Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Djupt inne i Saints of the Shadow Bible av Ian Rankin. Rebus (numer endast detective sergeant) utreder brott i nutid samtidigt som Fox utreder ett 30 år gammalt fall från Rebus gamla polisstation för att se om hans gamla kolleger misskött sig. Var det denna du menade @Killaloe? Jag vet inte vad den heter på svenska.

Djupt inne i Saints of the Shadow Bible av Ian Rankin. Rebus (numer endast detective sergeant) utreder brott i nutid samtidigt som Fox utreder ett 30 år gammalt fall från Rebus gamla polisstation för att se om hans gamla kolleger misskött sig. Var det denna du menade @Killaloe? Jag vet inte vad den heter på svenska.

Ja det borde varit den jag menade (hej fredag, hejdå hjärnan) :D är den bra?

The only väg is upp av Emmy Abrahamsson - handlar om Filippa Karlsson som sticker till London för att försöka komma in på en teaterskola. Snacka om att jag kan känna igen mig i mycket - som boendesituationer med löjliga priser och bindgalna hyresvärdar ;) finns två uppföljare, ska börja på den första idag.

Nu har jag läst de andra två - Stjäla the show och Make it stort. Kul och lättlästa.

Håller på med Den ökända historien om Frankie Landau Banks nu.

Jag håller på med Charmed life just nu och den är riktigt rolig. Diana Wynne Jones har alltid varit en av mina favoritförfattare sedan jag var liten (jag älskar verkligen Trollkarlens slott) och hon är fortfarande fantastiskt bra. Sen att jag har lite svårt att hänga med på grund av engelskan (språk är inte min starka sida) gör ju att det inte riktigt blir samma flyt, men jag ser det som bra övning om inte annat :)

Krukmakarens åker av Andrea Camilleri. Jag bara älskar hans böcker om kommissarie Montalbano på Sicilien, och jag hittade en jag inte läst. Detta är den senaste i raden (sista? Författaren är nittio år!) Som vanligt äter han underbara rätter, badar i havet och löser brott. Böckerna är fyllda av minst sagt excentriska typer. Stark rekommendation på Camilleri!

Yes! Första boken på länge utläst. Händelser vid vatten av Kerstin Ekman. Sitter nu och laddar för The blazing world av Siri Hustvedt. På engelska alltså känns tungt men det var så lång kö till den svenska.

Yes! Första boken på länge utläst. Händelser vid vatten av Kerstin Ekman. Sitter nu och laddar för The blazing world av Siri Hustvedt. På engelska alltså känns tungt men det var så lång kö till den svenska.
Jag pallade inte Hustvedt på engelska. Har reserverat den på svenska på biblioteket tillsammans med Kvinnan på tåget (jag är nr 35 i kön...), Nattvakten (Sarah waters) och Sonen av Nesbø.

Hittade dock Rörgast av Johan Theorin hemma så jag började på den.

@Killaloe SÅ lång tid brukar det inte ta även om det är massa reservationer, de har flera ex, och eftersom det är gratis att reservera så händer det ofta att folk reserverar utan att hämta ut. Det tar några månader kanske. Men du har rätt i att det kanske är en bra idé att köpa boken istället.

Hade tänkt lyssna på Anne på Grönkulla nu när Mr Fogg tagit sig jorden runt på 80 dagar. Men när jag skulle ladda hem den visade det sig att den bara fanns som E-bok. Och läsa samtidigt som jag kör bil eller jobbar funkar tyvärr inte. Så det fick bli Igelkottens elegans istället.

Hade tänkt lyssna på Anne på Grönkulla nu när Mr Fogg tagit sig jorden runt på 80 dagar. Men när jag skulle ladda hem den visade det sig att den bara fanns som E-bok. Och läsa samtidigt som jag kör bil eller jobbar funkar tyvärr inte. Så det fick bli Igelkottens elegans istället.
Nu tycker jag du är lite vrång! Hur svårt kan det vara att läsa och köra samtidigt? Läser du inte skyltarna längs vägen t.ex? Låter ju hemskt trafikfarligt! :eek: :angel:

Ingen skada skedd - alltså är det inte farligt att läsa och framföra ett fordon samtidigt! :D

(Sen att det var dumt att cykla med boken är en helt annan sak - tänk om det hade börjat regna och boken blivit vattenskadad?! :arghh::down::cry: HUR TÄNKTE DU Diskurs?!? :rage: ;) )

Hehe jag vet inte, det måste ha varit en spännande bok, kommer tyvärr inte ihåg vilken det var.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 051
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar