Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

*kl*

Jag blir provocerad när folk gör saker på ett krångligt och dåligt sätt när det finns ett, eller flera, sätt som är både enklare och bättre (som de givetvis känner till). Jag förstår bara inte varför!?
 
Sv: Vad provocerar dig?

Kl.
Människor som tycker att det inte är så viktigt hur man stavar, för man förstår ju ändå vad den andre menar.

Men jag har ännu inte funnit någon som försvarat denna kreativa stavning från dagens FB-flöde:

"Tack min cysta kompis Xxxxx hjälpte mej med flytten."
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag vet inte vad du vill att jag ska säga? Jag går inte dagligen runt och är sur på grund av detta. Men det provocerar mig likväl, vilket ju var det tråden handlade om. Jag tvivlar på att du tillhör gruppen av människor jag syftar på så jag tycker inte du ska ta åt dig.

Du får naturligtvis bli provocerad av vad du vill, det var absolut inte min mening att på något sätt "jaga "dig i frågan eller att ifrågasätta:). Jag blev bara så förvånad över att andra människor skulle bli provocerad av just det så jag var tvungen att fråga upp!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Något som får mig att bli skogstokig är om någon man säger något kvinno-kränkande som "Kvinnornas plats är i köket.."
Även nedvärderingar, översittare och långsamma människor. Det får mig helt ur banan :angel:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir också provocerad av det, men jag tycker inte att det platsar i tråden som väl handlar om saker man blir oproportionerligt provocerad av, och mitt enorma hat mot dylikt tycker jag är väldigt proportionerligt! :D
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir provocerad av ordvitsar, fy vad jag inte gillar ordvitsar. Tror det har med att en person i min närhet drar ordlvitsar i VAJRE mening, när är ordvitsar roliga? Aldrig är mitt svar:meh:
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Jag blir provocerad när människor hänger identiska julgranskulor precis bredvid varandra.

Om det finns en hel gran att sprida ut kulorna på, och många olika sorter, varför måste man då sätta två eller flera likadana så tätt intill? Det ser inte bra ut. Kanske om man hade ett tema med klungor av likadana julgranskulor, men hur ofta har folk verkligen det?

:cautious:

*Byter diskret plats på kulorna*
 
Sv: Vad provocerar dig?

Och gilla på den. Jag kan inte heller låta bli "felfördelat" julgranspynt. Och jag brukar tänka nedsättande saker om upphängaren. Inte snällt alls. Onda jag.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Jag blir provocerad när människor hänger identiska julgranskulor precis bredvid varandra.

Om det finns en hel gran att sprida ut kulorna på, och många olika sorter, varför måste man då sätta två eller flera likadana så tätt intill?
Det är en manlig sak att alltid hänga färgade kulor i grenen parvis.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Jag blir sjukt provocerad av ouppmärksamma människor som inte lyssnar på vad folk säger till dem.
Då menar jag inte direkt folk som jag träffar på stan eller så. Givetvis kan alla vara lite vimsiga ibland.
Jag menar folk som är ouppmärsamma på saker i jobbet V A R J E D A G.
Om någon pekar på den gröna saken och säger att du ska ta den gröna saken så ska du inte ta den röda saken som ligger bredvid!!!:wtf:
Och om det står en stor pall som det står "bråttom" med stora bokstäver på ska du förmodligen ha koll på det och inte bara gå förbi som en blind.
Det är utmattande att hålla skenet uppe.


För att inte tala om folk som typ V A R J E D A G pratar med folk och lyssnar och ser engagerad ut och svarar ja vid rätt tillfälle (och vid helt fel tillfälle ibland) och sen visar det sig att personen inte alls har lyssnat :arghh:
(Och nej det inte är inte bara mig personen inte lyssnar på. :p )
 
Sv: Vad provocerar dig?

Och gilla på den. Jag kan inte heller låta bli "felfördelat" julgranspynt. Och jag brukar tänka nedsättande saker om upphängaren. Inte snällt alls. Onda jag.
Å andra sidan skapar nog vår omfördelning av pyntet en mer harmonisk atmosfär, vi skonar ju andra människor från att störa sig på samma sak, så det väger upp. :D

Det är en manlig sak att alltid hänga färgade kulor i grenen parvis.
:rofl: Nu hängde de inte riktigt så tätt. Då hade jag väl istället hängt en istapp mellan dem bara för att jävlas.

Men de hängde tillräckligt tätt för att provocera.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Eller hur!
Jag hatar att gå på affären då det är mycket folk då det alltid är söndagstrosare, folk som lämnar kundvagnar mitt i gångarna och folk som står mitt i gångarna och pratar om diverse viktigheter.

Jag blir galen :arghh:


Speciellt irriterad är jag efter att ha försökt gå på stan med personen som jag jobbar hos nu i helgen, hur svårt ska det vara att stiga åt sidan i 2 sekunder för att låta en handikappad person komma fram?!?
Nej då, alla ska trängas och knuffas och jag jag jag ska förbi och fram. Till och med i rondelldörrarna tränger dom sig förbi. Gah!!!
Det är samma sak varenda gång fast lite extra vidrigt nu i jultid.
Hur svårt ska det vara med lite vänlighet och respekt?
 
Sv: Vad provocerar dig?

KL
Folk som i välmening är omtänksamma mot mig, typ; Gå och lägg dig du.

Och då kan det vara så att jag är sjukt trött och ska lägga mig, men då vill jag skrika: Det bestämmer jag väl för fan själv!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Något som får mig att bli skogstokig är om någon man säger något kvinno-kränkande som "Kvinnornas plats är i köket.."
Även nedvärderingar, översittare och långsamma människor. Det får mig helt ur banan :angel:

Hade ett argt samtal om det med min sambo för några veckor sen då hans kompis pappa kommenterat hans fb-status om hur sugen han var på palt att "Allt en man vill ha är palt och knulla, får han inte palten hemlagad så kan han lika gärna köpa sex oxå!" :banghead:

Aggressionerna jag fick då min sambo sen "Jamen han skojar ju bara, ta det inte så hårt!" :rage:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Knapplån

Jag insåg idag att jag provoceras enormt av människor som inte kan gå in på toaletten och snyta sig och därefter tvätta händerna. Hur äcklig är man när man sitter och äter med en hel hoper andra människor som man dessutom bara träffar en eller två gånger om året och helt plötsligt tar fram en näsduk och börjar fräsa i den för att sedan lugnt stoppa ner den, fortsätta äta och sedan gå och hämta mer mat och på det sättet effektivt sprida sin förkylning? Fattar man inte hur äckligt det är eller bryr man sig inte? En person i släkten gör detta varenda gång vi träffas! Varenda gång! När jag var liten så trodde jag att det var ett okej beteende att göra så för han skulle alltid vara så fin av sig och så mycket bättre än alla andra men det insåg jag ju tack och lov ganska snart att så beter man sig inte. Dessutom så hostas det ju antingen rakt fram eller i handen som de sedan hälsar i hand med och tar på överallt. Tänker de inte på att en förkylning kan förstöra så enormt och framför allt för en människa som redan är nedsatt och sjuk sedan innan? Den ena av dessa har jobbat mycket med gamla och borde ju om inte annat då ha lärt sig basala hygienvanor. Eller bryr de sig inte? Är de så egoistiska att de struntar i om andra blir sjuka? Det märkliga är att kvinnan i familjen är extremt noga med att alltid snyta sig på toa och att tvätta händerna men övriga bara snorar och hostar på hur som helst. Så fruktansvärt äckligt!

Ja fy sånt provocerar mig också. Har en person i min närhet som fräser hej vilt omkring sig, han snyter gärna ur sig näsan utan papper (tar alltså tag om näsan och fräser mot marken), torkar rinnande förkylningsnäsa med handen 9 gånger av 10 och tar sen gärna överallt med sina snoriga händer :wtf: han tycker vi andra är löjliga när vi handspritar oss (är på semester just nu i varmt land) innan måltid och tycker att det är bra med lite bakterier för "det behövs för att kroppen ska hålla immunförsvaret igång". Att det är han som är dunderförkyld och kass i magen beror förstås på något helt annat :banghead:
 
Sv: Vad provocerar dig?

På tal om ljud.. Tidigt på morgonen när sista programmet slutat, och innan tvprogrammen för dagen börjar. Tror det är tv4 (ev. 1:an?) , så gissningsvis innan nyheterna/nyhetsmorgon kör igång, så har de ett fruktansvärt ljud/jingel eller vad man ska kalla det. Nån som vet vad jag menar?

Det provocerar mig nåt oerhört. Typ värre än TV-shop.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 089
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp