Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läste ut 438 dagar fortare än jag kan säga Schibbye (nån som vet var det namnet kommer ifrån förresten?) och korar den härmed till endem bästa boken jag läst på länge. Lärorik, spännande och bra skriven. Jag gillar!

Har påbörjat och avslutat Dans på glödande kol av Anna Jansson som var lika trevlig och gripande som hennes andra deckare (jag älskar de personer och intriger hon målar upp), och tänkte nu fokusera på min tenta i ett par dagar innan jag sätter tänderna i Drömhjärta av Cecilia Samartin. Jag är annars inne i ett riktigt läs-flow, and I like it! :D

Jag har läst Hål i huvudet av Jenny Jägerfeld och tyckte inte alls att den var så fantastisk som många verkar tycka - snarare ganska tjatig. Då och då kom ett riktigt gapskratt och det är ju alltid positivt, men nej, jag förstod inte riktigt storheten.

Sedan har jag just läst ut Plan B av Jonathan Tropper som jag tyckte mycket om!

Jag tyckte det var rätt hög igenkänningsfaktor till och från i den boken. :D Upplevde du det också?

Jamen verkligen! Hos vissa mer än andra kanske ;)

Igår (och lite imorse) läste jag Tänk om det där är jag av härliga Johanna Lindbäck (från Bokhora). Varvar med lite ungdomsböcker just nu, ibland är det så skönt med lätt- och snabbläst.

Härnäst kommer ännu en, Jag är ju så jävla laid back av Jenny Jägerfeld, och så 40 - Constant Reader av Linda Skugge. Så har jag blivit tipsad om en författare som heter E Lockhart - boken tipset gällde är hennes andra, Den ökända historien om Frankie Landau-Banks, men jag tänkte ta den första först, och den heter Kanske är det allt du behöver veta.

Kanske är det allt du behöver veta.

Den här boken har jag också siktat in mig på att läsa någon gång, så återkom gärna med en recension! :)

Själv är jag klar med Det osynliga barnet och som alla andra av böckerna om Mumindalen är den så himla fin (även om jag gillar de längre historierna bättre än noveller, men det är mer formatet i sig än själva novellerna. Så här näst väntar ännu en bok i en serie som jag älskar, nämligen hur du stjäl en drakes svärd. Alla böckerna om Hicke Hiskelig är verkligen fantastiska som ljudböcker och den här är hittills inget undantag.

Jag har lyssnat på första och andra delen i Engelfors-trilogin och gillar dem skarpt :D Började precis på tredje boken!

Klar med boken om Hicke och den var inte riltigt lika bra som de tidigare i serien, men den är trots det smått fantastisk :love:

Påbörjade Ringens gåta nyss efter viss tveksamhet. Det är ju del 6 i någon serie, så jag funderade länge på om jag behövde ha läst/lyssnat på de tidigare för att förstå historien. Hoppas inte det, för så sugen är jag inte på att läsa de andra 5 :p Någon av er andra som läst någon av böckerna om Släkten?

Jag började med Kvinnan på tåget igår kväll och ville väldigt gärna att det typ skulle bli strömavbrott i hela stan idag så jag kunde få stanna hemma och läsa! Hade den på tur i TBR-listan i min eboks-app, men så var det ett reportage om författaren på Babel igår och då var jag tvungen att börja på den istället för vad det nu var jag hade tänkt ;)

Tidigare på förmiddagen igår läste jag någonstans om Kalmars jägarinnor och laddade ner den - och sedan dök DEN författaren OCKSÅ upp på Babel och det finns tydligen en uppföljare så nu har jag två där av Tove Folkesson också.

Och av bara farten så blev jag så förtjust i den norske författaren som var där och pratade om De osynliga - Roy Jacobsen heter han väl - så nu har jag laddat ner den också. Och alla Elvis-böckerna av Maria Gripe. Och sisådär femtio-sextio till.

När var det det var semester sa ni? Om... åtta veckor? Jaha. Ja.

Kan alla vara så goda och läsa Kvinnan på tåget av Paula Hawkins NU, tack, så att jag får diskutera den med någon?! ;)

@Karfitsa
Läser du Rankins böcker på svenska eller engelska? Ifall du läser dem på svenska så har det kommit ut en del av de äldre böckerna som inte varit översatta tidigare :)

Och jag har kommit typ 1/5 av Ringens gåta men fastnar inte riktigt. Det är så mycket namn att hålla reda på hela tiden och så omständigt så jag är helt förvirrad. Dock är den säkert rätt bra förankrad i sina miljöer och svensk historia, men det är jag väl egentligen inte så intresserad av så det känns rätt bortkastat på mig :D

(däremot tror jag att du hade tyckt bättre om den @Chili och kännt igen en del av miljöerna :) )

Och jag har kommit typ 1/5 av Ringens gåta men fastnar inte riktigt. Det är så mycket namn att hålla reda på hela tiden och så omständigt så jag är helt förvirrad. Dock är den säkert rätt bra förankrad i sina miljöer och svensk historia, men det är jag väl egentligen inte så intresserad av så det känns rätt bortkastat på mig :D

(däremot tror jag att du hade tyckt bättre om den @Chili och kännt igen en del av miljöerna :) )

Jaså? Var utspelar den sig? :)

Äntligen klar med mitt plugg så nu vill jag ha lite lästips! :D Jag har just insett att Jan Mårtensson hade förlorat sin tjusning för mig, alltså måste jag försöka hitta lite annat på biblioteket att läsa... Engelska eller svenska spelar ingen roll, men intressant utan att bli allt för tungt är mitt önskemål! :D

Äntligen klar med mitt plugg så nu vill jag ha lite lästips! :D Jag har just insett att Jan Mårtensson hade förlorat sin tjusning för mig, alltså måste jag försöka hitta lite annat på biblioteket att läsa... Engelska eller svenska spelar ingen roll, men intressant utan att bli allt för tungt är mitt önskemål! :D

Du får väl lyssna på @Anna så hon kan diskutera boken! :D

Kan alla vara så goda och läsa Kvinnan på tåget av Paula Hawkins NU, tack, så att jag får diskutera den med någon?! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
87 88 89
Svar
1 760
· Visningar
86 225
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
3 196
Senast: Catsu
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar