Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har läst klart "the woman who stole my life" av Maryan Keyes. Är mest besviken på att jag inte kunde läsa den under en snabbare period :/ köpte den i engelsk storpocket och kunde inte hålla i den längre stunder för händernas skull, så det tog en väldig tid att läsa klart den :( kommer nog få läsa om den i nått annat format i om ett tag, så jag får den som den skall vara. Fick liksom inget flyt eller spänning i historien så...

Har läst klart "the woman who stole my life" av Maryan Keyes. Är mest besviken på att jag inte kunde läsa den under en snabbare period :/ köpte den i engelsk storpocket och kunde inte hålla i den längre stunder för händernas skull, så det tog en väldig tid att läsa klart den :( kommer nog få läsa om den i nått annat format i om ett tag, så jag får den som den skall vara. Fick liksom inget flyt eller spänning i historien så...
Så tråkigt :(
Mitt tips är att lyssna på den. Den gör sig faktiskt väldigt bra som ljudbok :)

Påbörjade Patient 67 igår kväll och fastnade i princip med en gång. Hade jag inte varit så trött hade jag säkert sträckläst boken, men nu fick jag motvilligt lägga ifrån mig den. Så det verkar ju väldigt lovande :)

Hittade Millie Birds bok om döda saker som ljudbok och den är precis påbörjad :) Är det någon som läst eller lyssnat på den?

Jag fick lite känslan av att den är i stil med Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd, men jag kan ju ha helt fel :D

Har nu läst färdigt sista delen av Kristina Sandbergs trilogi. Liv till varje pris heter den. Majs och Tomas liv går vidare och man får följa dem en bra bit in på 60-talet. Jag tyckte första boken var seg att läsa, men sen blev skildringen bara bättre och bättre. Nu känns det lite tomt eftersom jag engagerade mig i Maj och Tomas, och man fick inte veta "allt" i böckerna. Jag rekommenderar verkligen de här böckerna!

Börjat på Never let me go av Kazuo Ishiguro eftersom jag tydligen handlat den till läsplattan och glömt bort den. Hittills OK.

Nu är Patient 67 utläst och den var riktigt riktigt bra! Jag trodde inte alla att kg skulle gilla den så mycket, men den var verkligen bra! Så hade jag inte haft ett liv eller behövt sova hade jag verkligen sträckläst den med en gång :D

Läste ut Never let me go av Kazuo Ishiguro. Den växte verkligen, kan jag säga. Mycket rörande och hemsk.

Börjat på Wolf Hall. Gillar den hittills väldigt mycket!

Är den bra?
Hon har varit lite ojämn i senare böcker tycker jag

Är den bra?
Hon har varit lite ojämn i senare böcker tycker jag
Jag gillar alla hennes böcker mer eller mindre, förutom "oväntat besök på star street" som jag tyckte var rätt kass.
Tyvärr blev som sagt läsupplevelsen lite förstörd av att jag bara kunde läsa korta snuttar i taget. Men absolut helt ok! @Killaloe kan säkert ge mer input :)

Jag gillar alla hennes böcker mer eller mindre, förutom "oväntat besök på star street" som jag tyckte var rätt kass.
Tyvärr blev som sagt läsupplevelsen lite förstörd av att jag bara kunde läsa korta snuttar i taget. Men absolut helt ok! @Killaloe kan säkert ge mer input :)
Ok, "oväntat besök på Star Street" gillade inte jag heller.
Annars tycker jag att hon är bra om man är sugen på att bekväm-läsa

Ok, "oväntat besök på Star Street" gillade inte jag heller.
Annars tycker jag att hon är bra om man är sugen på att bekväm-läsa
Absolut! Men då är denna perfekt ändå :) gillade den, vet bara inte om jag kunnat tycka den var asbra under andra förutsättningar ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 963
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV