Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nog i alla fall bestämt mig för att jag antagligen inte orkar åka till Öland för att sitta på huk och titta på blommor i 3 dagar två veckor innan bf för egen del. Jag är nog inte i skick att köra bil om förlossningen skulle dra igång och sambon vill inte ha någon Kalmarit (oklart varför), så vi satsar nog på Västervik som det är tänkt :)
Däremot har jag tänkt ställa ut hunden 1 vecka efter bf, det blir nog mycket enklare ;)

Blir ni väckta om nätterna av era bläckfiskar? Min verkar tycka livet är en fest 24/7 och har väckt mig ett antal gånger senaste veckan. I fredags pågick partyt mellan kl 4 på morgonen fram till midnatt, därefter däckade jag.

Jag har nog i alla fall bestämt mig för att jag antagligen inte orkar åka till Öland för att sitta på huk och titta på blommor i 3 dagar två veckor innan bf för egen del. Jag är nog inte i skick att köra bil om förlossningen skulle dra igång och sambon vill inte ha någon Kalmarit (oklart varför), så vi satsar nog på Västervik som det är tänkt :)
Däremot har jag tänkt ställa ut hunden 1 vecka efter bf, det blir nog mycket enklare ;)

Blir ni väckta om nätterna av era bläckfiskar? Min verkar tycka livet är en fest 24/7 och har väckt mig ett antal gånger senaste veckan. I fredags pågick partyt mellan kl 4 på morgonen fram till midnatt, därefter däckade jag.

Min bläckfisk väcker mig inte om nätterna, men om jag är upp på toa eller vaknar till när maken kliver upp (han går upp 0430 när han jobbar förmiddagsskift) så gäller det att somna om snabbt. :p Gör jag inte det så blir utfallet oftast att bläckfisken drar igång och håller igång lagom till min väckarklocka tänds vid sju...

Nej :) har en lugn sak så det är jätteskönt! Däremot blir jag väckt av ffa en av våra tre katter som lärt sig öppna sovrumsdörren o vill mysa precis jämt :(!

Min bläckfisk är snäll och har bra dygnsrytm än så länge! Märker den aldrig på nätterna vilket kan bero på att jag otroligt nog sover otroligt skönt fortfarande, eller så sover den faktiskt för de ggr jag vaknar på nätterna känner jag inget. Men på morgonen innan jobbet är den lugn också, vaknar runt 9 och börjar härja runt :D

...sambon vill inte ha någon Kalmarit (oklart varför)

:D

Tror att du gör ett smart val där faktiskt.Inte pga risk för kalmarit, utan för att sitta på huk i tre dagar låter jätteobekvämt!

Min bläckfisk gör som Tassetass, vaknar jag så vaknar han och då får jag vara jättesnabb på att somna om, annars är det kört...

Min bläckfisk är snäll och har bra dygnsrytm än så länge! Märker den aldrig på nätterna vilket kan bero på att jag otroligt nog sover otroligt skönt fortfarande, eller så sover den faktiskt för de ggr jag vaknar på nätterna känner jag inget. Men på morgonen innan jobbet är den lugn också, vaknar runt 9 och börjar härja runt :D

Det är ungefär precis samma här. Mest aktivitet på kvällen men jag märker ingenting på nätterna. Sedan vaknar den till liv vid 8-9 på morgonen. Får gärna hålla i sig men det lär det väl inte göra :D

Det är ungefär precis samma här. Mest aktivitet på kvällen men jag märker ingenting på nätterna. Sedan vaknar den till liv vid 8-9 på morgonen. Får gärna hålla i sig men det lär det väl inte göra :D

Minns jag rätt var dottern likadan och hon har haft bra dygnsrymt sen hon föddes och hon blir 3 år till våren. Hoppas lillebror/lillasyster tänkt bli lika :angel: Men att sova till 9 som jag och dottern gjorde när hon var bäbis lär ju inte hända nu då hon vaknar någon gång runt 7 vanligtvis nu för tiden ;) Men det är ju för att vi gett henne rutiner att lägga sig på kvällen mellan 19 och 20 nu till skillnad mot runt 22 som det var när hon var bäbis. Då la hon sig samma tid som oss. Så storasystern kommer styra fortsättningsvis i vårt hus ;)

Min sover oftast hela nätterna men vaknar tidigt och sparkas, vissa morgnar vaknar jag av att den röjjer runt som en galning där inne. Jag själv däremot har fått rejäla sömnproblem sista veckorna, sover jättedåligt. Vaknar mitt i natten efter någon timmes sömn och är klarvaken och pigg :confused: Känns också stundtals obekvämt hur sjutton man än ligger, det bidrar väl inte direkt till en skön nattsömn...

Jag pratade med svärmor om vilddjuret i helgen och hon berättade att sambon sovit jättelite som bebis. Han hade tydligen varit väldigt snäll och beskedlig men för nyfiken på omvärlden för att sova. Jag ska från och med nu värdesätta sömnen till max, för om han/hon behåller dygnsrytmen i dagsläget (som alltså är "PARTY!") så kommer vi antagligen få minimalt med sömn i sommar.

Usch, vad trist det låter @Snowwhite....

Jag orkar *peppar peppar* sova bra fortfarande! Det är så himla skönt att få krypa ner i sängen på kvällen och bara slappna av och sova! Men vet att jag hade svårt att sova förra gången när det närmade sig slutet. Men då jobbade jag inte de sista två månaderna. Nu har jag fem veckor till bf och jobbar fortfarande heltid så jag är helt slut på kvällarna så jag orkar sova också. Kan bli skillnad när jag slutar jobba efter nästa vecka....

Jag sover också bra fortfarande och märker inte av att den rör sig på natten men på morgonen, runt lunch och kväll så är den i farten som bara den. Känns som man måste hålla i magen så den inte tittar ut ;)

Tack, vad är väl en bal på slottet liksom ;)

Haft en helvetesnatt smärtmässig men annars ganska ok. Fick järninjektion igår och ska få en dubbel på fredag. Jag som hade tänkt gå hem då, men blir nog kvar över helgen vad det verkar på läkarna...

Jag känner mig lite gnällig... Har ju haft en väldigt lätt graviditet, inte kräkts, liten mage osv. Men nu börjar jag få ont i ryggen och känna mig tung och trött, då blir det plötsligt jobbigt!
Och i går var det exakt 4 mån till beräknat datum och de månaderna kommer jag att växa jättemycket på! Hur ska jag orka?

Dålig vecka helt enkelt, hoppas nästa blir bättre! Ljuset är på väg tillbaka i alla fall, det kan inte annat än hjälpa!

Jag känner mig lite gnällig... Har ju haft en väldigt lätt graviditet, inte kräkts, liten mage osv. Men nu börjar jag få ont i ryggen och känna mig tung och trött, då blir det plötsligt jobbigt!
Och i går var det exakt 4 mån till beräknat datum och de månaderna kommer jag att växa jättemycket på! Hur ska jag orka?

Dålig vecka helt enkelt, hoppas nästa blir bättre! Ljuset är på väg tillbaka i alla fall, det kan inte annat än hjälpa!

Du har mina sympatier! För mig har problem med rygg och fogar gått i skov så förhoppningsvis klingar det av för dig snart.

Själv skulle jag gladeligen ta tillbaka problemen jag hade just med ryggen (och de bakre fogarna) bara jag fick slippa ha ont i framfogarna. Fan vad handikappande det är jämfört med motsvarande problem på baksidan av kroppen.

Du har mina sympatier! För mig har problem med rygg och fogar gått i skov så förhoppningsvis klingar det av för dig snart.

Själv skulle jag gladeligen ta tillbaka problemen jag hade just med ryggen (och de bakre fogarna) bara jag fick slippa ha ont i framfogarna. Fan vad handikappande det är jämfört med motsvarande problem på baksidan av kroppen.

Tyvärr är jag rädd att mina framfogar kommer börja krångla på allvar också för jag känner av dem lite, men jag håller tummarna för att det tar ett tag till ;-)
Om inte annat har jag ju ett sånt där sexigt bälte som jag fått av en kompis. Har faktiskt börjat använda det när jag ska göra avancerade saker som att handla eller dammsuga... Eller mina långsamma promenader

Tyvärr är jag rädd att mina framfogar kommer börja krångla på allvar också för jag känner av dem lite, men jag håller tummarna för att det tar ett tag till ;-)
Om inte annat har jag ju ett sånt där sexigt bälte som jag fått av en kompis. Har faktiskt börjat använda det när jag ska göra avancerade saker som att handla eller dammsuga... Eller mina långsamma promenader
Framfog ;) 2 bak och 1 fram bara :p

Tips: Dammsugning är döden för i varjefall bakfogarna. Hänga/vika tvätt, ta ur diskmaskinen ect med. Dvs allt där du vrider höften. (vet inte hur mycket det påverkar framfogen då jag inte har så pass ont i den, samt att jag tagit bort ovanstående uppgifter ;) )

Själv sitter jag här och nervös :nailbiting:

Igår låg mini och sparkade på magsäcken så jag som småkräkningar hela dagen. Idag har jag problem med att äta (åt bara hälften av frukosten bla), och är illamående. Känns mest som om jag väntar på att gå och kräka....
Frågan är - ligger hon och trycker konstant mot magsäcken - eller är det min tur att åka på influensan? :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Fick i mig lunch nu i varje fall, så får vi se hur detta går.....:cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 049
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 775
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 977
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka