Vårföräldrar 2017 del tre

På måndag är det en bra dag. Om jag skulle kollapsa o inte kunna ta mig ett steg mer har jag bara 10 dagar kvar att jobba vilket innebär att jag slipper försäkringskassan :bump: för jag tänker inte vara sjukskriven på sportlovet vecka 8 och sedan är det eventuellt bara två veckor kvar (om vi håller tidtabellen :grin: Sonen kom 38+5 o dottern ett par dagar före bf, kommer faktiskt inte ihåg)..

Är bf 39+0 eller 40+0?

De har omorganiserat på jobbet med så det finns en tjej som tar över efter mig. Nästan färdig lärare, bara c-uppsatsen kvar o har varit på fritids. Men jag kommer sakna mina elever, det kommer vara ledsamt o gå hem, en toppen rolig klass :heart

Min ena app säger 39+6 och den andra 40+0. Alltså samma datum men de ändrar vecka olika dagar.

Jistanes vad det har dansats rumba i magen inatt. Så fort jag vänt på mig så var bebis igång en halvtimme. Känns ju skönt att det är en aktiv liten, lättare att hålla koll på då. Men ligga helt raklång på rygg har jag kommit fram till funkar inte längre, får sjukt ont i magen då. Så jag antar att bebis misar allt annat därinne.

Jag är bara i v 24 men har redan svårt med rörligheten. Dock så beror det väl mest på foglossningen men känner att magen börjar vara i vägen nu också. Sambon fick smörja in fötterna efter duschen igår :o

Min hämnas dylika aktiviteter genom att pressa valfri kroppsdel uppåt så att andnöd och sura uppstötningar blir ett faktum. ;)

Amen, Sistah!

Jag har utvecklat en teknik där jag sitter i soffan och vrålar "sätt på mina strumpor". Är ingen annan hemma och jag fryser sitter jag i soffan, drar upp benet så försiktigt jag kan och lirkar på eländet.
Inte en chans att jag kan stå på ett ben eller böja mig så mycket framåt som behövs.

Inser att det finns vissa fördelar med att ha gått från fet till normal till gravid på ganska kort tid. Min hjärna och kropp är ju vana vid otympligheten och har redan färdiga strategier för nästan allt :cool:

Jag har börjat tycka det är jobbigt att ligga på rygg, måste ha sängen höjd i både i både huvud och fotända för att ligga någorlunda skönt. Sitta för länge är inte så charmigt det heller. Men oavsett så är det snart klart,
v28 idag och 10v kvar:bow:

Jag har justerat med vilket BF jag angett i de olika apparna för att apparna ska vara på samma dag liksom.. :)

Jag tänker att han ju inte lär komma då ändå så eg spelar det ingen roll. Men den som byter dag först byter samma dag som BM och fostermedicinska (som för övrigt har 19/3 på ultraljuden men IOM IVF så ändrar de inte datum ändå. Surt om man går över :p ).

Har ätit godis för första gången sen nyårsafton idag, åt alldeles för mkt så nu mår jag illa och blev dessutom rutten i magen... Så nu ångrar jag att jag köpte godis :angel: Men en fördel är att barnet varit ganska lugn sen igår sådär att jag nästan ville ringa förlossningen imorse men med lite sockerchock vaknade hen till liv:meh:

Jag har köpt ett underbart lammskinn i dag till vagnen. Ekologiskt och tvättbart, prislappen var så låg att jag övervägde att köpa flera. Det var andra sortering men det fanns inga fläckar eller missfärgningar och storleken var likadan som ettans, inte alls lika billiga, skinn.

Köpte ett jättemjukt på SIHS till en peng som kändes ok, svårt med skinn tycker jag.

Jag har köpt ett underbart lammskinn i dag till vagnen. Ekologiskt och tvättbart, prislappen var så låg att jag övervägde att köpa flera. Det var andra sortering men det fanns inga fläckar eller missfärgningar och storleken var likadan som ettans, inte alls lika billiga, skinn.

Ekologiskt uppfött? Tror faktiskt inte det är möjligt att garva ekologiskt och få det tvättbart.

Första maskinen med pyttekläder är tvättad, frågan är om jag ska köpa något mer par byxor. Flera par av de som ettan hade har blivit tråkiga. Ska titta lite bättre när jag viker ihop.
Helt ofattbart att min, snart store, junior har varit så liten. (49 cm, 2940 gram vid födsel).

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
44 45 46
Svar
913
· Visningar
22 013
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
60 61 62
Svar
1 228
· Visningar
64 026

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka