i läget att jag knappt kan gå och hela v har varit gräslig. Tanken är därför att vara helt sjukskriven nu. Men läkaren jobbar igen först på torsdag... Kan han sjukskriva mig från mån även om han ser det (meddelandet från BM) först på torsdagen?

Jag har fått lite huvudbry...

Jag har varit sjukskriven 50% sen november. Läkaren sa att när jag känner att det absolut inte går mer skulle jag höra av mig till BM så skulle hon meddela honom det. Nu har jag hamnat i läget att jag knappt kan gå och hela v har varit gräslig. Tanken är därför att vara helt sjukskriven nu. Men läkaren jobbar igen först på torsdag... Kan han sjukskriva mig från mån även om han ser det (meddelandet från BM) först på torsdagen?

Ja det kan han. Be även att han skriver anledningen till det förseningen på läkarintyget ifall försäkringskassan blir tjuriga.

Jag fick mitt första läkarintyg typ 1.5 vecka för sent men läkaren skrev anledningen. Det enda var att min handläggare på fk ringde och frågade om anledningen stämde.

Jag undrar om bäsis övar på "huvud, axlar, knä å tå" där inne. Det rör sig i hela magen samtidigt. Eller om hen kanske försöker lägga sig åt rätt håll ;)

Förkylningen börjar bättra sig, nu är det bara den eländiga täppan kvar och jag hoppas att den försvinner snart så att det inte är gravidtäppa. Jag snarkar tydligen värre än ett sågverk om nätterna just nu påstår sambon, jag tror han har fel för jag hör det ju inte :p

@Melisen Lider med dig och känner samma sak! Känner mig så otillräcklig när jag knappt ens klarar vardagen typ. Är helt slut om dagarna och har varit hemma helt sen i tisdags.

Ja det kan han. Be även att han skriver anledningen till det förseningen på läkarintyget ifall försäkringskassan blir tjuriga.

Jag fick mitt första läkarintyg typ 1.5 vecka för sent men läkaren skrev anledningen. Det enda var att min handläggare på fk ringde och frågade om anledningen stämde.

Ok! Jag kommer dock inte kunna prata med honom alls innan han skickar det. BM skrev ett meddelande till honom som hon sa att han skulle läsa när han kommer på Tors. (Han har ingen mejl eller telefontid som jag kan nå honom på). Men men.. Det får lösa sig. Jag blir så nojig bara och jag kan ju verkligen inte jobba heller :down:.

Jag undrar om bäsis övar på "huvud, axlar, knä å tå" där inne. Det rör sig i hela magen samtidigt. Eller om hen kanske försöker lägga sig åt rätt håll ;)

Förkylningen börjar bättra sig, nu är det bara den eländiga täppan kvar och jag hoppas att den försvinner snart så att det inte är gravidtäppa. Jag snarkar tydligen värre än ett sågverk om nätterna just nu påstår sambon, jag tror han har fel för jag hör det ju inte :p
Imorse när jag halvsov den stunden mellan att sambon åkt till jobb och jag skulle upp så hörde jag mig själv snarka :rofl::nailbiting::rofl: förstår varför sambon puttar på mig om nätterna om han vaknat :laugh: jaja han är lika jävlig så han kan inte säga så mycket egentlugen :D:D

Fyllde i för min sjukskrivning på fk idag. Det känns verkligen som att dem utgår ifrån att varenda människa försöker råna dem. Herregud med frågor, och nästan alla är ju exakt samma som står på läkarintyget :confused::meh: sen håller dem på att göra en ny sgi utredning på mig eftersom jag skickat in moderskapsintyget, känner på mig att detta kommer ta tid...:meh:

Imorse när jag halvsov den stunden mellan att sambon åkt till jobb och jag skulle upp så hörde jag mig själv snarka :rofl::nailbiting::rofl: förstår varför sambon puttar på mig om nätterna om han vaknat :laugh: jaja han är lika jävlig så han kan inte säga så mycket egentlugen :D:D

Fyllde i för min sjukskrivning på fk idag. Det känns verkligen som att dem utgår ifrån att varenda människa försöker råna dem. Herregud med frågor, och nästan alla är ju exakt samma som står på läkarintyget :confused::meh: sen håller dem på att göra en ny sgi utredning på mig eftersom jag skickat in moderskapsintyget, känner på mig att detta kommer ta tid...:meh:

Ja det är samma frågor och det är bra om svaren är någorlunda likadana.

Men det krävs ingen roman, bara en tydlig förklaring till varför man inte kan jobba (typ "bäckenet smärtar när jag ska klättra på stegar" och dylikt").

Ja det är samma frågor och det är bra om svaren är någorlunda likadana.

Men det krävs ingen roman, bara en tydlig förklaring till varför man inte kan jobba (typ "bäckenet smärtar när jag ska klättra på stegar" och dylikt").
Jag skrev typ exakt samma. Min rörelseförmåga är kraftigt påverkad och jag behöver kryckor för att ta mig fram. Dagar då det är riktigt illa behöver jag snärtstillande för att alls ta mig ur sängen. Nu får vi hoppas att dem inte är på humör för att va jobbiga.. :D;)

Jag skrev typ exakt samma. Min rörelseförmåga är kraftigt påverkad och jag behöver kryckor för att ta mig fram. Dagar då det är riktigt illa behöver jag snärtstillande för att alls ta mig ur sängen. Nu får vi hoppas att dem inte är på humör för att va jobbiga.. :D;)

Hoppas på medgörlig handläggare!

Grattis förresten :banana: :D

Bra månad :up:

Sambo erkände till slut att han insett att kommer vara tvungen att byta blöjor. Och att man kan spola av V under kranen efter "olyckor", man måste inte kladda med div tvättservetter och sånt.

Tror att jag fick honom att inse fördelen med EC/babypotting också om man får till det :D

v. 28 idag då och tredje trimestern inleds. I alla apparna står det om att man börjar känna sig otymplig nu, att magen är i vägen när man rör sig och man rekommenderas att bulla upp med kuddar i sängen och grejer. Men hallå, jag når fortfarande mina tår utan att böja på benen och kan nästan ligga på mage och sova.. Känner mig inte alls otymplig :p Dock så ska visst v. 28-32 vara en tillväxtperiod så jag kanske inte är lika morsk om några veckor :crazy: Haha :D

v. 28 idag då och tredje trimestern inleds. I alla apparna står det om att man börjar känna sig otymplig nu, att magen är i vägen när man rör sig och man rekommenderas att bulla upp med kuddar i sängen och grejer. Men hallå, jag når fortfarande mina tår utan att böja på benen och kan nästan ligga på mage och sova.. Känner mig inte alls otymplig :p Dock så ska visst v. 28-32 vara en tillväxtperiod så jag kanske inte är lika morsk om några veckor :crazy: Haha :D

:) v.28-32 var tillväxt på riktigt för mig, nu syns det på RIKTIGT att jag är gravid :angel: v. 34+1 idag. Fast jag når fortfarande tårna även om bebis huvud skaver mellan mina revben i magsäcken :wtf:

På måndag är det en bra dag. Om jag skulle kollapsa o inte kunna ta mig ett steg mer har jag bara 10 dagar kvar att jobba vilket innebär att jag slipper försäkringskassan :bump: för jag tänker inte vara sjukskriven på sportlovet vecka 8 och sedan är det eventuellt bara två veckor kvar (om vi håller tidtabellen :grin: Sonen kom 38+5 o dottern ett par dagar före bf, kommer faktiskt inte ihåg)..

Är bf 39+0 eller 40+0?

De har omorganiserat på jobbet med så det finns en tjej som tar över efter mig. Nästan färdig lärare, bara c-uppsatsen kvar o har varit på fritids. Men jag kommer sakna mina elever, det kommer vara ledsamt o gå hem, en toppen rolig klass :heart

:) v.28-32 var tillväxt på riktigt för mig, nu syns det på RIKTIGT att jag är gravid :angel: v. 34+1 idag. Fast jag når fortfarande tårna även om bebis huvud skaver mellan mina revben i magsäcken :wtf:

Ska på GHS två hela dagar och kommer då vara i v. 31. Blir intressant att se hur kroppen känns efter det om den ska ägna de närmsta veckorna åt att växa :p

Jag tycker otympligheten går i vågor.
Jag kan rent fysiskt böja mig osv men Vs rumpa skaver mot revbenen då så det gör ont :eek: 33+4 idag.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 011
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
914
· Visningar
22 027
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 040
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar