Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

Jag gillar också att se mig som ambassadör för vegetarisk mat. Dock bara om någon frågar och inte på ett predikande eller dömande vis.
 
Sv: Vad provocerar dig?

FUL eller inte ligger i betraktarens ögon :) Du ÄR inte ful utan du anser att du är ful. Det är stor skillnad. Jag har många vänner som anser sig själva vara fula, som egentligen är oerhört vackra enligt mig och många andra.

Försök att inte lägga in din egen värdering när folk tittar på dig. Förmodligen lägger de flesta inte någon värdering alls i folks utseenden när man pratar om annat eller träffas flyktigt. Och vem vet, när någon kollar extra mycket någon gång så kanske det snarare är så att personen ser någonting väldigt vackert? :)

Jag blir lite provocerad av att folk säger att jag INTE är ful- för det ÄR jag :D:p När jag frågar ibland om jag är ful så blir det först tyst och sedan kan de säga nej där jag hör (jag känner personerna) att de ljuger och i samma andetag kan de säga att det är insidan som räknas.

Jag brukar säga att det inte finns några fula människor, alla är fina på något sätt. Jag vet en tjej som säger att hon är ful och hon ser ju annorlunda ut än vad många är vana vid, men jag tycker att hon är oerhört vacker och försöker tvinga mig att inte titta på henne. :o Jag drabbas av en känsla av att vilja sträcka ut handen och ta på hennes ansikte, men behärskar mig, för sådär får man inte göra! :o:o
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som har noll koll på sin omgivning. Som exempelvis vinglar runt mitt i gångbanan så att det inte går att komma förbi, eller går på ena sidan och har hunden på andra sidan med kopplet som en snubbeltråd över vägen, eller går rakt ut på cykelbanan utan att se sig för, eller går i bredd och är så upptagna med samtal att de varken hör eller ser något annat. Och som dessutom ser arga och anklagande ut när man försöker uppmärksamma dem på att man vill komma fram.

De flesta tycker nog att det är irriterande, men jag känner ibland att jag blir orimligt provocerad av detta beteende, särskilt eftersom jag annars är en ganska sansad och svårretad person. Något i just gå-omkring-i-en-bubbla-beteendet gör mig fullkomligt rosenrasande av någon anledning.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som anser att det är en mänsklig rättighet att klappa min vovve bara för att hon är är söt :rage: Hon är min, jag har betalat och slitit med henne, hon är knappast en allmän rättighet att få klappa.

Detsamma gäller folk som absolut vill att hundarna ska få hälsa och leka :rage:
Speciellt om dom provocerande släpper fram sina hundar eller tvingar mig att gå förbi deras hysteriska hund på en smal gångbana och vägrar flytta minsta lilla på sig bara för att hundarna borde verkligen få hälsa! :rage:

Läkare som inte tror på en, vägrar ta prover eller man får vara sin egen läkare för att läkaren ska göra sitt jobb :mad:


haha vilken rolig tråd :D
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir lite provocerad av att folk säger att jag INTE är ful- för det ÄR jag :D:p När jag frågar ibland om jag är ful så blir det först tyst och sedan kan de säga nej där jag hör (jag känner personerna) att de ljuger och i samma andetag kan de säga att det är insidan som räknas.

Jag tror att de helt enkelt blir besvärade av din fråga. Det hade jag blivit om någon ställde mig i ett hörn så. Vad svarar man, liksom? En sådan fråga är helt enkelt inte riktigt juste att ställa, tycker jag. Jag hade nog också blivit lite illa berörd eller ledsen över att någon trodde att jag hyste sådana tankar("ful") om någon annan.
 
Sv: Vad provocerar dig?

2. Folk som ligger i 90, jag lägger mig bekvämt med gott avstånd bakom och slår på farthållaren (visst, tar lite längre tid att komma hem, men det sparar bränsle och är det risigt underlag typ oplogat så vill jag inte köra om i onödan med min lillbil), och sen så saktar dom ner! Till typ 70! Och börjar blinka och härja för att jag ska köra om. Wtf?!! Jag låg "3 stolpar bakom" dvs exakt enligt körskoleboken. Ååååååå sånt gör mig arg. Hände senast i förrgår, 2 gånger. Visst, om jag legat i arslet på bilen framför mig kan jag förstå det, men när jag lugnt och snällt lägger mig långt bakom... Varför tvinga mig att köra om?! I snöstorm?!"

Det kan ju vara så att du har lyktor som är inställda så att de stör framförvarande, vilket jag själv tycker är, kanske inte provocerande, utan snarare riktigt irriterande och då särskilt om någon ligger så pass nära bakom. 3-sekundersregeln är trots allt ett minimiavstånd för att kunna bromsa någorlunda säkert, inte det exakta avstånd man måste ligga på.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag tror att de helt enkelt blir besvärade av din fråga. Det hade jag blivit om någon ställde mig i ett hörn så. Vad svarar man, liksom? En sådan fråga är helt enkelt inte riktigt juste att ställa, tycker jag. Jag hade nog också blivit lite illa berörd eller ledsen över att någon trodde att jag hyste sådana tankar("ful") om någon annan.

Men är inte det en fråga lik alla andra? Om man inte tycker jag är ful är det ju lätt att svara på? För mig i alla fall, jag ser ju det som en vanlig fråga helt enkelt.Som om man tycker att en färg är fin, en bil, ett foto osv. När folk tycker att jag är ful så blir ju frågan besvärande, för vem vill säga till en vän att denne är ful?
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir inte arg eller irriterad, men när folk tittar på mig blir jag besvärad. :( Jag har svårt när de gör det, det är antagligen min självkänsla som spelar in. Jag är ful
Nej det är du DEFINITIVT inte, inga människor är fula. :)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som smaskar eller sörplar. Det finns verkligen inget som får mig att tända på alla cylindrar som det, hamnar jag bredvid en sådan person på buss eller tåg så byter jag plats även om jag kan dra på musik på volym 190 i hörlurarna, jag blir arg bara av vetskapen att någon sitter där och äcklar sig. Jag tycker att det är så fruktansvärt ohyfsat, hur svårt kan det vara att stänga munnen och hålla tungan stilla när man äter?

Och jojo, jag vet att det kan finnas fysiska besvär som orsak, men jag tror verkligen inte att det är så i många av fallen.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Fast vem fasen tycker att en vän är ful? Jag tycker då inte att någon av mina vänner är ful och då blir frågan lite förolämpande - tror du att jag är en sån som går runt och tänker att folk omkring mig är fula?
 
Sv: Vad provocerar dig?

2. Folk som ligger i 90, jag lägger mig bekvämt med gott avstånd bakom och slår på farthållaren (visst, tar lite längre tid att komma hem, men det sparar bränsle och är det risigt underlag typ oplogat så vill jag inte köra om i onödan med min lillbil), och sen så saktar dom ner! Till typ 70! Och börjar blinka och härja för att jag ska köra om. Wtf?!! Jag låg "3 stolpar bakom" dvs exakt enligt körskoleboken. Ååååååå sånt gör mig arg. Hände senast i förrgår, 2 gånger. Visst, om jag legat i arslet på bilen framför mig kan jag förstå det, men när jag lugnt och snällt lägger mig långt bakom... Varför tvinga mig att köra om?! I snöstorm?!

Du är sådana medtrafikanter som jag irriterara mig så sjukt på, skulle kanske inte sakta ner till 70 men skulle gott kunna tvärnita för att visa mitt missnöje. Är det mycket trafik vist men:

Är man på en lansväg i Norrland så är man oftast själv på vägen inom flera mil och har då den bakomvarande bilen lyckats köra ikapp mig har den uppenbarligen kört fotare än jag och sedan bestämt sig för att bli en svans istället. Klarar man inte om att köra om i den hastigheten man vill hålla så kör man uppenbarligen för fort för sin egen förmåga.

Att ligga enbart 3stolpar bakom i snöstorm är totalt livsfarlig för alla inblandade och på det med farthållare i snöstorm?! Vi kanske definiera snöstorm olika visserligen.

Är man dessutom på ovannämnda väg dvs det är kolsvart ute och inga väglysen i närheten så ja då blir ljusen i backspegeln väldigt störande även om man kör efter regelboken.

Kör om eller kör inte ikapp! Änkelt och trivsamt för alla.
______________

När jag ändå är inne på trafik, Andra saker jag retar mig på är folk som slår på extraljusen precis INNAN mötet helst som straff för att dem anser att man inte släkt hellysena tillräckligt snabbt när man upptäcker den mötande bilen. Detta är en metod som ofta används av bilar med bra extraljus mot folk utan extraljus. Har man själv extralysen händer detta nästan aldrig av någon konstig anledning :banghead:


Sedan irriterar jag mig på folk som inte har förstått att timmer från timmerlastbilar kan låssna? Det händer oftare än man tror ändå ligger folk där spm klistrad och kör folk för nära lastbilarna har chaufförerna jätte svårt att se att det ligger en bil bakom dessutom.

Helt orimligt att irritera sig på det då jag verken kör lastbil (men min pappa gör visserligen det) eller skadas av att folk i andra bilar riskerar sitt eget liv genom att köra där dem gör så varför ska man då känna sig som någon liten trafikpolis som helst vill hytta med fingret (oj här vart det ju ett till irritationsmoment -folk som vill leka trafikpolis :p )

Själv har jag naturligtvis aldrig gjort något fel i trafiken(eller annars heller för den delen), är alltid väldigt lugn och sansad och skulle aldrig visa min irritation utåt :p (om någon inte förstå så är det bäst att poängtera min sarkasm här)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Det som provocerar mig är när folk kör med genomskinliga lögner och ska trycka ner dom i halsen på mig trots att jag har mycket mer erfarenhet av det dom just bara måste försöka övertyga mig om genom lögner. Dom blir inga långvariga bekantskaper.

Det som brukar provocera andra när det gäller mig är deras djur, som skiter fullständigt i matte och husse och väljer att vara med mig istället för dom och vill busa med mig eller sitta i knät. Oavsett storlek så bara SKA dom till mig och otaliga är dom hund och hästmöten som slutat med att jag har nåt i famnen att krama på. :love:

(Och tror ni mig inte så finns det vittnen på beteendet här på buke.) :D
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag blir omotiverat provocerad av folk i bussen! Får fullständigt tuppjuck av folk som, i en smockfull buss, inte fortsätter bakåt och ställer sig i gången eller sätter sig på ett av de 114 lediga sätena de missat. Istället står de som en fårskock mitt i bussen vid mittutgången så att folk omöjligt kan gå förbi :rage:!!

Det sprutar eld ur öronen på mig varje gång :arghh:!

edit: På en stark andraplats kommer dem som sitter och häckar på det yttre sätet och inte låtsas se att gamla Agda inte har någonstans att sitta :mad:.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Det kan ju vara så att du har lyktor som är inställda så att de stör framförvarande, vilket jag själv tycker är, kanske inte provocerande, utan snarare riktigt irriterande och då särskilt om någon ligger så pass nära bakom. 3-sekundersregeln är trots allt ett minimiavstånd för att kunna bromsa någorlunda säkert, inte det exakta avstånd man måste ligga på.

Nädå det vet jag att dom inte är :). Och jämfört med att ligga tätt inpå så tycker jag att mitt avstånd på 3 stolpar är respektfullt och väl tilltaget jämfört med de flesta andra bilisterna på min pendlarsträcka.
Dessutom, även om nån ligger 2 meter bakom mig så skulle jag aldrig göra en sån sak. Trots att det är irriterande, men om personen bakom inte känner att det är läge att köra om, så är det inte det. Att provocera fram en omkörning, speciellt i dåligt väglag, är aldrig en bra grej.
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl*

Jag blir otroligt provocerad av alla "duktiga" inlägg på FB som endast syftar till att få medhåll, gullegull, hjärtan och "åååh vad du är duktigt" i kommentarsfältet. :yuck:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Fast vem fasen tycker att en vän är ful? Jag tycker då inte att någon av mina vänner är ful och då blir frågan lite förolämpande - tror du att jag är en sån som går runt och tänker att folk omkring mig är fula?

Jag tycker inte att frågan är förolämpande alls egentligen. Om det är så självklart att du inte tycker att folk är ful så är frågan lätt att svara på.:)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Och komplett livsfarlig när du vaknar. :eek:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp