Vårföräldrar 2017 del tre

Vi va och badade idag igen, tänkte en halvtimme i bubbelpoolen kunde få ryggvärken att försvinna. Men nää, nu har jag mycket ondare än innan och har problem att röra höger armen. Sambon fick smörja mig med aloevera kräm och massera axeln lite när vi kom hem, det gjorde så ont att jag nästan började gråta.

Tror inte jag ska bada något mer denna graviditeten, får ju bara ont av det. :arghh::meh: :turd:

Vi va och badade idag igen, tänkte en halvtimme i bubbelpoolen kunde få ryggvärken att försvinna. Men nää, nu har jag mycket ondare än innan och har problem att röra höger armen. Sambon fick smörja mig med aloevera kräm och massera axeln lite när vi kom hem, det gjorde så ont att jag nästan började gråta.

Tror inte jag ska bada något mer denna graviditeten, får ju bara ont av det. :arghh::meh: :turd:

Har läst att man gärna ska undvika spa/bubbelpool pga bakterier men vet inte hur sant det är! Har inte läst på typ 1177 utan babyhjälpen (tror jag) eller vad det heter. Så hur säker källan är vet jag inte!

@Fille @BobberiBoo Min sjukgymnast sa samma sak plus att ljudet av bubbelpoolen blir högt i magen. Och värmen är väl inte superbra heller som jag förstod det. Men jag vet inte hur "illa" det är. Hade gärna bubblat lite!

Har läst att man gärna ska undvika spa/bubbelpool pga bakterier men vet inte hur sant det är! Har inte läst på typ 1177 utan babyhjälpen (tror jag) eller vad det heter. Så hur säker källan är vet jag inte!
Äähh det är så mycket man ska undvika under graviditeten. Jag är sån som tar det mesta med en nypa salt, så länge man inte badar fyra dagar i veckan så tror jag risken eg är rätt så minimal. Dessutom är det första gången sen jag blev gravid så.. :);)

Dessutom lär jag definitivt inte göra om det så ont som.jag fick av det...

Baciller är inget att bekymra sig över så länge inte vattnet gått egentligen, det är ju stängt in till bebis, speciellt när slemproppen är kvar.

Ljudet och värmen kan man ju fundera över utifrån hur känslig man själv är. Jag avskyr värme eftersom min kropp är dålig på att reglera kroppstemperaturen så jag undviker längre tid i bastu, bad osv men det gör jag ju alltid.

Fått nackspärr/ryggskott istället.... Kommer ingenstans alls, hoppas morfinet hjälper iaf tillräckligt för att jag ska kunna ta mig till sängen. :cry::cry: Inte fasen kan en stund i bubbelpool göra detta, eller??

Det känns inte som att det borde kunna det... Hoppas att du får lite lindring av morfinet och kan sova något. :heart

Min svamp var nästan helt borta men så bastade jag igår och nu är den tillbaka i full blom!! Så härligt........!

Jag badar varmvattenbassängen en gång i veckan, igår blev det tio minuter i bubbelpoolen med. Bastun tål jag inte alls :) tänker på bakterier ibland men har badat varmvattenbassängen alla graviditeter o tror det gått bra. Spekulerar inte i att varmvattenbassängen kan orsakat det sena missfallet utan att det måste varit något fel på bebisen. Men tror det är som med gravid o allt annat, sunt förnuft och att göra det som känns bra i magkänslan och det är nog säkert inte rätt för alla :):heart

Jag badar varmvattenbassängen en gång i veckan, igår blev det tio minuter i bubbelpoolen med. Bastun tål jag inte alls :) tänker på bakterier ibland men har badat varmvattenbassängen alla graviditeter o tror det gått bra. Spekulerar inte i att varmvattenbassängen kan orsakat det sena missfallet utan att det måste varit något fel på bebisen. Men tror det är som med gravid o allt annat, sunt förnuft och att göra det som känns bra i magkänslan och det är nog säkert inte rätt för alla :):heart

Jag går på sjukgymnastik i varmvattenbasäng så det tror jag absolut inte är någon fara. Jag får gå fram till v 38.

Och du har så rätt med sunt förnuft. :bump:

Jag bröt ihop fullständigt igår. Det här men den konstanta smärtan tär något enormt på mig och nu när jag knappt kan röra mig utan att få samandragningar så är det hemskt. Som tur är har jag min underbara sambo som pusslar ihop mig igen efter en sån grej (:love:). Vi bestämde att jag ska försöka bli helttidssjukskriven på torsdag så jag kan försöka få lite livskvalitet igen istället för att bara fokusera på att klara av mina jobbpass.
Är så glad över att jag bara har en läkare att gå till MVC så jag inte behöver dra allt igen.

60 dagar kvar till BF idag :)
Jag sover dåligt och har lite jobbigt att ta på mig strumpor då magen börjar vara lite i vägen :p Men annars mår jag bra. Längtar tills lilla tjejen kommer ut.
Det är farligt att det finns så många fina saker att köpa till bebisen, har blivit lite shopaholic tror jag :o Har dock mest köpt begagnat så har hållit ner priserna lite.

60 dagar kvar till BF idag :)
Jag sover dåligt och har lite jobbigt att ta på mig strumpor då magen börjar vara lite i vägen :p Men annars mår jag bra. Längtar tills lilla tjejen kommer ut.
Det är farligt att det finns så många fina saker att köpa till bebisen, har blivit lite shopaholic tror jag :o Har dock mest köpt begagnat så har hållit ner priserna lite.

Finns mkt fint begagnat att köpa! Babyskyddet och skötbordet har vi köpt nytt samt några klädesplagg men resten är beg! Skötbordet hade vi kunnat köpa beg också men hittade inget som passade våra önskemål :)

Jag börjar intressant nog känna mig rätt färdigshoppad. Trodde knappt det var möjligt! Monterade bokhyllan igår kväll och har betalat ett kaminskydd vi ska hämta i veckan.

Möjligen några filtar till men det känns inte så akut :) Har inget fast skötbord och ingen badbalja men det tar vi om behovet uppstår.

Känner igen det där...
Hemorojder försvann men utbyttes av svamp för att sen komma tillbaka med nya hemorojder så nu känns det som en krigszon där nere...
O jag ber till högre makter att bebis inte vill titta ut just nu för då blir det ett nytt andra världskrig där nere...:o

Min svamp var nästan helt borta men så bastade jag igår och nu är den tillbaka i full blom!! Så härligt........!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 008
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 011
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 021

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat