Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

Ah, fast jag blir bombarderad dagligen av folk som ringer och säger att deras grej är trasig, att det bara är en batterisymbol som visas på skärmen, och jag frågar vad som händer om dom klickar på startknappen. Och dom säger "Va? Vad är det för något?".

Så det kan finnas en bra anledning till att den som ska hjälpa dig provar själv först ;).
 
Sv: Vad provocerar dig?

Tjejer som tvångsmässigt ska skratta och le åt precis ALLT en närvarande man säger, även om det inte är det minsta kul/ intressant/smart

Folk som försöker läsa min telefon ( fejjan, insta, twitter) över axeln

Folk som kommer med tips och förslag i bästa välmening på hur jag skall ändra min buttra, introverta, svårflirtade personlighet så jag ska bli mer som dom

Barn på arbetsplatser (nej, jag vill inte kolla på din fula teckning, jag vill jobba)

Mammor till barn på arbetsplaster ( ..men hon kan väll få sitta här och rita bredvid dig?)

Barn som sitter bakom på flyget som skriker ,sparkar en i ryggen och drar en håret under hela flygningen. Att man ibland hör några random ”Oj ,förlåt ” av någon förälder gör det inte bättre

Folk som inte självmant tar bort sin väska/ jacka/ whatever från sätet bredvid i en smockfull bus/ tåg. Funderar allvarligt på att börja sätta mig på grejerna

1. Folk som skapar rubriker av sorten ” Lille Pelle trillade av gungan i lekparken och fick ett blåmärke, för jävligt, vem är ansvarig???”
2. Den förskrämda kommunpampen som svarar ” Vi ska genast byta ut alla gungorna och lille Pelle ska få plåster på såren, detta ska inte kunna hända igen!”


Folks tröttsamma anekdoter om att dom minsann också har suttit på en häst en gång. ”Plötsligt bara vände den och gick in i stallet / åt gräs/ whatever!!” Nämen, säger du det..
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

*Folk som hela tiden publicerar bilder av sina barn på fb. De har inte bett om att få vara med på bild!!! (+ att det kan vara mums för pedofiler)

*Folk som kör för nära

*Folk som kör med dimljuset på

* Folk som inte har läs- och skrivsvårigheter men som inte bryr sig om att stava rätt, att skilja på de/dem eller som särskriver.

*Folk som säger att de kan rida
 
Sv: Vad provocerar dig?

1. Folk som skapar rubriker av sorten ” Lille Pelle trillade av gungan i lekparken och fick ett blåmärke, för jävligt, vem är ansvarig???”
2. Den förskrämda kommunpampen som svarar ” Vi ska genast byta ut alla gungorna och lille Pelle ska få plåster på såren, detta ska inte kunna hända igen!”

Vilken kommunpamp blir först att svara:
2. "Ansvarig i första hand att barnet inte skadar sig under lek är föräldrarna. Vi ska tillsätta en utredning för att klara ut vem av föräldrarna som ska avsättas."
 
Sv: Vad provocerar dig?

Folk som anser att det är en mänsklig rättighet att klappa min vovve bara för att hon är är söt :rage: Hon är min, jag har betalat och slitit med henne, hon är knappast en allmän rättighet att få klappa.

Haha jag är tvärtom , jag blir besviken på människor som inte vill kasta sig över min underbara, vilda pussglada drummel och överrösa henne med kärlek så fort de ser henne. Kan ju iofs bero på att jag inte har någon ullig liten knähund utan en ras som okunnigt folk tyvärr har fördomar om..
Men de kan ju åtminstone låta bli att rynka på näsan så fort de får syn på henne :meh:
 
Sv: Vad provocerar dig?

1. Jag blir ofta irriterad i trafiksituationer (även om jag kanske eg. har fel ;) ) Ofta på bilar som kör ut framför en (och speciellt om man har hästsläp påkopplat), bilar som ligger bakom en (egentligen oavsett avstånd :p ), folk som blinkar att man ska stänga av helljuset när det INTE är på. Och folk som stör sig enormt på folk BAKOM som har helljus på, (oavsett avstånd). Jag har aldrig förstått det, jag stör mig själv inte alls på helljus bakifrån. (Och ja jag vet att man ska blända av)

2. Folk som är nyfikna på andras ekonomi.

3. Folk som typ aldrig drar på smilgroparna. Som alltid går runt och ser sura ut.

4. Folk som röker NON-STOP. Jag har själv rökt en gång i tiden, men man behöver INTE röka en gång i kvarten!

5. Folk som frågar om man bantar (eller är vegetarian) för man äter sallad, eller ja överhuvudtaget hälsosam mat.

6. Folk som går i i bredd på gator och i affärer, i slowmotion.

7. Detta är nog de som provocerar mig mest;
När folk på FB länkar till artiklar som handlar om brott som begåtts av "icke-vita" , och aldrig brott som begås av vita. Kan inte folk inse att INDIVIDER/MÄNNISKOR begår brott, inte raser! Eller typ "ta inte våra pepparkaksgubbar ifrån oss i luciatågen". Alltså, ja jag tycker också det skulle vara löjligt om de tog bort dem, men det är så genomskinligt varför dessa människor bryr sig så himla mycket om sådana för mig bagateller. De säger att de inte är rasister men lägger ändå upp tonvis med sånt här; "De heter faktiskt ne**rbulle" Alltså herregud människor KLIV UR SANDLÅDAN, hur gamla är ni liksom, om det är era största problem? Vem bryr sig om vad en j*vla kaka heter..
Och sen jämför de det med "finska pinnar" och dylikt, och man bara; AAARRRGGGGHH! :nailbiting:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Folks tröttsamma anekdoter om att dom minsann också har suttit på en häst en gång. ”Plötsligt bara vände den och gick in i stallet / åt gräs/ whatever!!” Nämen, säger du det..

Åh, den där är en klassiker. Varför kan de inte berätta något om sina egna intressen i stället för att komma med en fullständigt meningslös berättelse om den gången de minsann också red?

*kl*

Jag blir oproportionerligt irriterad varje gång jag möter någon som röker. Om fimpar kastas på marken/personen blåser rök i ansiktet på en är det nästan tröstande att tänka på hur skadligt det är att röka.

Jag blir också enormt irriterad på alla bilister som verkar tro att cyklister inte har några rättigheter alls i trafiken (jo, ibland är det faktiskt cyklisten som har företräde), för att inte tala om alla fotgängare som traskar på fyra i bredd på cykelbanan. Eller fotgängare på andra ställen än övergångsställen som ser sig nooooga om innan de går över vägen för att försäkra sig om att det inte kommer en bil - för att sedan kliva ut rakt framför min cykel så att jag får gira/bromsa. Tro mig, det kan göra ont att bli påkörd av en cykel också, även om det nog gör mest ont för cyklisten som välter i kollisionen.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Åh nu kom jag på en grej till. Cyklister som kör rätt ut på vägen lite här och var. Jag som kommer från landet blev varse om det när jag flyttade till en stad. Cyklisterna där verkade inte tro de hade några skyldigheter alls..
Visst, i till exempel rondeller har de företräde vid övergångsställen, men borde det inte gälla som för fotgängare, att man ser sig för innan man bränner på? Jag cyklade också en hel del i stan, men aldrig att jag körde ut på ett övergångsställe förrän jag hade konstaterat att bilisterna stannat/saktat in.

Sen måste jag säga att jag tycker det är bra dumt att cyklister enligt lagen faktiskt har företräde på en del ställen. Jag tycker det är rent ut sagt livsfarligt. En fotgängare hinner man se i tid. En cyklist kan komma från ingenstans i hög hastighet. Lägg då till att det kanske är mörkt ute med.

Och bilister som stannar för fotgängare och cyklister där de INTE ska det. Framför allt om de är barn ( T ex när det INTE är ett övergångsställe) Risken är ju att det leder till att fotgängare och cyklister blir mindre försiktiga, uppmärksamma eller rent av hänsynslösa. Jag menar inte att man skall gasa på om någon är på väg över vägen så man riskerar att köra på dem, men att man inte stannar typ för att "vara snäll". Framför allt barn behöver ju lära sig att se sig för- övergångsställe eller ej, för alla bilister är inte så "snälla" eller uppmärksamma, vilket kan leda till olyckor.
Även om man har företräde på ett övergångsställe, så stannar man.

Och människor som är ute och går i mörkret på vägar utan gatubelysning, UTAN reflexer. Och ofta med hund. Hallå??
 
Senast ändrad:
Sv: Vad provocerar dig?

Jag är lika vuxen när jag sitter ner som när jag står upp. Sätter du dig på huk när du pratar med korta människor också? Hukar du dig när du pratar med folk som sitter på en stol? Det är inga problem för mig att se min son som är 195 cm lång i ögonen när jag sitter ner så du behöver inte huka dig.

Det där har jag faktiskt tänkt både en och två gånger på utan att komma fram till något som känns bekvämt. Min instinktiva reaktion är nämligen att försöka komma i ögonhöjd med den jag pratar med. Det känns fel att "titta ner" på folk på det sättet. Därför försöker jag alltid hitta en sittplats om jag ska prata längre stunder med någon som sitter ner. Finns det inga så sätter jag mig på huk.

Å andra sidan så förstår jag mycket väl ditt resonemang och att en rullstolsburen person tolkar mitt hukande helt annorlunda än den som valt att inte resa sig. Jag har inte jättemycket kontakt med rullstolsburna i min vardag vilket gör att jag ibland reflekterar över hur jag skulle agera i en sådan situation. Det handlar ju om beslut vi tar mer eller mindre omedvetet på hundradelar av en sekund när vi möter någon. Att läsa det du skriver känns därför också som en viktig påminnelse. Jag har nog gjort fel både en och två gånger på ren instinkt och hukat mig ner vid samtal med personer i rullstol. Det är inget jag gör överlagt och de gånger jag hinner tänka ett varv till så förblir jag stående, trots att det känns väldigt märkligt för mig :o
 
Sv: Vad provocerar dig?

Lånar min egen knapp

Jag blir jätteprovocerad av folk som ställer dumma/irrelevanta frågor under föreläsningar :o Saker som bara berör just den personen och som inte har något värde för resten av gruppen. Det kan vara en specifik fråga om just den personens uppsats, något som rimligtvis borde tas ensamt med föreläsaren efter föreläsning. Folk som tycker det är enklare att ställa frågor än att faktiskt lyssna när föreläsaren förklarar alt. läsa de utdelade instruktionerna. Eller när föreläsaren tar ett alldagligt exempel och folk känner sig tvingade att berätta långa historier om egna upplevelser som kan knytas till det dragna exemplet (här kan jag även skicka iväg en känga till de föreläsare som inte har vett att bryta dessa utsvävningar). Jag vet inte hur många föreläsningar jag varit på nu när där uppåt en halvtimma av föreläsningen lagts på att besvara och diskutera dylika frågor. Sånt fruktansvärt slöseri med tid :mad:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag irriterar mig på ...

Folk som tror att de vet bäst och vill absolut inte ha någon hjälp :mad:

Folk som inte kan behandla andra med respekt :rage:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ah, fast jag blir bombarderad dagligen av folk som ringer och säger att deras grej är trasig, att det bara är en batterisymbol som visas på skärmen, och jag frågar vad som händer om dom klickar på startknappen. Och dom säger "Va? Vad är det för något?".

Så det kan finnas en bra anledning till att den som ska hjälpa dig provar själv först ;).

Broderskapet som jobbat på support mumlar om RFM-folket. (Read the Fucking Manual)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Några axplock:

- När man står i en kö och personen framför halvt om halvt vänder sig om glor bakåt då och då. Har alltid undrat över varför så många gör så.

- Dåligt påläst personal i djuraffären som prompt ska pracka på en skitfoder trots att man har argumenten på sin sida.

- Folk som går på dessa ständiga bluffmail som det varnas om. Var har sunt förnuft tagit vägen? Du kan inte ha vunnit 2 miljoner i ett lotteri om du inte köpt en lott...
 
Sv: Vad provocerar dig?

- När man står i en kö och personen framför halvt om halvt vänder sig om glor bakåt då och då. Har alltid undrat över varför så många gör så.
För att man har tråkigt och kanske funderar på om man ska galoppera i väg och plocka på sig några andra produkter i hopp om att kön ska bli kortare typ.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jo jag vet, lillasyster har jobbat extra som support på tre något år :D, hon har galet roliga historier därifrån.

Jag tänker mera på när någon (eh...man) i ens närhet ska "hjälpa" en med något. De vet ju att jag haft sagda bil/dator/digitalbox i x antal år och därmed borde känna mig familjär med hur den brukar bete sig eftersom jag kör/använder den dagligen.

För det mesta har jag inte ens bett om hjälp utan mest konstaterat att det är något som inte lirar med prylen och då måste det först testas av en man för att kunna konstateras "trasigt" på riktigt :banghead:. Okej, alla män är inte så här, men jag råkar ha några i min omedelbara närhet, varav en är min älskade far.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Jag blir provocerad av köer, hatar att stå i kö! Sen stör jag ihjäl mig på när personerna framför är långsamma när de ska betala. Börjar leta efter plånboken först när de sett hur mycket de ska betala?? Det kan ju knappast komma som en överraskning att plånboken ska fram??
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Jag blir extremt provocerad av telefonförsäljare, inser jag varje gång de ringer (hände nyss). Får ett omotiverat stort adrenalinpåslag och brukar fräsa "är jag kund/medlem hos er?" och när de svarar nekande säger jag att jag är inte intresserad, kommer aldrig bli och ring mig aldrig igen. Tycker att det är ett jävla oskick rent ut sagt att ringa och störa mig enkom för att oinbjudet försöka ragga upp mig som kund. :rage:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Kl

Jag blir provocerad av folk som struntar i alla föreläsningar och bara går på obligatorisk undervisning på universitetet. Jag förstår att alla lär sig på olika sätt, men det känns på något vis ganska arrogant att tycka att man lär sig mer av att läsa i boken själv än att lyssna på när en mycket erfaren människa vidarebefordrar sina kunskaper inom ämnet under en föreläsning. Därför blir jag lite skadeglad när dessa personer inte får godkänt på tentan :o
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl

Det finns INGET(!!!!) som heter företräde i trafiken! Antingen har man väjningsplikt eller så har man inte. Men man har inte RÄTT till något i trafiken, bara(!!!) skyldigheter. Oavsett hur man tar sig fram i trafiken.

:mad:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp