Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl: cyklat och läst har jag inte gjort (kanske skulle testa? :idea: ) Men på gymnasiet gick jag och läste till och från bussen :p (det räckte inte med den timman på bussen varje väg ;) )

Vilken rolig tråd! Far jag också vara med här? Gillar att läsa även om jag är lite av en periodare. Försöker sa sakta skriva lite också och far liksom välja om jag ska skriva eller läsa;). Senaste jag läst (läste ut i helgen) är:

The Girl on the train (Paula Hawkins) -som jag gillade jättemycket. Spännande utan att vara läskig (jag älskade allt läskigt i bok- och filmformat som ung...det har gått över) och jag ville bara läsa vidare samtidigt som jag inte ville att den skulle ta slut.

The children Act (Ian McEwan)- McEwan, i sin djupa enkelhet, levererar alltid.

Stanna innan du går-( Åsa Bonelli) Mysig feelgoodstory i skärgarden. En riktigt sommarbok.

Nu ska jag börja med Unravelling Oliver ( Liz Nuggent) som jag inte vet någonting om. Det var "Buy 1 get 1 half price" pa WH Smith så den fick följa med i varukorgen helt enkelt. Läser dessutom Ann Fernholms "Det sötaste vi har" som e-bok när jag lagar mat;)

Lyssnar på Öppnas i händelse av min död och jag är inte jätteimponerad faktiskt - den känns rätt så förutsägbar och som om jag redan läst boken tidigare, fast som andra böcker :(
Såg att du tyckte bra om den @Ceta ? :)

Det är lite samma med I det förflutna, den känns som ett hopplock av andra böcker men den är helt okej (faktiskt bättre än En välbevarad hemlighet tycker jag)

Lyssnar på Öppnas i händelse av min död och jag är inte jätteimponerad faktiskt - den känns rätt så förutsägbar och som om jag redan läst boken tidigare, fast som andra böcker :(
Såg att du tyckte bra om den @Ceta ? :)

Det är lite samma med I det förflutna, den känns som ett hopplock av andra böcker men den är helt okej (faktiskt bättre än En välbevarad hemlighet tycker jag)
Jag blev klar med den härom dagen men har inte hunnit skriva här än :p Tyckte dock om den. Inte överfantastisk, men bra lyssning :) Kände inte igen så mycket från andra böcker, även om den kanske liknade i stilen. Men du läser ju mer än mig så ;)

Är i sluttampen av "Sju dagar kvar att leva" av Carina Bergfeldt.
Jag blir fascinerad, arg, och ledsen på samma gång. Men en helt klart läsvärd bok i mina ögon! (Även om jag har lite kvar ;) )

Jag läser just nu Mr Dixon försvinner av Ian Sansom, rätt underhållande även om jag nog skulle ha läst den på engelska för det känns som en del av humorn försvinner i översättningen.

@LiZH åh - en McEwankännare!

Jag har bara läst två böcker av honom; sweet tooth och on chesil beach och sen började jag på an enduroförare love. On chesil beach var lite jobbig att läsa, allt gick ju åt pipan och an enduring love verkade barka åt samma håll. Är de flesta av hans böcker så, alltså att det är en lite jobbig och obehaglig stämning och sen går allt fel. Om det är så så har jag ingen lust att läsa något mer av honom trots att jag gillade sweet tooth som var mer en "vanlig" bra roman.

Läste förresten ca halva Sportjournalisten av Richard Ford (han med Kanada) i våras men den var ju bara för dålig så jag läste inte klart den. Huvudpersonen var otroligt tråkig och menlös och alla åttiotalsreferenser var bara deprimerande på något sätt. Sen använde huvudpersonen flera gånger ordet "neger" om olika personer på ett neutralt sätt vilket kändes jättemärkligt. Så uttryckte väl ändå inte välutbildade personer i norra usa sig på åttiotalet. Såg någon på goodreads som reagerat på samma sak.

Har läst ungefär halva Nattvakten av Sarah Waters. En omläsning, läste den för kanske 5 år sedan. Den är bra. Vissa delar om blitzen under WW2 påminner väldigt mycket om Liv efter liv av Kate Atkinson. Huvudpersonerna i båda böckerna arbetade med att rädda människor vid bombningarna i London. Det var verkligen en speciell period i Storbritanniens historia.

Läste om Kerstin Ekmans Händelser vid vatten. Bra, men inte den stämningen jag mindes från första läsningen.
Den har jag precis också läst för andra gången! För min del vann den absolut på en omläsning. Jag läste den i tjugoårsåldern och läser saker och ting annorlunda nu 15 år senare.

Har nu lyssnat klart på "sju dagar kvar att leva", och den var riktigt bra! Rekommenderas!!

Nu blir det Nattvakten av Sarah Waters. Började på den innan så ditt låga vetyg på den @Killaloe .. Vad var det du inte gillade?

Har nu lyssnat klart på "sju dagar kvar att leva", och den var riktigt bra! Rekommenderas!!

Nu blir det Nattvakten av Sarah Waters. Började på den innan så ditt låga vetyg på den @Killaloe .. Vad var det du inte gillade?
Jag hade nog förväntat mig något annat av Nattvakten så min besvikelse kom nog mycket från mina förväntningar. Sen fick jag liksom aldrig riktigt grepp om den och det flöt liksom aldrig på i läsandet så för nig blev boken mest tung att läsa. :(

Jag hade nog förväntat mig något annat av Nattvakten så min besvikelse kom nog mycket från mina förväntningar. Sen fick jag liksom aldrig riktigt grepp om den och det flöt liksom aldrig på i läsandet så för nig blev boken mest tung att läsa. :(
Ah, ok. Förväntningar kan vekrligen sabba en bok... Jag har inga förväntningar öht, och har den som pendlingsbok nu, så borde kunna ta mig igenom den relativt fort. Skall bli spännande att se vad jag tycker :) särskilt när @Diskurs tycker den är bra!

Den har jag precis också läst för andra gången! För min del vann den absolut på en omläsning. Jag läste den i tjugoårsåldern och läser saker och ting annorlunda nu 15 år senare.

Jag menade inte att den var dålig. Bara det att jag fick en helt annan känsla första gången; jag upplevde den betydligt mer suggestiv då. Kanske var jag mer fokuserad på själva brottet/brotten. Nu, när jag läste om den kändes det mer som om den handlade om naturen och och vad vi gör med den (och vad den gör med oss).

Läste ut Steglitsan för länge sedan men gav aldrig någon slutgiltig recension, så den kommer nu väldigt kortfattat.

Tyckte den var bra som sagt men det blev en del upprepningar i slutet, det gick lite på tomgång under några sidor. Det och att partiet precis efter explosionen i början av boken var en aning långrandigt drar ner betyget men helhetsintrycket är ändå positivt tycker jag.

Började på Fakta om Finland igår och jag älskar verkligen en del av Loes formuleringar. Dock orkar jag inte riktigt läsa några mängder är gången eftersom det är rätt jobbigt att läsa pga av språket. Det är liksom rätt rörigt när det aldrig är några stycken och mängder av kommatecken (och jag som älskar kommatecken :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 051
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar