Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

*kl*

Inser just att jag måste vara en oerhört bitter person, jag blir provocerad av allt som beskrivs i tråden O_o

Och lite till.

Jag tycker inte om folk :p
 
Sv: Vad provocerar dig?

På samma tema: när jag ligger med vettigt avstånd till den framför mig och nån kör om och går in precis framför mig. Jag släpper gasen och låter det bli bra avstånd igen, och då kör nästa om och gör precis som den innan :banghead: jag förstår inte varför folk ska om när de ändå håller samma hastighet eller lägre än jag kör i?!

Hände mig idag:rage:, jag är säker på att han körde om mig bara för att han hade större bil än jag. SEn lägger han sig bakom nästa bil som bara håller 100 på 110-sträcka så det vara bara att bromsa.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Min mormor har en gång ringt microsofts support (det är roligt redan här för hon har en macbook ) och frågat men som har lagt in en sån ful skrivbordsbild :banana:

:rofl:

En klassiker när jag jobbade på larmföretag X var att folk ringde för att larmet gått hos dem - och det visade sig att deras larm var kopplat någon annanstans.

"Men kan du se VART det är kopplat då?"
"Öh...nej?"
 
Sv: Vad provocerar dig?

En kollega som alltid frågar "hur ääär det?" med en mycket medlidsam stämma som att jag hade hela världens problem på mina axlar, vilket jag inte har - eller?! O_o Det provocerar mig! Fast det borde det inte, för hon vill ju bara väl...

En annan kollega som tyvärr mest driver omkring på jobbet (vad gör hon egentligen?) och kan komma med kommentaren "Åh, vad duktig du är" för att man... JOBBAR :banghead:

Folk som pratar i telefon (privata samtal) på arbetstid, länge och väl. Och oftast ringer de upp själva - alltså ingen som ringer dem.

Kollegor som kommer och frågar om datahjälp och sen när man ska visa ska de prompt klicka runt själva innan man ens hinner visa :rage:

Hm, ser en röd tråd... jobbet... :cautious:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Om vi ska ta nåt annat än jobbet, så blir jag provocerad av min katt när han skriker. Och när han gör nån ful grej han har för sig och tuggar liksom i luften *blir hysterisk* Det provocerar mig också när han slickar på plastpåsar :yuck:
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

En hästrelaterad grej som provocerar mig oerhört: folk som inte kommer ut och aktiverar eller åtminstone tittar till sin häst (lösdrift) på flera veckor.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Håller med om att det är störigt att få tusen frågor om sin mat och/eller kosthållning för att man är vegetarian. Får ofta frågor om exakt hur min diet är utformad och naturligtvis om jag är "en sån där vegan". Förvisso förståeligt men så tröttsamt.

Något annat som provocerar mig oerhört är när folk cyklar på trottoaren. Naturligtvis bor jag i en stad där det typ är sedvänja :meh:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Men då greppar jag micken och ber folk masa sig bakåt. Och när ingen reser sig för folk som uppenbarligen behöver sitta så säger jag att om ingen lyfter på arslet och låter de som bättre behöver det få sitta så kommer vi inte åka någonstans idag. Alls.

:bow:
jag blir helt jävla tokig på när chauffören skiter i att nån som går extremt illa fortfarande står och vi är ett par passagerare som försöker hjälpa personen från att ramla när chauffören gasar iväg :mad:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som är uppenbart avundsjuka och missunsamma mot vänner och bekanta. Då kan jag känna håll käften och skaffa dig ett liv. Blir oerhört provocerad av detta.

Blir även provocerad av folk som alltid kommer sent, kör sakta och kallar mig lilla gumman :)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Kl

Vad är det här med att stanna och stå still precis när man klivit av rulltrappan? Händer ofta med folks om står två i bredd eller med barnvagn så man inte kommer förbi och inte kan gå av rulltrappan.
Varför stå där och fundera vart man ska gå( i tex en butik) ?! Oerhört irriterande....
 
Sv: Vad provocerar dig?

Me too.
Men då greppar jag micken och ber folk masa sig bakåt. Och när ingen reser sig för folk som uppenbarligen behöver sitta så säger jag att om ingen lyfter på arslet och låter de som bättre behöver det få sitta så kommer vi inte åka någonstans idag. Alls.

Ha ha ha!


Kl.
Människor, som på en öde trefilig motorväg, väljer att framföra sitt fordon i mittenfilen i lägre hastighet än hastighetsbestämmelsen.

Det betyder att de som kommer ikapp, liggandes i högerfilen, behöver göra fyra filbyten på den tomma vägen för att passera.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Åh - folk som stannar precis innanför mataffärsentren för att rätta till sina shoppingkassar i kundvagnen. Dööööö!
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl.

Folk som ska påpeka saker om mig:
"Men du är ju så smal varför har du hoodies på dig? Då syns det ju knappt" För att jag kanske inte känner för att gå runt med ett andra skinn? Jag har plufsiga dagar jag också! Jag är hyfsat nöjd med hur jag ser ut vissa dagar, det betyder inte att jag inte har saker jag inte gillar att "visa upp".

Folk som säger att jag är såååå smart för att jag pluggar till jurist, också som ett sätt att se ner på sig själva för att de inte själva har bra betyg eller liknande. Jag har jobbat som en idiot för att komma dit jag är, och orkar inte stå o säga att nej jag är inte så smart, eller du är också smart för att de ska känna sig bättre. Plugga för fan. (gäller då inte om man har inlärningshandikapp, det vet jag är svårt.)

Folk som klagar på att de inte har pengar över efter räkningarna och sen när de avslöjar hur mycket det är så visar det sig att en hel familj skulle kunna leva på den summan.

Folk som tror att jag är rik (och gärna påpekar detta "faktum") för att jag har föräldrar som hjälper till och vill att jag ska leva ett bekvämt liv medan jag pluggar och kunna behålla mina hästar och satsa på dem. Det kallas att vara EKONOMISK! Jag pluggar heltid, sparar, bor hemma, jobbar extra, planerar inköp och prioriterar hästarnas välmående, ja jag köpte ett svindyrt täcke, för att det behövdes, men då köpte jag inte nya jeans/skor/väskor/whatever som kanske andra köper.

Haha märks att jag behövde ventilera lite, det har varit mycket sådana kommentarer senaste tiden tror jag. Säkert i god anda och välmening, men håll truten :P .

Annars stör jag mig på massor saker i denna tråden, så jag repeterar inte dem ;)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som tror de är ensamma i världen på en trottoar och inte flyttar sig en millimeter när man ska gå förbi så man antingen får gå ut i gatan eller "råka" gå in i dem lite bryskt :D... Eller som när ett ungdomsgäng kom emot mig, helt i sin egna lilla värld och vägrar flytta på sig...Varenda en utav dem gick in i mig så jag puttades till höger och vänster.. va synd då att min väska fick fart och slog in i en av tjejerna.. Och nej den slog inte in medvetet, det var bara som toppen på i:et - kände mig som sur kärring nr 1 då och jag älskade det :D

edit: toppen på moset, pricken över i:et - det blev en blandning där O_o :p
edit 2: heter det inte grädden på moset? haha nu är det dags att sova...:crazy:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Åh - folk som stannar precis innanför mataffärsentren för att rätta till sina shoppingkassar i kundvagnen. Dööööö!

Haha håller med där med ett tillägg på folk som stannar i vilken dörr eller entré som helst - det är flera som vill gå in :banghead: Eller folk som när de klivit av rulltrappan, framför allt om man åker neråt, inte går undan! Det är ju livsfarligt om får många stannar nedanför och inte flyttar på sig! puckon... :meh:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Kom på en till. Folk som säger A men inte B - håll för tusan tyst om du inte tänker berätta allt!!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag är väldigt tolerant av mig:)

Men har himla svårt för så kallade självutnämnda poliser, folk som tror de är överlägsna andra eller vad det är de tror om sig själva när de försöker bestämma över främmande människor.

Ex grannar i hyreshus som tror de äger hus+omgivning fast de hyr en lägenhet som alla andra och inte har någon som helst bestämmande rätt över vad andra gör på gemensamma utor=)
Eller folk ute som kommer fram och berättar att hunden måste vara kopplad, eller skriker ta upp bajset innan hunden hunnit färdigt.
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl


*Folk som skriver halva "mystiska" statusar på facebook som tydligen är för privata för att avslöja helt men man måste ändå meddela världen om att någon gjort något dumt mot en någon gång??

*Folk som uppdaterar facebook 15 gånger om dagen och verkligen spyr ut ALLT de gör. Har vänner på facebook som kan lägga upp 7-8 bilder på sina barn från ett och samma läkarbesök, varenda promenad de går eller träningspass de gör med tillhörande posebild eller kaloribrännarredovisning.

* Människor som inte går fram i kön fast personen framför gått. Det kan vara att han eller hon inte sett att kön rört sig framåt, och jag kommer ju inte snabbare fram oavsett, men det provocerar mig något oerhört.

* När kafebiträdet ger mig fel bit av kladdkakan, fel bulle, macka eller liknande. Jag har oftast sett ut en som ser lite extra god ut och den får jag aldrig, kan liksom inte med att säga det :angel:

*Människor som pratar och pratar och pratar om sina privatliv i evigheter och inte känner av att man inte är intresserad eller orkar lyssna. Det är inte vänner vi snackar om utan ytliga bekanta genom jobb tex. Nej jag vill inte veta hur många killar du varit på g med eller vad din förrförra hund brukade göra för roliga hyss och hur pälsen såg ut och hur det kom sig att du döpte den till Lufsen. Eller hur jobbig ditt ex är och vad han skrev i ett sms till dig förra veckan och vad du svarade och och.....

*Min granne under som har DUNKANDE musik och skrikande tjejer med hög volym klockan 02.00. Han har inte efterfest, de gick aldrig ut utan har hållt på hela kvällen/natten. Förra helgen glömde de också gå till krogen så det var fullt hålligång mellan 19-04. Och jag provoceras också över att jag är så konflikträdd och rädd att bli sedd som en gammal tråkig tant om jag går ner och säger till honom.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp