Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå "alleigant"-trilogin (ursäkta stavningen), var det bara jag som inte alls kände nått sug att läsa vidare efter första boken? Tyckte den var ganska blah.. Aldrig direkt spännande och sen tog den liksom slut mitt i om jag minns rätt. Har inte läst vidare i serien...

Apropå "alleigant"-trilogin (ursäkta stavningen), var det bara jag som inte alls kände nått sug att läsa vidare efter första boken? Tyckte den var ganska blah.. Aldrig direkt spännande och sen tog den liksom slut mitt i om jag minns rätt. Har inte läst vidare i serien...
Om jag läst dom i pappersform hade jag nog inte fortsatt. Nu kör jag dom Som ljudbok i bilen till och från jobbet och den sista veckan nu även på jobbet Då jag haft sådana uppgifter att det fungerat. Då har dom varit helt lagom, inget man behöver engagera sig så mycket i. :) Jag känner ju att det inte är jag som är målgrupp, jag tror att min tonåring skulle tycka om dom mer.

Om jag läst dom i pappersform hade jag nog inte fortsatt. Nu kör jag dom Som ljudbok i bilen till och från jobbet och den sista veckan nu även på jobbet Då jag haft sådana uppgifter att det fungerat. Då har dom varit helt lagom, inget man behöver engagera sig så mycket i. :) Jag känner ju att det inte är jag som är målgrupp, jag tror att min tonåring skulle tycka om dom mer.
Ah, mycket möjligt att jag kanske hade fortsatt med om jag börjat med den som ljudbok, men kommer nog inte ta upp dem igen trots konto på storytel... Sen är väl jag kanske inte heller rätt målgrupp, men jag gillade ju både hungespelen och engelsfors-trilogin så :p

Ah, mycket möjligt att jag kanske hade fortsatt med om jag börjat med den som ljudbok, men kommer nog inte ta upp dem igen trots konto på storytel... Sen är väl jag kanske inte heller rätt målgrupp, men jag gillade ju både hungespelen och engelsfors-trilogin så :p
Hungerspelen är klart bättre. :up:

Har gått med i en "read a long" grupp på goodreads, med första boken i GoT. Kan nu bara inte bestämma mig om jag skall läsa eller lyssna på den?? Några åsikter i frågan? Lyssnar jag på den blir det två timmar om dagen automatiskt, och troligen lättare att hinna läsa den på tre veckor, samtidigt så tänker jag att det kanske är en bok en faktiskt vill läsa? Har den tillgänglig som både och :crazy:

Har gått med i en "read a long" grupp på goodreads, med första boken i GoT. Kan nu bara inte bestämma mig om jag skall läsa eller lyssna på den?? Några åsikter i frågan? Lyssnar jag på den blir det två timmar om dagen automatiskt, och troligen lättare att hinna läsa den på tre veckor, samtidigt så tänker jag att det kanske är en bok en faktiskt vill läsa? Har den tillgänglig som både och :crazy:
Jag blev en aning förvirrad i början av alla de olika personerna så jag behövde gå tillbaka och kolla så att jag fattade rätt, det blir lite struligt i hjärnan när två har sex och det enda man funderar på är, "var de inte syskon?" :D Jag har fått låna dem i en pocketvariant och det som stör mig med det är att man nästan måste använda båda händerna till att hålla i boken... Jag brukar kunna äta och dricka när jag läser men det är nästan omöjligt.. :meh::p

Jag blev en aning förvirrad i början av alla de olika personerna så jag behövde gå tillbaka och kolla så att jag fattade rätt, det blir lite struligt i hjärnan när två har sex och det enda man funderar på är, "var de inte syskon?" :D Jag har fått låna dem i en pocketvariant och det som stör mig med det är att man nästan måste använda båda händerna till att hålla i boken... Jag brukar kunna äta och dricka när jag läser men det är nästan omöjligt.. :meh::p
Jo det kan jag verkligen tänka mig! Sen har jag iofs sett de tre första säsongerna av tv-serien, så har nog viss koll på namnen (hoppas jag ;) )

Jo det kan jag verkligen tänka mig! Sen har jag iofs sett de tre första säsongerna av tv-serien, så har nog viss koll på namnen (hoppas jag ;) )
Ja då klarar du dig nog! :D Jag gav mig på böckerna utan att ha sett på tv och det blev lite halvkämpigt i början... :D

Ja då klarar du dig nog! :D Jag gav mig på böckerna utan att ha sett på tv och det blev lite halvkämpigt i början... :D
Det kan jag verkligen förstå!
Det bästa alternativet hade nog varit att lösa den på läsplattan, dels för händernas skull ;) men också för att då kan jag söka efter vart namnet har varit med i boken tidigare.. Brukar vara väldigt smidigt i böcker med många karaktärer! Får kolla om den finns som e-bok på biblioteket helt enkelt :p

Jag tyckte att boken (Grand final...) var värd att läsa hela, även om det inte är det bästa hon skrivit. Att hon har valt Norrland som bakgrund till många böcker är kanske inte så konstigt; hon har bott i Norrland i 40 år eller så och att man flyttar dit/ skriver om det innebär väl att det gjort stort intryck. Hennes första böcker utspelades f ö i Katrineholm.
Okej, då förstår jag. Vad var det som du tyckte var så bra? Jag förstår att den handlar mycket om författarskapet, t ex att man som författare ibland har olika personligheter, en officiell och en privat, etc, men det berör mig liksom inte. Händelser vid vatten däremot tyckte jag väldigt mycket om.

Okej, då förstår jag. Vad var det som du tyckte var så bra? Jag förstår att den handlar mycket om författarskapet, t ex att man som författare ibland har olika personligheter, en officiell och en privat, etc, men det berör mig liksom inte. Händelser vid vatten däremot tyckte jag väldigt mycket om.

@Karfitsa jag läser som en kratta - mitt svar berodde på att jag trodde du skrev att Grand final ÄR det bästa hon skrivit. Oh well.

@Karfitsa jag läser som en kratta - mitt svar berodde på att jag trodde du skrev att Grand final ÄR det bästa hon skrivit. Oh well.

Och jag har inte svarat för jag tänkte att nu får jag väl leta fram boken och se vad det var jag gillade :D. Det var ett tag sen jag läste den; jag minns att jag tyckte den var helt OK men minns inga detaljer.

Jag har kommit på att mitt dåliga minne delvis är bra; efter en viss tid kan jag läsa om mina böcker med behållning!:D

Klar med Blomsterspråket och jag gillade den. Möjligtvis att slutet var lite väl tillrättalagt och lite av en besvikelse, sett till att resten av boken ändå var lite mer originellt. Men annars var det trevlig och lagom sommarläsningen :up:

Just nu läser jag Paula Hawkins The Girl on the Train som hittills inte lyckats fånga mig riktigt så mycket som jag hade väntat mig, men jag tänker definitivt inte ge upp den. Hoppet är det sista som lämnar människan, och allt det där...

Klar med Blomsterspråket och jag gillade den. Möjligtvis att slutet var lite väl tillrättalagt och lite av en besvikelse, sett till att resten av boken ändå var lite mer originellt. Men annars var det trevlig och lagom sommarläsningen :up:
Är det den med en tjej som har lite svårt att kommunicera? :) Om det är den så kommer jag ihåg att det kändes som om det blev väldigt tillrättalagt på slutet.

Själv läser jag Chestnut Street av Maeve Binchy, riktigt skön sommarläsning!

Kristina Sandberg Sörja för de sina. Del två av tre om Maj och Tomas, deras äktenskap och deras samtid. Jag tyckte ju första delen var väldigt seg, men del två upplevde jag som mycket bättre. Det beror väl på att man kommit in i personerna. Nu har jag en del kvar, men sticker emellan med lite deckarläsning. Mehmet Somer Profetmorden just nu. Mycket skruvade deckare med en transvestit i Istanbul som huvudperson, Gillar!

Jag har typ tänkt att jag ska läsa den i en evighet men aldrig kommit ihåg det nät jag väl lånar böcker. Men nu så! Verkligen lagom sommarläsning :up:
Jag tror att det var så min bokbuss chaufför gav mig boken när den var ny utkommen och tyckte att jag kunde läsa den och säga vad jag tyckte. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 977
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV