Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

När det är rea nånstans och skylten säger UPP till (låt säga) 70%.....Jamen vad sjutton är det lägsta då...??
Då brukar de flesta varor reas för betyyyydligt lägre %....och kanske endast 1-2 varor reas för 70%.

Gaahh!!

:mad:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk (nästan uteslutande män, ofta unga män) som spottar. En del spottar nästan oavbrutet. Gärna där jag ska gå. Jag blir galen! Vad är felet? Har dom extrem salivproduktion och dåliga sväljreflexer eller vad?

Att man inte vill svälja snus-saliv kan jag kanske förstå, men då kan man ju spotta i en skräpkorg t.ex. Dessutom spottar icke-snusarna ungefär lika mycket.
:yuck::arghh::rage::wtf:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Apropå att spotta, nån hade den vidriga vanan att alltid spotta ut sitt vältuggade tuggummi precis utanför porten till min sambos förra kontor. Så jävla äckligt, det såg ut som om nån hade poppat popcorn
 
Sv: Vad provocerar dig?

Det är väl någon som ska in där då? Som spottar ut tuggummit innan han ska in. Den skyldige finns i byggnaden!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Instämmer, jag hatar också ljud! Har en kollega som tycker det är väldigt roligt :p
 
Sv: Vad provocerar dig?

Gropar i smörasken provocerar mig så där vansinnigt mycket.
Folk som prompt skall leta efter små mynt i små börsar när de ska betala ger mig klåda.
Min svärmor. Nog sagt.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir provocerad ganska lätt..:o

Om någon klagar på min matlagning/ska smaka av den och komma med massa kommentarer trots att person själv inte ens kan koka makaroner. Jag är ingen mästare på mat men det gör mig ändå irriterad :crazy:

När någon säger: "Inget illa ment.." eller "Inte för att vara sån.." alltid följt av något inkräktande och som faktiskt gör att man tar illa vid sig

Om någon smakar av mig utan att fråga om lov..jag är otroligt äckelmagad och kan endast gå med på det om det gäller min sambo

Folk som går in i mig oavsett om det är ett misstag eller inte. Behöver verkligen mitt "space" och blir obehagad om någon inkräktar. Även detta gäller såklart inte sambon
 
Sv: Vad provocerar dig?

Instämmer, jag hatar också ljud! Har en kollega som tycker det är väldigt roligt :p

Jag stör mig också på ljud - tuggummituggande är nog värst. Eller det dova ändlösa dunkandet av grannens stereo, när det är sommar och jag vill ha det tyst i min trädgård.......

En gång under en nattflygning från USA, satt en dansk tjejj och pratade, nonstop, oavbrutet, HELA natten. Jag begrep inte ens vad hon sa, hörde bara hennes ändlösa pladder till nån kompis som inte ens svarade. Flygvärdinnan sa åt henne flera gånger, men inget hjälpte. En timma före landning slocknade hon. Det var gräsligt.

Jag satt också en gång på en flygning från London (en kortare resa tack och lov....) och mannen i stolen framför mig strök med handen genom sitt hår HELA FLYGNINGEN!!! Oavbrutet. Antingen var han fruktansvärt nervös över att flyga, eller också hade han en ovana modell intensiv. Jag fick blunda, stod inte ut! :arghh:

Tillägg: Folk som sitter och pratar under en biofilm...
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag stör mig alldeles fruktansvärt på gubbar som pruttar när de simmar i badhuset. Som om inte lukten skulle märkas...

Och samma sorts gubbar som simmar ut mitt framför andra. Eller simmar mitt emellan två banor så man inte kan komma om, vare sig på höger eller vänster sida.

Eller när de stannar mitt i banan och pladdrar. Vi har rundbana i vår bassäng, med högertrafik. Jag simmar rygg ena vägen och när jag kommer till kaklet står där inte sällan några gubbar och pratar. Och så hojtar de se upp, till MIG. När det är DE som står i vägen. Morr.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir vansinnigt provocerad av folk som kör långsamt på enfilig väg med mitträcke för att sedan öka farten när vägen blir tvåfilig. Allra helst för att gasa på lite extra när dom märker att jag påbörjar en omkörning. :rage:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir fruktansvärt provocerad av hantverkare som inte gör som man kommit överens om - för att sedan försöka snacka bort det med motiveringen att "det måste du ju förstå att det inte går att göra så". :banghead:
Föreslå det inte då för i helvete.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Och jag blir procoverad av att min annars så gulliga svärmor inte kommer ihåg och jag har mjölk i kaffet eller inte(hon har varit min svärmot i 20 år) plus att kaffet alltid serveras i minikoppar så man får en klunk och sen är det påfyllning som gäller - men jag kom på att hon nog har ett behov av att serva folk och detta är ett sätt att få fråga " Vill du ha mer kaffe?" och sen få gå och hämta kaffepetter och fylla på. Alternativet är ju att jag ger henne rejäla kaffemuggar i julklapp eller födelsedagspresent...
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ja det är det säkert, men det gör inte saken bättre, det är skitjävla äckligt och jag begriper inte varför inte spotta ut tuggummit i en papperskorg som finns i närheten=
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk (nästan uteslutande män, ofta unga män) som spottar. En del spottar nästan oavbrutet. Gärna där jag ska gå. Jag blir galen! Vad är felet? Har dom extrem salivproduktion och dåliga sväljreflexer eller vad?

Att man inte vill svälja snus-saliv kan jag kanske förstå, men då kan man ju spotta i en skräpkorg t.ex. Dessutom spottar icke-snusarna ungefär lika mycket.
:yuck::arghh::rage::wtf:

Kan vara rökare? Minns att jag spottade jättemycket när jag rökte. Var liksom tvungen (spottade dock inte mitt på gatan). Nu gör jag det aldrig.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Som yrkeschaufför så blir jag provocerad när folk är så stressade i trafiken att de inte har råd att komma "en minut för sent" och måste om till varje pris gärna med livet som insats.. sen finns det en radda till med saker i trafiken som provocerar och det har mest att göra med folk som inte följer reglerna som finns.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 089
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp