vilse
Trådstartare
Jag är lite avis!Ja du, bra fråga. Dels är jag rörlig i grunden och dels bär jag väl på ett sånt sätt att magen inte är så mycket i vägen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite avis!Ja du, bra fråga. Dels är jag rörlig i grunden och dels bär jag väl på ett sånt sätt att magen inte är så mycket i vägen.
Börjar känna mej otymplig. Redan.. Får ont att ta på skorna eller böja mej ner till marken ordentligt. Frustrerande!!
Fick idag kommentaren: 'mäh du är ju inte såå stor än??', från en som inte vill ha barn eller har några heller.. Alltså det tar emot och gör ont ÄVEN om det inte ser ut så
Sen är det självklart så att jag tappar ALLT på golvet. Jag skämtar inte , jag blir förbannad! ALLT! Hur är det ens möjligt, bara för att jag inte kommer ner till golvet ordentligt... störande
Va tvungen att testa om det gick.... Jodå, V 31 och händerna (fingertopparna) når ner i golvet med raka ben.
Va tvungen att testa om det gick.... Jodå, V 31 och händerna (fingertopparna) når ner i golvet med raka ben.
@FengurLaugar har också sett det och blivit avundsjuk.....
Var i alla fall på möte hos BM imorse och allt var bara bra. Behövde inte ta blodprov för jag har haft så bra värden tidigare så det var skönt. Mätte magen och den ligger precis på normalkurvan, sen kände hon om bebisen låg med huvudet neråt med det gjorde den tydligen inte än.
Provade nu att böja mig ner och kommer nog lika långt ner som innan graviditeten bara att man får vara snabb...
Har nästa möte med bm den 9/2 (dock inte min vanliga då hon är ledig) och då ska jag ta de sista proverna tack och lov! Är nålrädd...... Ska skrivas sammanfattning och förlossningsbrev också. Har inte så mycket att säga mer än att jag vill att det står med att jag är nålrädd (gjorde det förra gången också) och så måste det stå att dom ska ta mig på allvar när jag ringer in trots oregelbundna värkar och inte säga att jag ska stanna hemma ett tag till. Fick aldrig några regelbundna värkar på hela tiden sist så jag stanna hemma som dom sa och hade jag härdat ut en timme till hade vi inte hunnit in innan ungen var ute. Min man ska vara med på det mötet, han kanske har mer att säga än mig då det nog var mer chockartat för honom då det gick så fort när vi väl kommit in
Ujj! Det bara ploppar ut bäbisar i vintertråden och jag är sååå avundsjuk!
Tyvärr är jag rädd att mina framfogar kommer börja krångla på allvar också för jag känner av dem lite, men jag håller tummarna för att det tar ett tag till ;-)
Om inte annat har jag ju ett sånt där sexigt bälte som jag fått av en kompis. Har faktiskt börjat använda det när jag ska göra avancerade saker som att handla eller dammsuga... Eller mina långsamma promenader
Ok, jag är också lite nålrädd och har börjat fundera vad det ska stå i förlossningsbrevet. Är faktiskt nästan mest orolig över hur min sambo kommer ta förlossningen.... Han blir lätt orolig men jag tror han kommer ta det bra ändå. Sen funderar jag över hur många man får ha med sig, det optimala skulle vara att ha en till ytterligare person med sig om det skulle hända något men jag vet inte om man ska ha med det i beräkningen att det kan hända något för man vill ju att det ska gå bra.
Under förlossningen brydde jag mig inte så mycket om att dom stack mig, men så här i efterhand är jag väldigt glad att dom tog hänsyn till det och sa till först. Därför vill jag att det står även den här gången.
Jag har sett min man gråta två ggr på de 6 år vi varit tillsammans och en gång var under dotterns förlossning och andra gången när vi fick ta bort min gamla häst. Han var underbar men trodde nog jag skulle dö, så jag fick tala om för honom mitt i att det är inte så farligt som det ser ut eller verkar Men han sa i början av veckan att han är nervös redan. Jag är det inte och sa att han kan trösta sig med att det kommer vara värst för mig, men det tyckte han inte alls var någon tröst haha
Har precis börjat fundera på hur länge jag ska jobba (stillasittande kontorsjobb) och hur länge jag ska vara hemma - vilken djungel det är att försöka fatta hur det här med föräldrapenning funkar
Vad är det egentligen som man bör/ska ha med i sitt förlossningsbrev?
Jag tror min make är lite nervös också även om han inte sagt så mycket om det. Eller så är det bara jag som antar att han har det eftersom han verkar ha mer föräldrahormoner än vad jag har. Igår såg vi det där programmet på SVT om hjärtsjuka barn och att jag blev lite gråtmild är inte så konstigt (jag har alltid haft nära till tårar) men när även maken blev fuktig i ögonvrån när föräldrarna till en liten tjej fick veta att hjärtoperationen gått bra så förstod jag att han påverkas mycket mer av sådana saker nu jämfört med förr.