Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

kl

Vad mycket som provocerar er! Detta börjar mer och mer likna en gnälltråd :D:p
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Vad mycket som provocerar er! Detta börjar mer och mer likna en gnälltråd :D:p

Jag håller med dig men jag måste ändå komma med mina.

Jag blir enormt provocerad av dåligt bordsskick och då menar jag faktiskt allt som faller innom den ramen, från att stoppa kniven i munnen till att inte veta vilket bestick som används till vad, vilket glas man dricker vad ur och att inte kunna sitta ordentligt på en stol, prata med mat i munnen och peta tänderna helt öppet vid bordet.

Ja, jag vet.. Mina bonusbarn kallade mig "bordsskicksterroristen" när jag kom in i familjen men jag kan se på barnbarnen att det har smittat av sig.

Det andra är vegetarianer/veganer som inte kan avhålla sig från att kommentera andras matvanor under måltiden. Jag diskuterar gärna den ena eller andra dietens fördelar/nackdelar men inte vid middagsbordet när man är gäst.:banghead:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Är det inte det tråden är till för då :p

..Och nu kommer jag med en sak till bara för det, efter en sak som hände idag, och som är vanligt förekommande.

Var och köpte några balar torv idag, och på varuutlämningen så stod det ett par som också skulle hämta ut någonting.
Sen var det då mannen som lämnade ut varorna, han kom körandes med torven på en säckakärra vid grinden så fick jag själv bära in dem i bilen.
Så sa damen till mannen på utlämningen "kan du inte hjälpa henne med det, hon förstör ju ryggen!".

Eh vad? På vilket sätt skulle MIN rygg förstöras mer än hans?

Alltid så när man ska hämta foder eller annat, alltid nån som ska kommentera "Vill du ha hjälp", "de där fixar jag", "Ska jag hämta en kärra" , "Det där orkar du inte", "ojoj vad tuff/stark du är", "Orkar du verkligen det"

Neeej jag orkar inte bära en säck foder för jag är gjord av porslin!

Jag förstår att de säkert bara vill väl, men jag tar faktiskt illa upp, varför alltid anta att tjejer är ömtåliga och inte kan lyfta ett finger?

En annan "särbehandling" när jag var på Claes Ohlsson. Både männen framför mig och bakom mig i kön fick frågan av kassören om de ville bli medlemmar. Men mig hoppade han över! :meh: För en tjej kan ju inte vilja vara medlem i en sådan "manlig" butik!
 
Sv: Vad provocerar dig?

En annan "särbehandling" när jag var på Claes Ohlsson. Både männen framför mig och bakom mig i kön fick frågan av kassören om de ville bli medlemmar. Men mig hoppade han över! :meh: För en tjej kan ju inte vilja vara medlem i en sådan "manlig" butik!
Jag skulle dock bli glad över att slippa otyget att få erbjudanden om att bli medlemmar i butiker till höger och vänster. Det är helt jävla meningslöst, och kostar dig gott om pengar efter "det första fria året", om erbjudandet innefattar ett köpkort från blodsugarna Resurs Bank.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag skulle dock bli glad över att slippa otyget att få erbjudanden om att bli medlemmar i butiker till höger och vänster. Det är helt jävla meningslöst, och kostar dig gott om pengar efter "det första fria året", om erbjudandet innefattar ett köpkort från blodsugarna Resurs Bank.

Jo jag vill inte bli medlem, man får ju den frågan i var och varannan butik, men det var just principen att han (antagligen) inte frågade mig för att jag inte var en man.


Dagens provokation:

Att hunden ALLTID ska ta och lägga allt ätbart hon får (om det är något utöver den vardagliga hundmaten) på mattan (numera en nyinköpt dessutom) och sen kalasa på det där. Blir gaaalen! :eek: ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Jag kan bli irriterad på motsatsen faktiskt. Jag bodde i USA i drygt 10 år, och där blir man verkligen behandlad på ett helt annat sätt som kund. I Sverige retar jag mig ofta på hur "slappt" det är. Man får i stort sett aldrig någon hjälp i affärerna. Och då menar jag både män och kvinnor. Tycker att det är helt naturligt att folk håller upp en dörr om man har händerna fulla, eller erbjuder att bära ut saker till ens bil t.ex. Men här händer det aldrig. När jag hämtar paket i den lilla lokala mataffären har jag ofta fått öppna dörren med en fot pga att mina händer är fulla med tunga paket. Trots att kassan är 1,5 m från dörren ungefär. Det kan även stå andra kunder i närheten, men INGEN hjälper till. Helkonstigt för mig. Om jag ser någon i samma situation så hoppar jag naturligtvis fram och hjälper till, vare sig det är en man eller kvinna och vare sig personen är gammal eller ung. Det provocerar mig faktiskt, att folk ofta är så ohjälpsamma i Sverige. Trist!
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl*
Jag blir enormt provocerad av barn som får tusenmiljarder julklappar, sliter upp dem utan att titta vad det egentligen är för att sedan när alla är öppnade fråga sina föräldrar: Får vi inte fler julklappar? Otacksamma ungj@vlar :yuck:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag upptäcker till min fasa hur gammal de värvande ungdomarna gör mig. Som när någon frågar om jag känner till Greenpeace. En tantröst i mitt inre svarar att jag dömdes till böter för en Greenpeaceaktion innan du var född, min lille vän.

Eller Amnesty. Samma tantröst i mitt inre citerar min pappa som för 30 år sedan brukade säga att Amnesty är något för folkpartister med dåligt samvete.

Eller Naturskyddsföreningen. Jag var medlem innan värvaren föddes, men jag går fan snart ur om det här tjatet ska hålla på.

Old and bitter, helt enkelt.

De som säljer mobilabonnemang är jag så trött på att jag snart inte kan svara för mina handlingar.

Eller hur!
"Jag ringer från...från Amnesty och jag undrar om du Gabriella känner till Morde....Mode....Mordeka....Mordecha..."
"Om jag känner till Mordechai Vanunu, israelisk kärntekniker som 1986 sattes i isoleringscell i elva år efter ett avslöjande för brittisk press att Israel hade kärnvapen? Nej, vem är det?"
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jo jag vill inte bli medlem, man får ju den frågan i var och varannan butik, men det var just principen att han (antagligen) inte frågade mig för att jag inte var en man.

Det kan ju också vara så att Kund #1 och Kund #2 handlade varor till mängd, eller med något slags liggande erbjudande att faktiskt kassören tyckte att denne kunde erbjuda medlemsskapet med något slags mervärde.
Något som inte kunde erbjudas med vad du handlade.

Så det behöver ju inte vara [Man = erbjudande medlemsskap], [Kvinna = inte erbjudande medlemsskap], bara för att du såg den möjliga lösningen på din observation.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Tror knappast att så var fallet. Såg i alla fall 3 olika kunder som alla var män. Märkligt om dessa män skulle handlat "rätt" varor för att få medlemserbjudande och jag skulle handlat "fel". Och att bli medlem hos C. Ohlsson är väl inte konstigare än att bli medlem nån annanstans, man får det för att sedan kunna få lite erbjudanden, och bonuspoäng när man handlar där..
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag hade ingen aning om att C. Ohlsson har en kundklubb. Handlar där då och då (både verktyg, skruvar, elgrejer etc och annat som baljor och cykelpump) och har aldrig blivit erbjuden medlemskap. :confused: På alla andra ställen frågar de alltid (klädaffärer etc), även om man är inne och köper en skitgrej för tjugo spänn.

Märkligt.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Nä de frågar inte mig heller. Och då har jag varit på Clas i sjön rätt många gånger på sista tiden.
 
Sv: Vad provocerar dig?

När folk köper utländskt kött och klagar på våra höga matpriser. Man får vad man betalar för.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Idioter provocerar mig.

Exempel på idiot:
Stod idag på stormarknadsparkering. Jag hade en bil på vardera sida när jag lade i backen och SAKTA började glida bakåt.
Jag slängde ögonkast i bägge sidospeglar samt backspegel. Jag såg hur några människor passerade 1-2 meter bakom bilen (gissningsvis eftersom backvarnaren höll sig tyst).
Rätt var det är står det en gubbe bakom bilen och gör ilskna gestikulerande rörelser med sina armar. Min bil har då kommit ut så pass att ca 60% av karossen är kvar i parkeringsfickan.
Mannen tar sig fram till förardörren, sliter upp den och fräser (på norska): När det passerar en liten hund bakom bilen måste du ju för fan se dig för.

Jag hann formulera ett fräsande irriterat "Ska JAG se mig för?!?! ...innan han slängde igen bildörren så det ruskade i hela bilen.
Efter några snabba koll såg jag att en av personerna som passerade bakom min bil precis innan mannen dök upp hade en liten vit vovve med sig så det var väl den han syftade på. Hundföraren hade hunnit en bra bit bort och såg ut att hålla på med sin lur så frågan är om hon övht noterat att jag tydligen höll på att köra över hennes hund.


Det är väldigt sällan jag får puls men sådana där väcker verkligen lavettlustan i mina händer.
 
Sv: Vad provocerar dig?

När folk köper utländskt kött och klagar på våra höga matpriser. Man får vad man betalar för.

Ja, eller åker till ullared en gång i kvartalet och packar bilen full med hysteriskt mycket saker varje gång, sen påstår sig inte ha råd med att prioritera ekologisk a matvaror- Nejejustdet, det beror ju på hur man prioriterar.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ja, eller åker till ullared en gång i kvartalet och packar bilen full med hysteriskt mycket saker varje gång, sen påstår sig inte ha råd med att prioritera ekologisk a matvaror- Nejejustdet, det beror ju på hur man prioriterar.

Det där förstnämnda är ett sparande har jag fått lära mig på buke.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ljud!! Jag stör mig på ljud, vissel, smaskande m öppen mun, tics-harklingar, upprepande dra-in-snor (snyt dig!!), klicka-pennan, tap-tap-tap-ljud nervösa människor gör gnm att exempelvis dutta m en penna upprepande ggr mot bordet.

Rörelser!! Ngn som gungar på benet frenetiskt, viftar m tårna, snurrar m mobiltelefonen i handen, snurrar på en penna, etc

Jag går fasen sönder! Jag hatar sånt. Det gör ont inombords. Jag KAN inte koppla bort det!

Retar mig på fb-statusar, folk som stannar etc jag också. Usch, det är inte lätt att vara jag :cautious:
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Grupparbete provocerar mig.:banghead:
Jag har en termin kvar, jag tänker ofta så. Ryktesvägen har jag hört att vi bara ska ha mindre grupparbeten den här terminen. Och 8 veckors LIA och 5 veckors examensarbete. Det är tur. Det är en satans jävla tur helt enkelt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 089
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp