Mineur
Moderator
Det låter lite som jag kände efter att ha läst I det förflutna - det blir helt enkelt aldrig så bra som Den glömda trädgården och då går det inte att vara helt nöjd! Hon gjorde nog sig själv en liten otjänst när hon skrev en så bra bok...Okej, nu är jag klar med En välbevarad hemlighet och jag känner mig lite ambivalent till den. Den är absolut inte lika fin som Den glömda trädgården och jag tyckte den var rätt seg i början, så det var lite av en besvikelse. Men efter lite drygt halva boken vände det och den blev riktigt bra så nu när den är utläst är jag också kvar i känslan att det var en bra bok. Så därav min ambivalens.
Härnäst väntar Själens osaliga längtan och jag ser verkligen fram emot att läsa den. (Men samtidigt är jag väldigt orolig för att det kommer bli en besvikelse med tanke på hur mycket jag gillade Tidsresenärens hustru av samma författare, så ja lite läskigt är det allt att påbörja den nya boken)
Angående Niffenegger så blev jag betydligt mer förtjust i hennes Her Fearful Symmetry än i The Time Traveler's Wife, så har du inte läst den förstnämnda rekommenderas den starkt! Den är lite lik Kate Mortons böcker i historien och stilen faktiskt, och oj vad jag tyckte om den!