Vad provocerar dig?

Sv: Vad provocerar dig?

Det här med att allt är kränkande. Allt allt allt verkar vara kränkande. Det är väl modernt antar jag.

Jag har alltid varit lite ute..
 
Sv: Vad provocerar dig?

Några axplock:

- När man står i en kö och personen framför halvt om halvt vänder sig om glor bakåt då och då. Har alltid undrat över varför så många gör så.

För att jag vill ge idioten som står så nära att den flåsar mig i nacken det onda ögat. Blänga lite på dem så de möjligtvis fattar att om de står så nära att de trampar mig på hälsenorna så är det inte okej. Funkar inte att glo brukar jag ta ett steg bakåt :D
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag fick mina hälsenor masserade av en ung dams barnvagn i en kö härom dagen.
På pekade detta och fick bara en sur blick tillbaka.
Nåväl, jag lämnade en lucka framför mig och stegade sedan iväg, med raska steg, babytransporten hack i häl..bokstavligt talat. Men se det hade jag räknat med
Så jag tvärnitade med rätt fot i rätt vinkel så hon körde på min gummiklack istället.
Bara synd att jag inte filmade den helt underbara kullerbyttan hon gjorde över barnvagnen :angel:,,,,,
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Något som provocerar mig oerhört just nu är alla sexskämt på facebook. Ibland kan de vara lite kul, men för det allra mest handlar de bara om att kränka kvinnor, visst kan jag också fnissa åt sexskämt ibland och jag kan till och med själv skämta om sex då och då, men allvarligt talat så ser inte jag det roliga i att kränka kvinnor. :banghead: Jag kan inte låta bli att fundera på om de som delar dylika bilder egentligen vet vad sex är. Egentligen.

Eller det är kul med en bild som föreställer en naken blondin som böjer sig ner för att ta upp en peng och där en man skyndar sig fram och passar på att sätta på henne? :yuck: En annan som jag sett flera gånger är den om en blind man som får hjälp av sin blindhund att pricka rätt hål på kvinnan som ligger där med rumpan i vädret och tålmodigt väntar. Vareviga gång jag ser bilden tänker jag två saker:
1.Kan blinda män bara stå rakt upp och ner med armarna längs sidorna och vara apatiska och låta blindhunden sikta?:crazy:
2.Har män inte lärt sig att kvinnor faktiskt är kapabla att sikta de också? Jag vet inte, men alla bukekvinnor, visst fasen når ni ner med era händer till er fitta också?:sneaky:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ja, den vurpan hade jag velat se :D

Själv brukar jag luta mig med rätt mycket tyngd emot barn- eller kundvagnar om föraren av dem står och puttar mig i ryggen. Till slut brukar de tycka det är rätt jobbigt och backa tillbaka lite.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Och gilla på den. Rätt så kul faktiskt att dom som knökar på en med vagnen inte fattar att det är obehagligt. Tack o lov för shop express.
 
Sv: Vad provocerar dig?

KL

Folk som inte bryr sig om att smitta andra. När dom tex går ut bland folk trots att dom är magsjuka och liknande. FY!
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

Något som provocerar mig oerhört just nu är alla sexskämt på facebook. Ibland kan de vara lite kul, men för det allra mest handlar de bara om att kränka kvinnor, visst kan jag också fnissa åt sexskämt ibland och jag kan till och med själv skämta om sex då och då, men allvarligt talat så ser inte jag det roliga i att kränka kvinnor. :banghead: Jag kan inte låta bli att fundera på om de som delar dylika bilder egentligen vet vad sex är. Egentligen.

Eller det är kul med en bild som föreställer en naken blondin som böjer sig ner för att ta upp en peng och där en man skyndar sig fram och passar på att sätta på henne? :yuck: En annan som jag sett flera gånger är den om en blind man som får hjälp av sin blindhund att pricka rätt hål på kvinnan som ligger där med rumpan i vädret och tålmodigt väntar. Vareviga gång jag ser bilden tänker jag två saker:
1.Kan blinda män bara stå rakt upp och ner med armarna längs sidorna och vara apatiska och låta blindhunden sikta?:crazy:
2.Har män inte lärt sig att kvinnor faktiskt är kapabla att sikta de också? Jag vet inte, men alla bukekvinnor, visst fasen når ni ner med era händer till er fitta också?:sneaky:

Jag ser aldrig något sådant på FB.

Sidan är ju amerikansk, och fördelen i detta fall är att deras ribba för sexism är rätt låg, framför allt jämfört med dina FB-vänners. Så om du bara anmäler en bild så fort den dyker upp i ditt flöde, så tas den bort så fort nån administratör tittat på den. Och det utan att någon får reda på vem som anmält, och varför.
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl* (eller)

Ja, ja själv stör jag mig på folk som överreagerar på saker som till synes inte borde få den reaktionen... ;)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Nå det är okej att tycka att det är att överreagera.

Men om alla fattade att vi bara har skyldigheter i trafiken så tror jag det iaf skulle bli lite bättre. Typ färre ihjälkörda cyklister och gångtrafikanter.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Det ska jag nog börja med att göra! Jag brukar mest scrolla förbi och mumla lite sura ord när det är värre än vanligt. Han som är värst lägger in sånt varje dag och fnissar konstant åt det. Det gör inte jag, jag äcklas......:meh::yuck:
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ja, den vurpan hade jag velat se :D

Själv brukar jag luta mig med rätt mycket tyngd emot barn- eller kundvagnar om föraren av dem står och puttar mig i ryggen. Till slut brukar de tycka det är rätt jobbigt och backa tillbaka lite.

Ett par kraftiga kängor underlättade. Och ungens min var obetalbar:)
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ouppfostrade busiga barn vars föräldrar inte säger ifrån! Satt senast idag inne på en större hamburgerresturang och var ett gäng ungar som sprang fram och tillbaks i resturangen och busade och skrek, föräldrarna sa inte ett knyst och jag övervägde att ta min mat och sätta mig i bilen och äta där!

Och

Kommentarer om huruvida man äter bra eller dåligt.

Folk som ska gå som en sengångare, alternativt stanna mitt framför fötterna på en, oftast ett gäng, i bredd, med barnvagnar!
 
Sv: Vad provocerar dig?

Ouppfostrade busiga barn vars föräldrar inte säger ifrån! Satt senast idag inne på en större hamburgerresturang och var ett gäng ungar som sprang fram och tillbaks i resturangen och busade och skrek, föräldrarna sa inte ett knyst och jag övervägde att ta min mat och sätta mig i bilen och äta där!

Och

Kommentarer om huruvida man äter bra eller dåligt.

Folk som ska gå som en sengångare, alternativt stanna mitt framför fötterna på en, oftast ett gäng, i bredd, med barnvagnar!

Ja, ungar som stör har jag också svårt för. Och barnvagnar i bredd! Nä jag gick inte ut med min gigantiska tvillingvagn lördag kl 14 när jag var föräldraledig i gallerian pratandes i mobil och attackerade folks hälsenor...Jag retar mig på det mesta och följdaktligen bor jag på landet utan grannar också. Det bevarar min sinnesfrid när jag tvingas till staden pga jobb och annat elände.
 
Sv: Vad provocerar dig?

kl

I somras jobbade, andades och levde jag med ett arrangemang som många i min närhet, tex kollegor himlade med ögonen över - jag hörde inga som helst positiva saker om arrangemanget och när jag hängivet tindrade över arrangemanget så var folk spydiga "det där skiten!" liksom. Det visade sig vara så att arrangemanget var en succé och ska alltså upprepas kommande sommar. Nu ska alla, fan och hans moster gå! Och ja ba vaaa? Med smått aggressiva undertoner.
Hoppas de halkar i leran och får ekande tinnitus. :cautious:
 
Sv: Vad provocerar dig?

*kl

Det finns INGET(!!!!) som heter företräde i trafiken! Antingen har man väjningsplikt eller så har man inte. Men man har inte RÄTT till något i trafiken, bara(!!!) skyldigheter. Oavsett hur man tar sig fram i trafiken.

:mad:

Nu använde du visserligen en annan knapp, men jag antar att det åtminstone delvis var en känga till mig eftersom jag använde precis de orden några inlägg tidigare. Så jag svarar utifrån det:

Naturligtvis har jag också lärt mig att man bara har skyldigheter osv, men det är ju egentligen bara ordklyverier med sensmoralen att man alltid ska se sig för i alla fall och hjälpa även galningar som kör ut precis framför en fastän de har väjningsplikt. Självklart gör jag det, och självklart cyklar jag aldrig ut på en cykelöverfart utan att se mig för och aldrig snabbare än i joggningshastighet.

Men det räcker inte, och det är det som är min poäng. Alldeles för ofta händer det att jag cyklar ut på en cykelöverfart i en korsning där bilarna har väjningsplikt. I korsningen står en stillastående bil och väntar på att bilarna ska åka förbi/fotgängarna ska passera övergångsstället som ligger precis bredvid. När jag är precis framför bilen så händer något av följande:

a. Bilen har struntat totalt i att titta efter cyklister och bara hållit reda på bilarna. Fastän det är dagsljus, god sikt och jag har cyklat låångsamt börjar bilen köra och tvärbromsar och ser irriterad ut när den inser att den håller på att ramma mig. Eller

b. Bilen har visst sett mig, men eftersom den inte har koll på trafikreglerna tutar den åt mig för att markera hur mycket jobbigare det är att vänta på en cykel än på en fotgängare.

Jag vill å det bestämdaste hävda att jag har rätt att befinna mig framför en stillastående bil som har väjningsplikt för mig utan att bli påkörd av den.

*kl och slut på OT*

Nu kom jag på en sak till som provocerar mig, nämligen bilister som klagar på cyklister. Det är säkert berättigat i många fall, men eftersom jag både har cyklat och kört bil en hel del och stött på så många gånger fler rötägg bland bilisterna tar jag liksom för givet att bilisten som klagar är en av dem som tycker att störst går först och som inte ser sig för alls när det gäller cyklister. Som sagt, förmodligen oftast berättigade klagomål, men provocerad blir jag likväl.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Jag spenderar en stor del av min arbetstid med att försöka undvika cyklister. Två har cyklat in i min buss och en överlevde med en hårsmån när han drog ut från en korsande väg ut på huvudled i HÖG fart utan att se sig för. Jag pallnitade, han välte cykeln. Eftersom det inte var någon annan trafik just då gick det bra. Och jag hade bara fulla, sittande studenter i bussen så ingen slog sig. Men de hann trots sitt berusade tillstånd se hur nära det var.

Cyklister som följer trafikregler har jag inga problem med, de är ju jättelätta att undvika!

Och jo, det spelar enorm roll vilken inställning man har.

"Jag har företräde" är en livsfarlig inställning.
 
Sv: Vad provocerar dig?

Det ska jag nog börja med att göra! Jag brukar mest scrolla förbi och mumla lite sura ord när det är värre än vanligt. Han som är värst lägger in sånt varje dag och fnissar konstant åt det. Det gör inte jag, jag äcklas......:meh::yuck:

Länka den här bilden som motargument :D

arena08_SK%C3%84RM-530x759.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 013
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp