Och jag skulle inte köpa det till varken en pojke eller flicka.
Det skulle nog inte jag heller. Poängen var ju varför ett sånt plagg skulle vara förbehållet pojkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag skulle inte köpa det till varken en pojke eller flicka.
Folk gör ju som de vill. Jag personligen kommer att fortsätta tycka att det är väldigt trist att köna spädbarn på det sättet. Framför allt för hur det kan begränsa henoms liv som vuxen.
Jo. Därav diskussionen. Jag tycker att det är sjukt viktigt att arbeta för jämställdhet, främst för min dotters skull, och att problematisera praktiker som riskerar att bibehålla den könsnormativitet som råder idag. Det är ingen tävling om vad som är mest viktigt.
Men de hasar ju upp när de korvar omkring, för att inte tala om när en bär dem? Och sen är det ju det där att spädbarn ska skyddas från solen. Ja, folk är olika men jag tyckte att det var sjukt opraktiskt och mycket bättre med tunna bodys/sparkdräkter med ben och liknande.
Jag minns inte korvandet som ett problem helt enkelt. Jag störde mig som sagt mer på andra saker (som fasta luvor).
Hur menar du att det kan begränsa hans eller hennes liv som vuxen? Ett spädbarn lär knappast komma ihåg vad det hade på sig när det var 6 månader?
Fasta luvor har irriterat mig mer än en gång.
Hur menar du att det kan begränsa hans eller hennes liv som vuxen? Ett spädbarn lär knappast komma ihåg vad det hade på sig när det var 6 månader?
Vill man jobba för jämställdhet tycker jag att välja att kriga om färg på kläder är en väldigt pyttig insats. Känns mest som att man gör det för att få klappa sig själv lite gött på axeln. Åh nu kommer det garanterat "ja men vad gör du då vavavava". Jag gör en hel del, men färger skiter jag faktiskt i.
Jag minns inte korvandet som ett problem helt enkelt. Jag störde mig som sagt mer på andra saker (som fasta luvor).
Ja bebisar ska skyddas mot solen? Men man har väl inte en bebis mitt ute i solen oavsett kläder? Och bara för att en bebis har klänningar betyder det ju inte att den BARA/ALLTID har det? Så förstår inte riktigt hur det där med solen kom in.
Haha jupp. Vi verkar väldigt olika varandra när det gällde färg ocksåOch om jag mot alla odds skulle köpa dylikt skulle jag hellre ha det på en tjej än en kille. Så himla olika man kan vara.
För mig handlar det inte om ifall det är kontroversiellt eller inte. Har själv haft både skjorta och slips och använder sällan klänning eller kjol. Det handlar endast om vad jag själv vill sätta på mina barn.Jag har flera kompisar som har köpt bodys med fluga eller slips till sina döttrar. Superfint! Och dessutom, hur kontroversiellt är det med en kvinna med slips eller skjorta? Inte alls, skulle jag säga.
Fasta luvor på barnkläder är så skumt! Inte minst från storlekar när de börjar röra sig fritt och kan fastna i vad som helst
För mig handlar det inte om ifall det är kontroversiellt eller inte. Har själv haft både skjorta och slips och använder sällan klänning eller kjol. Det handlar endast om vad jag själv vill sätta på mina barn.
Sonen har är supergulligt nattlinne med lille skutt tex som han passar jättebra i
Vi har inte köpt dem själva utan fått dem. Flanellskjortorna däremotOch jag skulle inte köpa det till varken en pojke eller flicka.
OK. Varför vill du då inte ha samma skjortor på en dotter som du hade på din son?