Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag läste den funderade jag mest på varför han inte skriver om Harry Hole när han ändå skriver om Harry Hole. :p Tyckte Sonen var ganska blek i jämförelse med de bästa Harry-böckerna.

Någon som läst Blod på snö av samma författare?
Jag har läst Blod på snö, läser allt av Nesbö så snart det kommer ut. Blod på snö var en kort liten historia och inte det bästa han skrivit. Jag saknar Harry Hole - kom tillbaka!!!! :)

Dvärgarna av Stieg Trenter. Läser om hans deckare ibland bara för Stockholmsatmosfären. Den här var det väldigt längesen jag läste. Kul,,och som sagt, atmosfären är det inget fel på. Intrigen är dock väldigt yxig och svår att tro på. :)

Britt-Marie var här
av Fredrik Backman. En kvinnlig Ove! :)

Har läst ut Flickvännen av Karolina Ramqvist. Jättebra! Har börjat med Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman.

Jag har läst Blod på snö, läser allt av Nesbö så snart det kommer ut. Blod på snö var en kort liten historia och inte det bästa han skrivit. Jag saknar Harry Hole - kom tillbaka!!!! :)

Kommer inte ihåg hur sista Hole-boken slutade, men fick för mig att det inte blir fler?

Just lyssnat slut på Divergent. Kastar mig direkt över Insurgent, måste ju veta hur det går. :D Helt ok. Lite enkel, men rätt perfekt att lyssna på när man storstädar klassrum. :up:

Har läst ut Flickvännen av Karolina Ramqvist. Jättebra! Har börjat med Grand final i skojarbranschen av Kerstin Ekman.
Åh den vill jag också läsa! Gillade verkligen Alltings början och är rätt sugen på att beta mig igenom hennes författarskap nu under sommaren :). Ska sätta planer i verket och våldföra mig på en bibbla eller två i sommar! Själv är jag klar med Oksanen nu, mkt sorglig bok med underbart språk men det är svårt att hänga med i Estlands nutidshistoria som den, När duvorna försvann, skildrar. Upplevde samma sak med Utrensning. Jag har nog lättare att relatera till hennes två andra romaner, Stalins kossor och Baby Jane, som skildrar en värld lite närmare min (tvång, ätstörningar och kvinnlighet......... ehm), och de var också mer drabbande.

Hittade Jack av uffe lundell hemma i gömmorna! Jag gillar språket och på ett sätt blir jag också fett inspirerad av allt hans alterego spritter av, all törst, all frihet! All längtan efter ja något!! Kvinnorna är visserligen just kvinnor och inte så mycket människor men samtidigt får man en inblick i vad som bygger upp just ett sådant förhållningssätt vilket också är fett intressant! Sommarens bästa bok hittills, iaf såhär efter 1/3.

Har också börjat på någon av Oksanen (kommer ej ihåg vilken) men tyckte samma sak som du. Har dock också läst baby Jane och tyckte som du att den var lättare att förstå.

Jag har nyss lyssnat färdigt på Liza Marklunds Järnblod. Och undrar en sak; Som jag minns det så är det i boken först att Annikas far hittats död av plogbilsföraren. Senare i boken så säger hon att det är tidningsbudet( eller om det var postbudet). Är ju svårt att gå tillbaka och kolla med en ljudbok. Samtidigt har jag svårt att tro att de skulle trycka en sån jättemiss? Någon bukefalist som vet om jag minns rätt eller fel?

Ikväll påbörjar jag "Från och med du" av Mhairi McFarlane . Ren tillfällighet att jag köpte denna då Adlibris hade en tävling om ett sommarkit om man köpte denna bok. Och igår kom ett mail att jag vann ;)

Jag har börjat läsa Den lysande världen av Siri Hustvedt och jag blir inte riktigt klok på den, men det är intressant och spännande! :D

Har idag avslutat Stjärnlösa nätter av Arkan Asaad. Lyssnade på den och författaren är en duktig uppläsare. Den får en stark 4:a av mig!

Underbart med denna tråden när jag är på jakt efter mängder av sommarläsning. Läser just nu Tigerungen av Torey Hayden. Gripande. Innan den läste jag En sorts kärlek av Ray Kluun. Riktigt bra, kunde inte lägga den ifrån mig. Rekommenderas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 010
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV