Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

Nej det är du DEFINITIVT inte, inga människor är fula. :)

Fulhet ligger i betraktarens öga.

Vad som är vackert, snyggt o attraktivt den ena dagen o på den ena platsen skiftar till att vara fult och oattraktivt på den andra platsen o dagen.

När jag var 10 så var tjejer fula dumma och mest i vägen.

Det ändrades radikalt några år senare.

Idag tycker jag att det vackra i varje människa finns just i att det det är en människa det handlar om.

Ett möte med en obekant människa öppnar ett helt nytt universum, hennes/hans erfarenheten, känslor o åsikter.

Med andra ord, det finns inga fula människor, det finns ett fåtal verkligt otrevliga människor med de är ju lätta att undvika.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som tar upp all plats på trottoaren/i gångarna i affärer/ andra trånga utrymme och som inte bryr sig ett smack om att ge lite plats

Veliga människor med dålig framförhållning., tex om man ska boka resa ihop och vill ha allt klart i god tid och inte fixa allt sista dan.

Folk som inte håller avstånd när de kör bil.

Människor som alltid måste ha rätt och bara kan se saker ur sin trånga synvinkel.


Vad mycket jag blir provocerad av :o
 
Sv: Vad provocerar dig?

När folk använder skenargument istället för att bara säga sanningen så man kan förhålla sig till den.

När människor säger att "det är ju bara att..." när det är något man själv tycker är svårt.

Morgonpigga människor :o!

Min egen brist på förmåga att ta tag i saker.

Gullande :cautious: :wtf: (om det inte inkluderar djur eller möjligen småbarn).
 
Sv: Vad provocerar dig?

Du är sådana medtrafikanter som jag irriterara mig så sjukt på, skulle kanske inte sakta ner till 70 men skulle gott kunna tvärnita för att visa mitt missnöje. Är det mycket trafik vist men:

Är man på en lansväg i Norrland så är man oftast själv på vägen inom flera mil och har då den bakomvarande bilen lyckats köra ikapp mig har den uppenbarligen kört fotare än jag och sedan bestämt sig för att bli en svans istället. Klarar man inte om att köra om i den hastigheten man vill hålla så kör man uppenbarligen för fort för sin egen förmåga.

Eller så är det trevligt underlag i den högra filen och ohemult obehagligt i omkörningsfilen :). Väldigt, väldigt vanligt när det snöar på E4an. Jag ligger oftast i 100 på vintern om väglaget tillåter (vilket det oftast gör i den "vanliga" filen) men har inget emot att sakta ner till 90 och ligga kvar i vanliga filen istället för att riskera en omkörning på ostabilt underlag. Men vissa verkar ju tycka att man inte ska få lov att ligga bakom ALLS, även om man ligger en bra bit (i mina ögon) bakom.

Jag har själv inget emot att ha en svans, och det är skillnad på att ha en svans på några sekunders avstånd och ha den 2 meter bakom. Vi har väl olika perspektiv antar jag :).

Jag blir inte provocerad av mothugg, men tycker det är roligt att folk verka ha blivit provocerade av att jag blir provocerad av dom som tvingar fram omkörningar :D.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Men är inte det en fråga lik alla andra? Om man inte tycker jag är ful är det ju lätt att svara på? För mig i alla fall, jag ser ju det som en vanlig fråga helt enkelt.Som om man tycker att en färg är fin, en bil, ett foto osv. När folk tycker att jag är ful så blir ju frågan besvärande, för vem vill säga till en vän att denne är ful?
Vad vill du få ut av att ställa den frågan? Du skriver så ofta om hur ful du är så du verkar ju rätt övertygad, så varför ens fråga?

Jag tycker inte att det är schysst att ställa en sån fråga - hur lätt är det att ärligt säga "ja, jag tycker att du är ful/fet/korkad" om man nu tycker det? Till en vän dessutom? Och sen blir du irriterad om folk "ljuger" (enligt dig då, kanske blev de bara lite obekväma av frågan och därför låter märkliga), fastän det är du själv som satt dem i den svåra sitsen.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir provocerad av folk som inte kan hålla avståndet utan tränger sig på.

Jag blir provocerad av människor som talar till mig som om jag vore ett barn, klappar mig på kinden eller som stryker mig på armen eller som sätter sig på huk framför mig bara för att jag sitter i rullstol. Rör mig för fan inte och prata inte bebisspråk med mig! Jag är lika vuxen när jag sitter ner som när jag står upp. Sätter du dig på huk när du pratar med korta människor också? Hukar du dig när du pratar med folk som sitter på en stol? Det är inga problem för mig att se min son som är 195 cm lång i ögonen när jag sitter ner så du behöver inte huka dig.

Jag blir provocerad av människor som inte fattar att de inte ens ska stanna för att släppa av någon på handikapplatsen på parkeringar. Handikappade kan i normalfallet inte hoppa ur sin bil och be dig flytta på din bil som är i vägen och att du stannade där kanske innebär att en handikappad person faktiskt inte kunde handla den dagen. Stränga böter direkt borde det vara för sådant.

Jag blir provocerad av folk som ska jämföra smärtor som om det vore en tävling.

Jag blir provocerad när folk ifrågasätter min medicinering. När de börjar dividera om att de själva aldrig någonsin skulle ta sådana starka mediciner. Kom tillbaka när du har lika ont som jag har och när du har haft ont lika länge. När du vet vad du pratar om, då kan vi diskutera det.

Jag blir provocerad av människor som inte kan visa hänsyn och respektera andra människor.

Slutligen blir jag provocerad av människor som inte tror på vad jag säger.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Jag kom på några till :p

Folk som skriver mystiska/deprimerande statusuppdateringar på Facebook men när folk undrar vad det gäller får man inget svar. Såna människor vill jag slänga gödsel på!

När man skriver SMS och nån som sitter bredvid frågar: vem sitter du och skriver med? Så jävla irriterande!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Fullständigt ologiskt, men jag blir provocerad när folk pratar så väldigt väldigt tyst och försynt att man nästan måste gissa sig till vad de säger. Jag vill bara ta personen i axlarna och skaka samtidigt som jag vrålar! :o

Folk som ler konstant med munnen men inte ögonen, och i alla situationer. Men det är nog mer obehagligt!

Haha samma här :p Visserligen hör jag dåligt så det är ju en orsak men jag fattar inte? Tycker de att de är förtroliga då när de sänker rösten så att man skulle få sätta deras mun intill örat (hörapparaten i mitt fall då) för att höra vad de säger? Nej, prata ordentligt och titta på mig när du pratar med mig så att jag kan läsa på dina läppar vad du säger tack :)

Folk som inte ler med ögonen ser falska ut tycker jag. Eller så är de så ledsna så att leendet omöjligt kommer fram till ögonen och isåfall så är det ju sorgligt :(
 
Sv: Vad provocerar dig?

Barn:
På senaste semesterresan tex: huset intill hade en barn som SKREK när han vaknade, SKREK när frukost serverades, SKREK när de skulle åka iväg, SKREK HELA TIDEN!! :rage::rage::rage:

Jag blev så provocerad att jag gick till föräldrarna och sa att jag inte önskar bli väckt av DERAS BARN VARJE MORGON!! :mad::mad::mad:

(Därefter så hade de inte fönster och dörrar öppna utan det var relativt lugnt på mornarna).. JÖSSES vilken ljudnivå den ungen hade!! :eek::eek:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir av någon märklig anledning väldigt provocerad av glättig typ Sinatra-musik. Jag vet inte varför, men humöret sjunker som en sten.

Bekräftelsejunkies stör mig massor, särskilt den typen som inte bara kräver bekräftelse av andra hela tiden utan även måste klappa sig själva på axeln. Jag menar, man vet ju när man gjort något bra utan att någon säger det högt?

Människor med dåligt självförtroende. Det är jättepåfrestande att umgås med personer som hela tiden tycker att allt de gör är dåligt, att de ser hemska ut och att man ljuger när man säger något snällt. Jag blir rätt så förolämpad när de talar om för mig vad jag egentligen känner/menar.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som inte begriper att ett NEJ betyder just NEJ och inte kanske om jag tjatar.

Skällande hundar.

Motorbuller i skogen där det inte skall vara, t.ex. cross-cyklar.
 
Sv: Vad provocerar dig?

*knapp lån*
Jag blir irriterad på folk som TUTAR i trafiken...
Jag kan inte för mitt liv förstå det?
Om jag gör fel i trafiken är det ju inte ogjort för att bilen bakom tutar:banghead:
Nu bor jag ju så till att det knappast tutas alls, om det inte är någon som hälsar med ett tut när dom kör förbi. Men kommer jag till ett större ställe och någon tutar (även till en annan bil) Så går säkringen:rage:
Folk som även pekar finger eller hytter med näven... Ja det finns inte nog ord att beskriva hur irriterad jag blir då!

* Jenny *
 
Sv: Vad provocerar dig?

Eller så är det trevligt underlag i den högra filen och ohemult obehagligt i omkörningsfilen :). Väldigt, väldigt vanligt när det snöar på E4an. Jag ligger oftast i 100 på vintern om väglaget tillåter (vilket det oftast gör i den "vanliga" filen) men har inget emot att sakta ner till 90 och ligga kvar i vanliga filen istället för att riskera en omkörning på ostabilt underlag. Men vissa verkar ju tycka att man inte ska få lov att ligga bakom ALLS, även om man ligger en bra bit (i mina ögon) bakom.

Fast där kan jag delvis förstå men först ska vi väl säga att jag menade mer om mindre landsvägar där det absolut inte skulle förekomma en omkörningsfil. Vägar med omkörningsfil brukar huvudsakligen vara mer trafikerad än de vägar jag refererar till. Men på vägar där det finns omkörningsfil kan jag mer förstå fenomenet när marken är i princip bar i den vanliga körfilen men i omkörningsfilen ligger 1 dm med saltat snömod där det omöjligt går att kör om på ett riktigt säkert sätt.

Näh det här med att ha en svans och hur tolerant/lätt störd man är av det skiljer sig nog mycket men om en bilförare då väljer att blinka in till sidan och släppa förbi bakomvarande gör ju bilföraren alla en tjänst kan jag tycka genom att den irriterade bilföraren sedan kan köra vidare med full koncentration på vägen. Saktar dem däremot bara ner något och lägger sig som en vägspärr mitt i vägen kan man ju ha en annan åsikt :rage:

Men på tal om omkörnings fil, 2+1 väg med vägräcken. Folk som tycks få klaustrofobi när det blir enfiligt och räcken på båda sidor så då kör de säg 70 på en 90 väg men är det sedan blir 2 flitigt och man ska köra om då jäklar är dem snabbt uppe i minst 110 för att åter tvärbromsa när det blir enfiligt igen.... Blääääää
 
Sv: Vad provocerar dig?

*knapp lån*
Jag blir irriterad på folk som TUTAR i trafiken...
Jag kan inte för mitt liv förstå det?
Om jag gör fel i trafiken är det ju inte ogjort för att bilen bakom tutar:banghead:
Nu bor jag ju så till att det knappast tutas alls, om det inte är någon som hälsar med ett tut när dom kör förbi. Men kommer jag till ett större ställe och någon tutar (även till en annan bil) Så går säkringen:rage:
Folk som även pekar finger eller hytter med näven... Ja det finns inte nog ord att beskriva hur irriterad jag blir då!

* Jenny *

Jag säger bara HÄRNÖSAND staden med nästan 0trafik men folk verkar kastar sig över tuten så fort de inte är heltnöjd med trafikläget. Fruktansvärt otrevligt när det tutas och man fattar inte var eller på vem det tutas .
 
Sv: Vad provocerar dig?

2. Folk som ligger i 90, jag lägger mig bekvämt med gott avstånd bakom och slår på farthållaren (visst, tar lite längre tid att komma hem, men det sparar bränsle och är det risigt underlag typ oplogat så vill jag inte köra om i onödan med min lillbil), och sen så saktar dom ner! Till typ 70! Och börjar blinka och härja för att jag ska köra om. Wtf?!! Jag låg "3 stolpar bakom" dvs exakt enligt körskoleboken. Ååååååå sånt gör mig arg. Hände senast i förrgår, 2 gånger. Visst, om jag legat i arslet på bilen framför mig kan jag förstå det, men när jag lugnt och snällt lägger mig långt bakom... Varför tvinga mig att köra om?! I snöstorm?!

På samma tema: när jag ligger med vettigt avstånd till den framför mig och nån kör om och går in precis framför mig. Jag släpper gasen och låter det bli bra avstånd igen, och då kör nästa om och gör precis som den innan :banghead: jag förstår inte varför folk ska om när de ändå håller samma hastighet eller lägre än jag kör i?!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Men på tal om omkörnings fil, 2+1 väg med vägräcken. Folk som tycks få klaustrofobi när det blir enfiligt och räcken på båda sidor så då kör de säg 70 på en 90 väg men är det sedan blir 2 flitigt och man ska köra om då jäklar är dem snabbt uppe i minst 110 för att åter tvärbromsa när det blir enfiligt igen.... Blääääää

Åh fyyy, huvudet på spiken där. Eller gamlingar som ligger och vinglar mitt emellan filerna. Eller dom som ligger klistrad i röven på en när det är 2-filigt, ända fram till 400m-skylten och SEN kör dom om. Mystiskt.

Jag tycker att jag rent generellt är ganska harmonisk och lugn för att vara en pendlare, men inser nu att jag nog är ändå ganska lättprovocerad på vägen.

Angående tutande så slänger sig min sambo på min tuta oprovocerat när jag kör. Bara för att provocera mig. Tack och lov har jag en mesig tuta så jag hoppas att dom andra bilförarna inte hör det :o.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir omotiverat provocerad av folk i bussen! Får fullständigt tuppjuck av folk som, i en smockfull buss, inte fortsätter bakåt och ställer sig i gången eller sätter sig på ett av de 114 lediga sätena de missat. Istället står de som en fårskock mitt i bussen vid mittutgången så att folk omöjligt kan gå förbi :rage:!!

Det sprutar eld ur öronen på mig varje gång :arghh:!

edit: På en stark andraplats kommer dem som sitter och häckar på det yttre sätet och inte låtsas se att gamla Agda inte har någonstans att sitta :mad:.

Me too.
Men då greppar jag micken och ber folk masa sig bakåt. Och när ingen reser sig för folk som uppenbarligen behöver sitta så säger jag att om ingen lyfter på arslet och låter de som bättre behöver det få sitta så kommer vi inte åka någonstans idag. Alls.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag säger bara HÄRNÖSAND staden med nästan 0trafik men folk verkar kastar sig över tuten så fort de inte är heltnöjd med trafikläget. Fruktansvärt otrevligt när det tutas och man fattar inte var eller på vem det tutas .

Ja då ska då inte jag dit!!!!!!

* Jenny *
 
Sv: Vad provocerar dig?

*KL

4. Kunder som tror att jag kan fjärrstyra både deras dator och deras händer, eller tycker att allt internetrelaterat är operatörens ansvar. Typ: "Jag behöver ett nytt lösenord till min hotmail, nu får ni fixa det här!!!"

Min mormor har en gång ringt microsofts support (det är roligt redan här för hon har en macbook ) och frågat men som har lagt in en sån ful skrivbordsbild :banana:

En sak som kan påverka är att jag är vegetarian, vilket gör att folk generellt sett är mer nyfikna på vad jag äter och stirrar på mina tallrikar/matlådor i kanske högre grad än hos en allätare. Jag kan fan inte öppna en jäkla matlåda på jobbet utan att få folks nyfikna ögon på mig :rage: Kanske helt enkelt är jäkligt less på att inte få äta ifred utan folks nyfikenhet? Det värsta av allt är följdfrågan "Vad äter du?" eller "Är det där quorn?" :wtf:

Åh, det där känner jag igen. "Är det där linser?" "Vad är det där för något?" "Är det gott?" (nej, jag lagar bara äcklig mat) Eller efter att man har förklarat att man inte äter kött "men vad äter du då?" :eek:

*KL*

* Folk som tror att jag heter google. Typexempel: facebook-chattar med en kompis. Vi försöker bestämma vilken bio vi ska gå på.
Jag: Men XX då?
Kompis: Vad är det för nån?
Jag: Jag måste typ gå nu, man du kan väl bara googla?
Kompis: Åh, jag orkar inte.
Jag: *irriterad, letar fram länken till bion*
Kompis: men jag orkar inte läsa allt det där, kan du inte bara förklara?

NEEEEEEEJ :rage:

* Kassörer/kassörskor som pratar med sina kollegor ist. för att fokusera på kunden.

* Särskirivningar. Ärligt talat. Det är ju bara att läsa det högt så hör man ju! :arghh: Sjuk hus. Jul klapp. Jul handla. Dagis plats. :cautious:

*Folk som pratar på föreläsningar, och sedan skriver av mina anteckningar för att de inte lyssnade.

* När jag glömmer mitt te så det blir kallt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp