Vårföräldrar 2017 del tre

Tiden som glamourdrottning verkar vara påväg att passera! Haft svårt att sova senaste nätterna, gör ont i höfterna, mkt sammandragningar dagtid, blir lätt trött i ryggen osv! Dagarna flyter på ändå men allt går lite saktare... Fick dock höra igår att jag ser oförskämt pigg ut, jag som känner mig som ett lik :p 23 dagar till BF!

Skoja, 38 dagar kvar här varav 9 på jobbet. De tycker jag ser så pigg ut. Börjar känna mig något trött o sliten. Magen har blivit enorm känns det som. Njuter av tystnad o lugn och ro. Längtar efter o sluta jobba, är segt.

Måndag igen?! Försöker peppa upp mej för jobb, 5pass kvar med idag sen är det äntligen slut!!

Bebis far som ett skållat troll i magen. I eftermiddag har vi tul, skönt med en liten koll igen och med "vår" läkare.

Kollade igenom bebisbyrån lite extra och såg att vi måste köpa mössor. Har bara 1mössa och det räcker ju inte långt.

Skoja, 38 dagar kvar här varav 9 på jobbet. De tycker jag ser så pigg ut. Börjar känna mig något trött o sliten. Magen har blivit enorm känns det som. Njuter av tystnad o lugn och ro. Längtar efter o sluta jobba, är segt.
Det är jäkligt segt sista månaden.. Än så länge är jag inte tokless på att vara otymplig, men ska inte sticka under stol med att det ska bli skönt att känna sej lätt och få tillbaks tyngdpunkten på rätt ställe.

Nej, det är olika som sagt, jag personligen tycker att klänningar på bebisar som är yngre än att de kan gå, är väldigt opraktiskt. En gör ju precis som en vill. Däremot tycker jag det är märkligt att en tycker att klänning är ett praktiskt plagg på en flicka sommartid, men otänkbart på en pojke vid samma årstid.
Det står inte att jag tycker att det är otänkbart. Däremot står det att min son inte hade ngn som bebis men att han utan problem skulle få ha det nu (det är för mig inte att säga att det är otänkbart).

Ämnet har blivit väldigt mkt större i den här tråden än vad (iaf jag) menade det som när jag sa att jag köpt några klänningar. Så lämnar ämnet nu...

Från idag är jag sjukskriven på heltid. Inser att kroppen är tacksam för det. Nu får jag bara hoppas att läkaren skriver intyget på torsdag när han jobbar nästa gång.. Gör han inte det dröjer det en v till innan han kan göra det. Härligt med en läkare som jobbar en dag i v där jag går :nailbiting:.

33 dagar kvar :):heart

Från idag är jag sjukskriven på heltid. Inser att kroppen är tacksam för det. Nu får jag bara hoppas att läkaren skriver intyget på torsdag när han jobbar nästa gång.. Gör han inte det dröjer det en v till innan han kan göra det. Härligt med en läkare som jobbar en dag i v där jag går :nailbiting:.

33 dagar kvar :):heart

Det gör läkaren här också på MVC, har inte varit något problem :)

Det gör läkaren här också på MVC, har inte varit något problem :)
Har er läkare också fått sjukskriva i efterhand?:)

I mitt fall ansåg läkaren redan förra besöket att jag borde vara hemma heltid (men jag valde att försöka med 50%). Så han sa bara att jag skulle säga till BM när det inte går längre så skulle han ordna det när han jobbar. Hoppas han inte missat det bara (ok.. Jag är kontrollfreak)

Har er läkare också fått sjukskriva i efterhand?:)

I mitt fall ansåg läkaren redan förra besöket att jag borde vara hemma heltid (men jag valde att försöka med 50%). Så han sa bara att jag skulle säga till BM när det inte går längre så skulle han ordna det när han jobbar. Hoppas han inte missat det bara (ok.. Jag är kontrollfreak)

Första gången ja, sedan har intygen förnyats med lite marginal.

Hade hellre varit på teater än att sitta hos polisen på förhör för nåt sambon gjort, utan att försöka sätta dit sambon :rofl:
Efter att ha levt och andats babblarna hela förra föräldraledigheten (och då fanns bara två låtar som gick på repeat) så vet jag inte:D... (Det var ju babblarnas teater)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
1 980
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
912
· Visningar
21 969
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 226
· Visningar
63 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka