Vårföräldrar 2015 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis haft utvecklingssamtal på jobbet och det gick superbra! Känns verkligen som att jag avslutar på topp inför att gå hem och föda barn :D:up: 6,5 arbetsdagar (och ett månadsbokslut) kvar nu bara!

Blir lite avundsjuk på er som har bläckfisksbebisar. Min är så lugn ibland så att jag börjar fundera om den lever. Har tom vart till förlossningen en gång för att kolla. Får hoppas på att den kommer ut levande iaf!
Annars så har jag varit så trött sista veckorna eftersom att jag jobbat heltid och haft 30 - årsfest mitt i det. Från den här veckan har jag gått ner på 75% igen, så skönt! 6 veckor kvar att jobba nu :)

Blir lite avundsjuk på er som har bläckfisksbebisar. Min är så lugn ibland så att jag börjar fundera om den lever. Har tom vart till förlossningen en gång för att kolla. Får hoppas på att den kommer ut levande iaf!
Annars så har jag varit så trött sista veckorna eftersom att jag jobbat heltid och haft 30 - årsfest mitt i det. Från den här veckan har jag gått ner på 75% igen, så skönt! 6 veckor kvar att jobba nu :)

Ingen bläckfisk här heller! Men jag tänker att det nog är lugnt, jag är ju minst en månad efter flesta av er ;-)

Ja så lugn vill man ju inte att knodden ska vara. Det är det jag tröstar mig med när min bläckfisk lyckas stöka runt på åtta ställen samtidigt; jag behöver aldrig fundera på om hon lever.

Har äntligen tagit mig i kragen och registrerat ett konto - har smygläst er sen i vecka 12 typ, är i vecka 25 nu. Min mvc-tant spände ögonen i mig på inskrivningen och sa att jag skulle hålla mig undan från "dom där forumen på nätet" :p Har verligen uppskattat den här tråden dock!

Har (pepparpeppar) haft det ganska okomplicerat ännu och rider fortfarande nästan varje dag. Min filur (pojke) i magen är dock en riktig bläckfisk - det är en fasligt bökande där inne, typ dygnet runt. Har lite ont i framfogen men ingen större katastrof än.

Har precis börjat fundera på hur länge jag ska jobba (stillasittande kontorsjobb) och hur länge jag ska vara hemma - vilken djungel det är att försöka fatta hur det här med föräldrapenning funkar O_o

Har en del obehagskänslor inför förlossningen men läser vinter-tråden och försöker vänja mig vid tanken :crazy: Det är ju ändå ett tag kvar...

Har äntligen tagit mig i kragen och registrerat ett konto - har smygläst er sen i vecka 12 typ, är i vecka 25 nu. Min mvc-tant spände ögonen i mig på inskrivningen och sa att jag skulle hålla mig undan från "dom där forumen på nätet" :p Har verligen uppskattat den här tråden dock!

Min sambo har gett mig familjelivsförbud men säger att buke är OK :up:
Välkommen, behövs fler som ska ha barn i maj här tycker jag ;)

Har (pepparpeppar) haft det ganska okomplicerat ännu och rider fortfarande nästan varje dag. Min filur (pojke) i magen är dock en riktig bläckfisk - det är en fasligt bökande där inne, typ dygnet runt. Har lite ont i framfogen men ingen större katastrof än.

Har precis börjat fundera på hur länge jag ska jobba (stillasittande kontorsjobb) och hur länge jag ska vara hemma - vilken djungel det är att försöka fatta hur det här med föräldrapenning funkar O_o

Har en del obehagskänslor inför förlossningen men läser vinter-tråden och försöker vänja mig vid tanken :crazy: Det är ju ändå ett tag kvar...

Välkommen! Tvivlar på att din BM menar Buke när hon pratar om "de där forumen", här är ju 99% vettiga till skillnad från typ Familjeliv där förhållandet snarare är det omvända. :p

Jag är mitt i vecka 31 och har tänkt jobba sju veckor till. Har också kontorsjobb och än så länge inte ont i några fogar. Känner att magen blir spänd ibland om jag går längre sträckor, det gör inte ont utan känns mest underligt. Har sen jag kom tillbaka efter julledigheten jobbat hemifrån en dag i veckan, vilket är jätteskönt (speciellt eftersom jag annars pendlar 25 min med tåg till jobbet).

Jag har inte orkat räkna på föräldraledigheten ännu. Viktigt för mig är att jag och maken delar föräldraledigheten så jämlikt som möjligt. När det gäller tid känns det lätt att styra. Vår preliminära plan är att jag är hemma de första 8 månaderna på heltid, därefter växlar vi över successivt under 4 månader och sedan är maken hemma 8 månader. Det jag inte tagit reda på ännu är hur mycket vi kan snåla med dagarna och fortfarande få jämställdhetsbonus (jag tycker att det är viktigt att vi bidrar till jämställdhet även i den officiella statistiken).

Buke är ju 1000 ggr vettigare än Familjeliv. Här varnar folk innan de berättar om saker som någon kan bli ex. rädda av att läsa.

Ligger hemma i soffan och roar mig med att läsa ikapp vad som hänt under den gångna veckan som jag tillbringat med sambon och bonusdotterns hos mina föräldrar i Spanien. Sol och massa mys och lyckats koppla bort jobbet, helt underbart!!

Grattis till flickan @Girasol men fy vilken upplevelse :( Hoppas ni repar er snart!

För min del är det v 30 i morgon och jag mår bättre än någonsin, just nu är det rätt trevligt att vara gravid:)

Börjar känna mej otymplig. Redan.. Får ont att ta på skorna eller böja mej ner till marken ordentligt. Frustrerande!!

Fick idag kommentaren: 'mäh du är ju inte såå stor än??', från en som inte vill ha barn eller har några heller.. Alltså det tar emot och gör ont ÄVEN om det inte ser ut så :mad:

Sen är det självklart så att jag tappar ALLT på golvet. Jag skämtar inte , jag blir förbannad! ALLT! Hur är det ens möjligt, bara för att jag inte kommer ner till golvet ordentligt... störande

Börjar känna mej otymplig. Redan.. Får ont att ta på skorna eller böja mej ner till marken ordentligt. Frustrerande!!

Fick idag kommentaren: 'mäh du är ju inte såå stor än??', från en som inte vill ha barn eller har några heller.. Alltså det tar emot och gör ont ÄVEN om det inte ser ut så :mad:

Sen är det självklart så att jag tappar ALLT på golvet. Jag skämtar inte , jag blir förbannad! ALLT! Hur är det ens möjligt, bara för att jag inte kommer ner till golvet ordentligt... störande

Känner igen det där. Jag är inte heller så stor och är inte särskilt otymplig eller orörlig (är i v 31 men kan fortfarande sätta händerna i golvet när jag står med raka ben), men foglossningen gör inte mindre ont för det.

En bekant till mig blev extremt orörlig väldigt tidigt, i v 10 kunde hon knappt ta på sig skorna själv och efter att barnet föddes sa hon att "Nu kan jag fila fötterna för första gången på ett halvår".

Det finns onekligen grader i helvetet. :p

Ja så lugn vill man ju inte att knodden ska vara. Det är det jag tröstar mig med när min bläckfisk lyckas stöka runt på åtta ställen samtidigt; jag behöver aldrig fundera på om hon lever.

Nej även om det är jobbigt så känns det ju bättre än att knappt känna något alls. Idag har den varit lite mer livlig iaf så det känns ju bra. Igår och i natt så var den väldigt lugn.

Känner igen det där. Jag är inte heller så stor och är inte särskilt otymplig eller orörlig (är i v 31 men kan fortfarande sätta händerna i golvet när jag står med raka ben), men foglossningen gör inte mindre ont för det.

En bekant till mig blev extremt orörlig väldigt tidigt, i v 10 kunde hon knappt ta på sig skorna själv och efter att barnet föddes sa hon att "Nu kan jag fila fötterna för första gången på ett halvår".

Det finns onekligen grader i helvetet. :p

Va tvungen att testa om det gick.... Jodå, V 31 och händerna (fingertopparna) når ner i golvet med raka ben.

Hur tusan lyckas ni med det? :eek:
Jag tror inte ens jag nått mina knän om jag försökt :p
Vid närmre eftertanke så förstår jag verkligen inte hur ni lyckas? :confused: Jag kan inte ens sitta på en stol utan att jag måste streta med benen åt varsitt håll så magen får plats...
Och då är ändå min mage lite under genomsnittskurvan.
v32 är jag i.

Vid närmre eftertanke så förstår jag verkligen inte hur ni lyckas? :confused: Jag kan inte ens sitta på en stol utan att jag måste streta med benen åt varsitt håll så magen får plats...
Och då är ändå min mage lite under genomsnittskurvan.
v32 är jag i.

Ja du, bra fråga. :D Dels är jag rörlig i grunden och dels bär jag väl på ett sånt sätt att magen inte är så mycket i vägen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 063
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 778
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025