Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

* När kafebiträdet ger mig fel bit av kladdkakan, fel bulle, macka eller liknande. Jag har oftast sett ut en som ser lite extra god ut och den får jag aldrig, kan liksom inte med att säga det :angel:

:D Den var bra.

*kl

Trafik och affärer provocerar mig.
Alla idioter i trafiken och värst är de som ska hämnas. Fel kan alla göra men att hämnas är bara idiotiskt, urlöjligt och farligt.
Puckon som slår på hellysen innan man passerat, de som inte har någon blinkers samt de dårar som inte vet vart bromsen sitter vid hästmöte.
Osv osv.
Folk som går och söndagstrosar i mataffären. :wtf: Folk som är allmänt i vägen och folk som står nära inpå i köer.

Idioter överlag provocerar mig :cautious:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ha ha ha!


Kl.
Människor, som på en öde trefilig motorväg, väljer att framföra sitt fordon i mittenfilen i lägre hastighet än hastighetsbestämmelsen.

Det betyder att de som kommer ikapp, liggandes i högerfilen, behöver göra fyra filbyten på den tomma vägen för att passera.

Nej det är bara att passera...
 
Sv: Vad provocerar dig?

*knapp lån*
Jag blir irriterad på folk som TUTAR i trafiken...
Jag kan inte för mitt liv förstå det?
Om jag gör fel i trafiken är det ju inte ogjort för att bilen bakom tutar:banghead:

Som en fortsättning på detta, folk som tutar när man har fått fel på bilen! Står jag på ett konstigt ställe med varningsblinkers och uppenbart inte får igång bileländet hjälper det knappast att tuta, det är inte så att jag har valt att parkera mitt i en korsning/annat random ställe där bilen pajar! Tycker själv att det brukar framgå med all önskvärd tydlighet när någon har fått akutfel på bilen i trafiken jämfört med om någon valt ett uppenbart olämpligt ställe att parkera...
 
Sv: Vad provocerar dig?

Det första jag tänkte på var när något gått lite galet eller jag gjort en missbedömning av en situation och någon frågar mig " Hur tänkte du nu?". Som om jag hade planerat strulet! Allra helst en person som sått brevid och inte säger nåt förrän efteråt, "Jag tänkte allt att det där inte skulle gå" Jaha, men vad schysst att du sa nåt för att hjälpa till då! NOT!

Sen insåg jag att min lista är lååång för typ alla grejor som redan finns i tråden stör jag mig också på. Utan inbördes ordning...

- Människor som tuggar med öppen mun, jag vill inte höra eller se hur du maler ner din smörgås innan du sväljer den tack!

- Människor som stannar direkt de kommit igenom en trång passage, de som måste stanna och tända en cigg direkt de klivit av tåget/bussen stör mig mest. Ett kliv åt sidan kanske?

- Bilar utan blinkers, som tänder helljuset innan de passerat, som kör med dimmljusen hela dagen, som kör sakta sakta mitt i vägen, som parkerar som blinda hönor för att det kommit en millimeter snö och rutorna blivit lite suddiga i kanten, som inte håller sig på sin sida vägen vid möte, som svänger in precis framför mig efter en omkörning och stänker ner min ruta med salt och slask, som ligger i min döda vinkel i en evighet utan att köra om på motorvägen. Jag vill nog helst inte ha andra bilar på vägen när jag kör...

- Människor som tror att jag har det så bra som jag har det för att jag har haft tur, eller fått nåt gratis. Jag har slitit stenhårt, och gör fortfarande, för jag vill ha det bra och leva ett roligt liv. Om du är missnöjd med nåt i ditt liv, ändra på det då, vi har alla den makten.

- Över huvud taget människor som inte fattar hur priviligierade de är som bor i Sverige. Ett land där du har så oändligt mycket möjligheter att göra precis vad du vill, om du bara anstränger dig. Jag säger inte att det är lätt, men jag blir knäpp på folk som ger upp och bara gnäller på hur dåligt allt är utan att ens ha försökt göra nåt själva.

Däremot så får man gnälla rätt mycket över hur jobbiga saker är medan man gör dem. Jag lyssnar gärna på tentaångest, jobbsökarpanik och bryta-upp-från-relations-depression, man behöver ventilera och bli peppad när det tar emot.

Jag brukar säga att jag tycker mycket om människor, men jag blir galen på folk!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Vad vill du få ut av att ställa den frågan? Du skriver så ofta om hur ful du är så du verkar ju rätt övertygad, så varför ens fråga?

Jag tycker inte att det är schysst att ställa en sån fråga - hur lätt är det att ärligt säga "ja, jag tycker att du är ful/fet/korkad" om man nu tycker det? Till en vän dessutom? Och sen blir du irriterad om folk "ljuger" (enligt dig då, kanske blev de bara lite obekväma av frågan och därför låter märkliga), fastän det är du själv som satt dem i den svåra sitsen.

Det är ju inte riktigt så att jag går fram och frågar det hur som helst. Det kommer sig ofta av ett sammanhang ett samtalsämne och DE som lett in på det spåret. De har då fått fråga eftersom det de sagt inte riktigt har passat ihop. Tex den vännen som sa att även fula människor kan få en parter och "till och med du har varit gift". Då frågade jag henne om hon tyckte att jag var ful. Hon svarade nej och la till att det ju egentligen inte riktigt finns fula människor.

Besvärade får stå för dem faktiskt, varför besvärade när det inte finns några fula människor, som ju är deras åsikt? Hur kan man bli besvärad av en fråga om att jag är ful när de minuterna förut sagt att ingen människa är ful? Då är det väl bara att svara "nej" på frågan??

Jag tycker inte att det finns några fula människor, det finns några vackra människor tex Lucy Liu och så finns det fina söta människor. Därför anser jag att frågan är precis lika besvärande som frågan " tycker du om köttbullar?" Hur kan den vara nåt annat när man inte anser att det finns ett annat svar än nej?
 
Sv: Vad provocerar dig?

Haha samma här :p Visserligen hör jag dåligt så det är ju en orsak men jag fattar inte? Tycker de att de är förtroliga då när de sänker rösten så att man skulle få sätta deras mun intill örat (hörapparaten i mitt fall då) för att höra vad de säger? Nej, prata ordentligt och titta på mig när du pratar med mig så att jag kan läsa på dina läppar vad du säger tack :)

Folk som inte ler med ögonen ser falska ut tycker jag. Eller så är de så ledsna så att leendet omöjligt kommer fram till ögonen och isåfall så är det ju sorgligt :(

Jag tänker att folk som inte ler med ögonen inte är glada, de håller bara på en fasad för det är så man "ska" göra. Man ska vara glad och le åt andra människor och le åt andra människors ickeroliga skämt dessutom, känner man inte så så når inte leendet i mål så att säga. Jättetrist :(

Jag blir irriterad av människor som mumlar eller börjar en mening och pratar normalt och varenda avslut på meningen är mummel och hör jag inte.:meh:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Men VARFÖR måste du fortsätta skriva att du ÄR ful? Du tycker ju inte själv att det finns fula människor. Det provocerar mig att du säger så om dig själv.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl
Dagens irritationsmoment som provocerar mig så in i bomben.
Universitetstudier- Ett bra och intressant arbete MEN du kan inte skilja på de och dem inte heller uttrycka dig korrekt i skriftspråk och du särskriver därför får du betyget....
NÄHÄ?! Jag har ju papper som säger precis just det men helt ärlig, kommer jag vara sämre förskollärare för det?

Jag ska bli förskollärare och den känns om betygen kan vara lite missvisande om man får minsta möjliga poäng för godkänt med mycket positiv feedback MEN jag kan inte skriva ordentlig.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Men VARFÖR måste du fortsätta skriva att du ÄR ful? Du tycker ju inte själv att det finns fula människor. Det provocerar mig att du säger så om dig själv.

:D

Nu var ju det liksom ett svar på vad någon annan skrev till mig, annars hade jag inte tagit upp det nu ju :p



I går var en irriterad-dag. Irriterad på folk i affären som är som sölkorvar- går långsamt, går i vägen och bara är i vägen för mig. Eller när familj tjafsade om skitsaker och inte gav sig! Eller när de hade uppenbart fel, men vägrade lyssna på förklaringen, alltså inte lyssnade alls utan avbröt hela tiden. För att inte tala om när mamma köpte paprika som inte var i mina ögon riktigt fräsch, jag hade slängt alla tre istället för att skära av det som var mjukt och i mina ögon oätligt. Och att de är högljudda så att mina öron värkte till och med. Och affären som spelar julmusik. TYYYYYYYYYYYYSSSSSST för fasen!!!!

Det är en faslig tur att jag är på bättre humör i dag :D Mina dåliga dagar kommer inte så ofta numer, jag försöker verkligen att inte störa mig på folk för det är inte lönt ändå, men 1 dag på en månad är helt överlevnadsbart anser jag :) Jag säger ju inget till folket jag irriterar mig på den dagen utan det är bara att bita ihop (jag berättade dock lite om familjen för min vän, men för henne får jag göra det) och se glad ut och tänka att jag snart är hemma i min egen vrå utan tjafsande familj, julmusik och sölkorvar! :D
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl*

Jag blir tokprovocerad av att få reklam/tidning eller liknande nedkört i brevinkastet kl 5 på morgonen trots att jag har diverse lappar som undanber detta på dörren.
Då brukar jag (eftersom jag vaknar) skälla ut vederbörande när han är på väg ner för trappen igen, vilket har hjälpt. Undrar om de har noterat någonstans att det bor en folkilsken kvinna på min adress? :angel:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag stör mig på folk som röker och tycker att alla andra skall stå ut med deras rök. Människor som är ute med barnvagn och röker samtidigt och så alla dessa som MÅSTE röka inne i busskuren fast det står andra där inne. Eller rökare som böjer sig ned och skall klappa hundar samtidigt som de måste röka. Sen att de tror att man bara säger till för att "vara elak" och att det skulle vara lite synd om alla stackars rökare som "blir mobbade" och då har jag lust att fråga om de möjligtvis missat att cigarettrök är skadligt? Jag för min del får astma av cigarettrök men tycker även att det är ett totalt ohyfs vad det skall rökas överallt och jag har tyckt att det som blivit värre bara på senare år. Sen alla dessa fimpar som ligger överallt:(
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir skogstokig av folk som bara gnäller över sin situation år efter år utan att lyfta ett finger för att ens försöka förändra den!:rage:

Saker som:

* Buhu...jag är inte lycklig i mitt äktenskap (Jamen skilj dig då!)
* Jag trivs inte på jobbet (Sluta då och gör något annat)
* Jag har inte tillräckligt med pengar ( Sluta då slösa som om världen skulle gå under imorgon!)
* Det är så dyrt att ha häst (Sälj kräket och köp dig en vandrande pinne då!)
* Min man hjälper inte till hemma (Ja men sparka till han i häcken så det händer något då! Kan man köra en bil kan man starta en diskmaskin!)

Jag försöker ha tålamod men till sist så fräser jag ur mig det som står inom paranteserna vilket oftast leder till en frostig stämning. Men vill de fortsätta vara missnöjda livet igenom så fine by me, bara jag slipper höra tugget om det. :yuck:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag kunde inte ha skrivit det bättre själv:)
Sen med tanke på vad som skrivits tidigare i tråden så stör jag mig på folk som skall älta sitt utseende. Typ "Jag är SÅ tjock!" "Nej då...." "Ja, men kolla, jag är jättetjock! ALLA tycker det!" "Nej, du är inte tjock....". Tills man bara har lust att skrika "OKAY, VAR TJOCK DÅ!" eller FUL då eller vad personen nu fått för sig om sitt utseende som jag inte håller med om och för övrigt inte kan göra något åt. Jag har själv dålig självkänsla men ändå...Jag vet inte vad dessa personer vill ha/skulle behöva få för svar för att gå vidare och inse att alla kan inte vara modellvackra och så är det. Jag brukar dra till med "Men oj! Då måste jag nog skaffa mig glasögon för det kan jag verkligen inte se! Oh, nej! Tänk om jag håller på att bli blind?!" men samtidigt så kan jag känna att så kan jag orka säga till en osäker tonåring som verkligen missförstått sitt utseende men med vuxna människor...? Samt vad ger dem rätten att bestämma hur jag ser på saker för hur jag än påstår motsatsen så blir de som ännu tjockare och ännu fulare ju mer jag protesterar.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Oj.

Jag blir provocerad av...

*Sverigedemokrater

*"Lilla gumman" attityden

*Korkade människor

*Folk som påstår att de inte har råd/inte har några pengar när de bevisligen har pengar. Att välja bort vissa saker är INTE samma sak som att man inte har några pengar!!!

*Folk som är farliga i trafiken. Du har ingen rätt att lägga dig fem meter bakom av någon anledning för du har ingen rätt att riskera mitt liv och min säkerhet! :mad:

*Folk som är nästan sjukligt pedantiska och samtidigt gnäller över hur mycket tid det tar att städa och att man inte har tid för något annat. NEJ MAN MÅSTE INTE DAMMSUGA VARJE DAG. Väljer man att göra det för att man tycker att man behöver och har tid för det är det en sak, men man ska fan inte gnälla över det och påstå att man måste göra det.

*Folk i förhållande som gnäller över att de måste göra allt hemma. Nej, det måste ni inte.

*De män på jobbet som går förbi mig och ställer en fråga till den nya killen istället för att gå till mig som har jobbat där i fem år. Bara för att det är en kille. Dumjävlar.

*Folk som bara pratar och pratar och pratar och pratar. Jag kanske också har något jag vill säga?

*Folk som säger negativa saker om sina partners/barn när partnern/barnet hör.

*Människor utan självinsikt, självkännedom osv.

*Att vintervädret alltid är så jäkla dåligt

*Att min bil nu två gånger har vägrat starta för mig och när pappa sätter sig och vrider om nyckeln så startar den direkt :mad:
Väldigt provocerande. :D

*Och så blir jag provocerad av att min granne går upp superdupertidigt. Jag avskyr att gå upp före klockan fem som jag måste och den jäkeln är uppe ännu tidigare trots att hon inte alls måste.
 
Sv: Vad provocerar dig?

*Och så blir jag provocerad av att min granne går upp superdupertidigt. Jag avskyr att gå upp före klockan fem som jag måste och den jäkeln är uppe ännu tidigare trots att hon inte alls måste.

På det temat blir jag jätteprovocerad av folk som är ute och springer jättetidigt på morgonen. I ösregn. Gå och lägg dig, människa!



:angel:
 
Sv: Vad provocerar dig?

*Att min bil nu två gånger har vägrat starta för mig och när pappa sätter sig och vrider om nyckeln så startar den direkt :mad:
Väldigt provocerande. :D

Detta påminner mig om alla jävla elektronikprylar som inte fungerar som de ska men så fort pojkvännen/min bror/killkompis ska kolla på prylen så uppför den sig exemplariskt. Vafaan är det om?:rage:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir skogstokig av folk som bara gnäller över sin situation år efter år utan att lyfta ett finger för att ens försöka förändra den!:rage:

Folk i min omgivning har nästan slutat klaga då jag direkt ger dom lösningen, byt jobb, skilj dej, eller vad det kan vara de klagar över den dagen!:D Men vissa vill inte ha en lösning, dom vill ha gnället...

OT
Folk som frågar om jag bantar om jag hoppar över lunchen pga mkt jobb.:cautious:

Att se hur ngn går till övergångsstället, trycka på knappen och gå mot rött. När dom kommer över blir det grönt för dom och längre rött för mej!:rage:

Inkompetens, man kan inte kunna allt, men du ska i alla fall kunna det du är anställd till. Jag är bra på mitt jobb och blir vansinning om min överordnade tar semester och dens vikarie visar sej vara helt okunnig på det den anställts för och då stör mej i mitt jobb och jag måste göra allt!!:banghead: (Det är faktiskt min verklighet just nu!:arghh:)
 
Sv: Vad provocerar dig?

*halvt kl*
Åh nu kom jag på en!
När man har problem med någon teknisk grej som inte vill fungera säg tex bilen, tvn eller datorn. Säger till någon att jag måste fixa bilen/tv/datorn för den är trasig varpå vederbörande givetvis måste prova att trycka själv. För att verkligen se om den är trasig. Vilket den givetvis är och då konstatera, nej den är trasig.

"Men snälla det är min bil/dator/tv, tror du inte jag testat alla möjliga sätt att få igång den på redan och vet hur den brukar bete sig, jag använder den ju bara på det här sättet varje dag(!)."

Aaahrg!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp