Vårföräldrar 2017 del tre

Har tagit upp allt i 50-56 för en inventering. Pyjamasen i strl 50 når nu sonen från halsen till midjan. Herregud, har han varit så liten??

Nästan alla babyfiltar har försvunnit O_o behöver dessutom lite mer byxor och bodysar i strl 50 (har 2 par och sonen är född på bf +10), ett par i strl 56 (vill ha ngt till Liten som inte Bastian haft) och ngn typ av kofta då overallerna troligtvis kommer vara för tjocka när Liten kommer. Vill gärna köpa lite flickigare kläder eftersom allt vi redan har är neutralt/ pojk. Vågar man det? Rul visade flicka men det är ju inte 100% säkert. :confused:

Snuttefilt som sonen ska vara med och köpa samt syskonvagn. Annars har vi allt :up:

Känner igen det där...
Hemorojder försvann men utbyttes av svamp för att sen komma tillbaka med nya hemorojder så nu känns det som en krigszon där nere...
O jag ber till högre makter att bebis inte vill titta ut just nu för då blir det ett nytt andra världskrig där nere...:o

Xyloproct!

De små jävlarna drar lydigt ihop sig i flera dagar :D

Har tagit upp allt i 50-56 för en inventering. Pyjamasen i strl 50 når nu sonen från halsen till midjan. Herregud, har han varit så liten??

Nästan alla babyfiltar har försvunnit O_o behöver dessutom lite mer byxor och bodysar i strl 50 (har 2 par och sonen är född på bf +10), ett par i strl 56 (vill ha ngt till Liten som inte Bastian haft) och ngn typ av kofta då overallerna troligtvis kommer vara för tjocka när Liten kommer. Vill gärna köpa lite flickigare kläder eftersom allt vi redan har är neutralt/ pojk. Vågar man det? Rul visade flicka men det är ju inte 100% säkert. :confused:

Snuttefilt som sonen ska vara med och köpa samt syskonvagn. Annars har vi allt :up:

Vi har köpt en del "flickigare" kläder nu (eftersom RUL visade tjej). Skulle det trots allt komma en kille så får han väl ha klänning ändå så vi får användning för de nya kläderna :p;)

Visst är det jobbigt när men inte riktigt vågar lita på vad RUL säger om könet. Min känsla samt RUL har sagt tjej både förra graviditeten och denna. Förra gången köpte vi EN grej som kunde härledas till ett visst kön, det var en "skylt" som det stod prinsessa på. Nu är jag mest inställd på en tjej och jag har bara sorterat in tjej/neutrala kläder i en låda till bebisen men har inte vågat köpa något tjejigt än. Känns lite halvjobbigt att stå där med tjejkläder och så kommer det ut en pojk. Jag är kluven.

Vi fick åka in på koll igår. Lite väl kraftiga förvärkar och de tyckte att vi skulle komma in. Det lugnade sig men de sa att det ser ut som att ngn är sugen på att komma tidigt (:nailbiting:.. Jag som inte ens skrivit mitt förlossningsbrev än! Vet att inte alla gör det, men för mig som är väldigt orolig känns det viktigt, inte minst för mig själv). Fast bara för att de sa så kommer väl bebis sent istället :meh:.

Vi fick åka in på koll igår. Lite väl kraftiga förvärkar och de tyckte att vi skulle komma in. Det lugnade sig men de sa att det ser ut som att ngn är sugen på att komma tidigt (:nailbiting:.. Jag som inte ens skrivit mitt förlossningsbrev än! Vet att inte alla gör det, men för mig som är väldigt orolig känns det viktigt, inte minst för mig själv). Fast bara för att de sa så kommer väl bebis sent istället :meh:.

Kan kanske vänta lite till iaf :p

Förutom att bäckenet börjat smärta igen så kan jag inte direkt klaga.
9/10 nätter sover jag lätt 8 timmar, inatt 11 utan att behöva kissa. Är inte ens panik när jag vaknar (kanske ska dricka mer). Magen är oftast smidig förutom på kvällarna då den är både stenhård av vätska och övar lite på att vräka bebis (även om den inte fattat hur än, för den drar fortfarande mest ihop sig på mitten :rofl: ). Ingen nästäppa. Förstoppningen är borta.

Då börjar ju hjärnan "det här är för lätt, det måste vara något fel"... :grin:

Haha japp, jag tänker mig att typ 14 dagar tidigt kan vara lagom. Synd att det är svårt att bestämma sånt ;).

14 dagar skulle passa mig perfekt också. Dels för att sambon är mellan två jobb då istället för mitt i uppstarten av ett nytt stort. (När det är igång så behöver han inte vara på plats hela tiden.)
Han stannar förstås hemma så länge som det behövs oavsett när V kommer men för min skull, jag har svårt att "ta tid" och får dåligt samvete (arbetar på det).

Hade ju förhandsvisning idag. En knapp timme efter dem hade åkte så ringde dem och gav ett bud på utgångspris :banana: det gjorde att ryggvärken nästan försvann. :D

Nu måste dem tyvärr sälja sin lgh först men det betyder ju att vårt pris inte är helt åt helskotta fel iaf:p

Nu får vi hoppas visningarna nästa vecka går som smort och vi kanske får ett liiiitet budkrig iaf :laugh:

Tänk vad lite bra nyheter kan göra för måendet i kroppen. Särskilt när man har så ont som.jag har haft senaste tiden..

Sitter in fåtöljen och testar amningskudden som stöd för boken jag läser. Är glad att vi tog en pall på en gång, det blir ju en helt annan sak.

Pular lite med BB-väskan också. Har testat de två amningsBH:ar jag köpt (en mjuk historia helt utan stöd) och en Carriwell med gelbygel. Ingen klockren så eg borde jag ut och testa i butik men ids inte så testar att beställa vadderade från BonPrix tror jag.

Åh gud, skulle fixa lite hämtmat till ikväll samt köpa ersättning till sonen. Hann inte mer än in på Willys innan jag fick panikont i magen. Som en ond sammandragning som inte släpper. :arghh: Nu sitter jag på sushirestaurangen och försöker andas. Så länge jag inte rör mig en mm gör det bara ont i stället för superduperjävlaont

Varför köper man kläder/grejer efter kön? Köper man inte bara det man tycker är fint, oavsett pojke eller flicka i magen....?
(Helt uppriktigt menad fråga :) )

Samhället är fortfarande rätt anpassat efter normer och könsroller så därför tror jag folk köper kläder efter kön!

Varför köper man kläder/grejer efter kön? Köper man inte bara det man tycker är fint, oavsett pojke eller flicka i magen....?

Jag försöker hålla mig till att köpa det jag tycker är fint, vilket gör att garderoben är hyfsat bred men det är _svårt_ att inte vika sig för normerna.

Jag älskar tex blått men det tar ändå emot att köpa mycket blått eftersom det är en "killfärg" och V är ju en han. Hade det varit en Greta hade jag köpt massor av blått...

Det är verkligen skitsvårt att navigera genom samhället utan att begränsa sig eller barnen.

Det var lättare för mig att köpa kläder innan jag visste könet :p

Det beror helt på vad det handlar om för saker. Men jag kan ju helt ärligt säga att jag kommer aldrig köpa en klänning/kjol till min son hur fin den än är om han själv inte ber om det. Han äger ett par rosa gummistövlar och en rosa dockvagn som han själv valt ut och det har jag inga problem med. Men jag har inte köpt "tjejkläder" till honom för jag tycker helt enkelt inte han passar i en rosa tröja med My little pony på. Jag höll på att bli lite tokig när jag var inne i en nybyggd affär här i stan där de numera bara sorterat kläderna efter storlek. Jag tyckte mest det var irriterande när jag behövde leta bland klänningar osv när jag var ute efter en skjorta till sonen.

Jag kanske är gammaldags men det är stor skillnad på mina barns garderober och inredning. Sonen är och har aldrig varit särskilt intresserad av gosedjur, djur eller dockor medans dottern är just det.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 004
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 009
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
64 017

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka