Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blev det "Saker min son behöver veta om världen" av Backman. Tokgillar hans andra böcker, men är inte såld på denna än så länga. Kanske inte passar som ljudbok?

Jag tyckte den var kul som ljudbok, men antagligen är den roligare att läsa iom att det är så spretigt. Överlag känns noveller och kåserier roligare att läsa då och då.

Jag tyckte den var kul som ljudbok, men antagligen är den roligare att läsa iom att det är så spretigt. Överlag känns noveller och kåserier roligare att läsa då och då.

Kan tänka sig att det är så. En skapligt "olämplig" som pendlingsbok då, när det blir nästan en timma i stöten :p Får se om jag hoppas över den eller fortsätter...

@Killaloe :idea: Tror jag kommit på en del i varför jag har lite svårt för boken! Språket den är skriven på och sättet uppläsaren pratar påminner väldigt mycket om ragget i förra staden om du minns? Blir lite delade känslor som inte stämmer överens med boken direkt :p

@Killaloe :idea: Tror jag kommit på en del i varför jag har lite svårt för boken! Språket den är skriven på och sättet uppläsaren pratar påminner väldigt mycket om ragget i förra staden om du minns? Blir lite delade känslor som inte stämmer överens med boken direkt :p

Haha, det kan ju verkligen vara en anledning till att ha lite svårt för boken :D Du skulle ju iaf slippa uppläsaren om du läser...

Överlag tycker jag att det är enda nackdelen med ljudböcker, att det inte alltid klickar med uppläsaren och att det förstör en bra bok. (Fast det kan ju vara på andra hållet också, att de räddar boken :) )

Haha, det kan ju verkligen vara en anledning till att ha lite svårt för boken :D Du skulle ju iaf slippa uppläsaren om du läser...

Överlag tycker jag att det är enda nackdelen med ljudböcker, att det inte alltid klickar med uppläsaren och att det förstör en bra bok. (Fast det kan ju vara på andra hållet också, att de räddar boken :) )

Haha precis! Känns dock som att jagkommer lyssna klart iaf. Den är så kort att en dags resor tor till jobbet så är den över :p Blev nog något bättre när jag förstod vad känslan kom från ;)

Förstår vad du menar med det med uppläsaren! Börjar redan få en favorit bland uppläsarna på storytel. Funderar på att söka efter böcker hon läst in istället för specifika författare :angel:

örstår vad du menar med det med uppläsaren! Börjar redan få en favorit bland uppläsarna på storytel. Funderar på att söka efter böcker hon läst in istället för specifika författare :angel:

Jag har gjort något liknande!! Problemet med det är bara att det är svårt att ställa om ibland och byta bok - jag brukar tro att det är samma bok som jag precis avslutat när jag lyssnar på samma uppläsare flera gånger i rad :angel: :D

Recension 2:

Telling Tales, av Ann Cleeves. Författaren kanske är mest känd för sina deckare från Shetlandsöarna, men hon skriver också om den orginella kommissarien Vera Stanhope. Tio år efter mordet på en tonåring uppdagas att mördaren, en kvinna, var oskyldig. Engelsk deckare "som den ska vara". Me like!

Recension 3

Abbatoir blues
av Peter Robinson. Kommer på svenska i sommar med titeln Själens dunkla rum. Ytterligare en " pålitlig" engelsk deckarförfattare som aldrig skriver något dåligt. Den här boken är helt OK, men kanske inte en av de allra bästa han har skrivit. Alan Banks, Annie Cabbot och Winsome Jackman har hängt med i ganska många böcker nu.

Recension 4

Paradisoffer av Kristina Olsson. Det här är en svensk deckarförfattare som jag gillar. Just den här boken, som är en del av en serie, hade jag missat. Den är välskriven och i ett rappt tempo vilket gör den spännande. Författaren har bl a jobbat som rådgivare hos Säpo och Rikspolisstyrelsen; kanske just därför lyckas hon skapa en trovärdig intrig.

Jag har gjort något liknande!! Problemet med det är bara att det är svårt att ställa om ibland och byta bok - jag brukar tro att det är samma bok som jag precis avslutat när jag lyssnar på samma uppläsare flera gånger i rad :angel: :D
Har du någon favorit du vill tipsa om? Jag gillar Julia Duvenius (stavning?) som läst in cirkeln-trilogin och några av simona Ahrnstedt :)

Har du någon favorit du vill tipsa om? Jag gillar Julia Duvenius (stavning?) som läst in cirkeln-trilogin och några av simona Ahrnstedt :)
Jag tycker väldigt mycket om Anna-Maria Käll och Torsten Wahlund som uppläsare. Även Mari Richardsson är bra, men det tog lite längre tid för mig att vänja mig vid henne.

Under föregående veckor har jag lyssnat mig igenom först Solviken och sedan Croissants till frukost, båda av Annika Estassy. Dom kopplas samman via vissa personer i berättelserna.

Som slösläsning (i mitt fall lyssning) på väg till och från jobbet funkade dom ok. Inga mästerverk direkt. Förutsägbara slut. Och ärligt talat, en och annan sexscen som nog mest var instoppade för att författaren verkade tycka att dom "borde" finnas där.

Nu lyssnar jag som sagt på Kvinnan på tåget. Drygt två timmar kvar. Och efter det blir det Jorden runt på 80 dagar.

Lyssnat klart på "Saker min son behöver veta om världen" och tycker den var helt ok :) Sabbade kanske lite för mig av uppläsaren och att den inte är tänkt att sträcklyssnas på, men är inte jättebesviken heller. Föredrar hans romaner dock, även om vissa delar fick mig att skratta!

Nu har jag börjat lite kort på "Öppnas i händelse av min död" av Liane Moriarty. Någon som läst den?

Recension 5

Den stumma flickan av Hjort/Rosenfelt. Fjärde boken i serien. Jag har gillat de andra men nu börjar de ta ut svängarna väl mycket med huvudpersonernas privatliv och det var flera cliffhangers i slutat, så jag kan bara tänka mig hur nästa bok kommer att bli. Själva mordgåtan var tillräckligt komplicerad utan att dra in ännu fler komplikationer, menar jag.

Under föregående veckor har jag lyssnat mig igenom först Solviken och sedan Croissants till frukost, båda av Annika Estassy. Dom kopplas samman via vissa personer i berättelserna.

.

Har båda på kö i min app, vilken ska jag läsa först?

Kul att du också gillar Kvinnan på tåget!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 100
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 174
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar