Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oioi, vilket drama @Girasol. Tråkigt att det blev så, hoppas du piggnar på dig snabbt utan för mycket komplikationer. Och jätte mycket grattis med tjejen. Gött hon mår bra.

Passar på att uppdatera om hur det går för mig också. Har gått upp 6 kg i vikt, mår jättebra och det känns som att jag har hur mycket ork som helst nu! (Antagligen för att jag jämför med hur det var för 2 mån sen.)

Har fått en liten mage nu också, känns ovant men mestadels trevligt. Ibland är den dock sjukt mycket i vägen, den tar i när man ska böja sig. Blir ju spännande att se hur rörlig man är om 2 månader. :D

Namn är till 99,9 % spikat, men allt annat man behöver göra? Eller - vad behöver man egentligen göra? Har varit och tittat på vagnar men inte bestämt oss för någon modell än. Skötbord och spjälsäng är ju lätt att fixa på IKEA. Men mer? Får ångest över vad, hur och när då tiden fullkompligt rasar iväg - jag hinner inte med! :nailbiting: Tack och lov börjar föräldrautbildningen om någon vecka, jag hoppas att man får lära sig sådana viktiga saker där.:)

Min bebis rör sej också likt en bläckfisk. :angel: På jobbet trycker vi gärna på neråt också så jag dels blir akutkissnödig och dels måste ta myrsteg och kuta rygg..:crazy: Blandat med sammandagningar då.
Kan tom se på magen när dt rör sej. Häftigt :D

Idag har jag den andra av två mycket långa dagar på jobbet denna vecka. Igår åkte jag tåg 30 mil söderut och idag buss 30 mil norrut. Känner av att jag inte orkar med den här typen av dagar lika bra, är dessutom lite obekvämt att sitta ner i långa perioder. Tur att resten av veckan är lugn och i helgen har jag inget inplanerat.

Börjar kännas i kroppen att jag faktiskt ät gravid i v 36 och har 5 veckor till bf. Får nog dra ner lite på tempot för jag är väldigt trött! Kommer bli bättre när jag inte ska jobba mer i alla fall, en sak mindre att göra om dagarna. 8 arbetsdagar kvar (med idag) sen kan jag bara gå hemma och mysa med dottern och djuren och vila mer :) Ska bli otroligt skönt att sluta jobba!

Är det optimistisk att tro att jag kan gå på fotbollsmatch den 6 April när jag har bf 12 april? Kommer givetvis boka sittplatser då (står alltid i klacken annars) men vill samtidigt inte förlora typ 700 spänn om jag inte kan gå. Hur skulle ni göra?!

Är det optimistisk att tro att jag kan gå på fotbollsmatch den 6 April när jag har bf 12 april? Kommer givetvis boka sittplatser då (står alltid i klacken annars) men vill samtidigt inte förlora typ 700 spänn om jag inte kan gå. Hur skulle ni göra?!

Jag hade gått. Mest för att jag är lite knäpp och hade tänkt att om jag väljer att avstå så kommer barnet säkert komma två veckor efter bf mest bara därför :D

Jag hade gått. Mest för att jag är lite knäpp och hade tänkt att om jag väljer att avstå så kommer barnet säkert komma två veckor efter bf mest bara därför :D
Så tänker jag med, den kanske inte ens är i tid och då skulle jag bli mycket bitter! :) får nog bli att köpa iaf, sen lär det ju tyvärr dröja innan nästa gång :(

Jag är väldigt sugen på att gå på Eddie Izzard den 2 maj (har bf 27 april, men alla säger ju att jag ska räkna med att gå över två veckor och bal bal). Om jag inte köper biljett och sen bara sitter där och väntar på Knuthugo kommer jag ångra mig jättemycket, men trist å andra sidan att slösa pengar på biljetter om jag ligger nyförlöst den 2 maj...

Har ingen som vill gå med mig heller, sambon tycker inte jag är riktigt klok som vill boka... O_o

Jag är väldigt sugen på att gå på Eddie Izzard den 2 maj (har bf 27 april, men alla säger ju att jag ska räkna med att gå över två veckor och bal bal). Om jag inte köper biljett och sen bara sitter där och väntar på Knuthugo kommer jag ångra mig jättemycket, men trist å andra sidan att slösa pengar på biljetter om jag ligger nyförlöst den 2 maj...

Har ingen som vill gå med mig heller, sambon tycker inte jag är riktigt klok som vill boka... O_o

Jag var sjuuukt sugen att gå på Håkan Hellström på Ullevi i somras, tre veckor före bf. Såhär i efterhand känner jag ändå att det var rätt att inte gå, även med sittplats hade jag inte orkat med så många timmar. Nu tittade min son ut en vecka tidigt så jag hade inte vågat boka efter bf.

"bal, bal"...? Jäkla auto correct, bla bla, skulle det stå...

Det hade inte jag vågat chansa på :p Dottern kom dagen före beräknat datum även fast det är SÅÅÅÅÅ vanligt att gå över som förstföderska....
Håller även med @hjärter_dam att jag inte skulle ha orkat varken två veckor före bf eller två veckor efter, även fast ungen inte kommit ut än.

Bara för det kommer jag föda i mitten av mars istället för i början den här gången.....:cool:;)

Det hade inte jag vågat chansa på :p Dottern kom dagen före beräknat datum även fast det är SÅÅÅÅÅ vanligt att gå över som förstföderska....

Bara för det kommer jag föda i mitten av mars istället för i början den här gången.....:cool:;)

Hehe, ja det är ju det där med att man inte kan få ett exakt datum som är så irriterande. Man bara: hallå, jag är en upptagen människa med massor att göra (gå på Eddie Izzard bl a :p) kan du snälla MEDDELA mig när du behagar komma så att jag kan anteckna det i min kalender och kunna PLANERA MITT LIV??

Hehe, ja det är ju det där med att man inte kan få ett exakt datum som är så irriterande. Man bara: hallå, jag är en upptagen människa med massor att göra (gå på Eddie Izzard bl a :p) kan du snälla MEDDELA mig när du behagar komma så att jag kan anteckna det i min kalender och kunna PLANERA MITT LIV??

Precis!!! :mad::D
Jag jobbar 8 dagar till sen går jag hem på semester tre veckor innan bf. Vilket betyder att jag kommer gå och vänta, fundera och känna efter så jag blir helt galen! Tur att dottern kommer vara hemma så hon sysselsätter mig lite :) Vet att jag tyckte de tre sista veckorna var asjobbiga sist! Tänk om jag hade gått över tiden också på det?!

Precis!!! :mad::D
Jag jobbar 8 dagar till sen går jag hem på semester tre veckor innan bf. Vilket betyder att jag kommer gå och vänta, fundera och känna efter så jag blir helt galen! Tur att dottern kommer vara hemma så hon sysselsätter mig lite :) Vet att jag tyckte de tre sista veckorna var asjobbiga sist! Tänk om jag hade gått över tiden också på det?!

Det är ju då man behöver Izzard/Hellström för att pigga upp tänker jag. Och! Om han inte kommit den 2 maj är chansen stor att jag kommer att skratta igång förlossningen om jag går = win win!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 878
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 727
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 972
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur