Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser nu Att föda ett barn av Kristina Sandberg parallellt med Farligt att förtära av Maria Lang. Gillar Sandberg men meningarna är så långa på sina ställen att jag inte fixar att läsa (eller ja, fatta ;)) när jag är lite trött. Lang däremot fungerar i alla lägen ;)

Har nu lyssnat klart på "oceanen vid Vägens slut" av Neil Gaiman. Gillade den verkligen! Han kan verkligen konsten att skriva sagor, som nog ändå är riktade till vuxna (?). Bra tips @Killaloe ! Gillade även "stardust" av honom som jag läst tidigare :)

Nu blir det "kvinnan på tåget"

Eftersom jag fått så fina boktips i den här tråden är det kanske dags att jag börjar bidra lite själv!

Jag läser just nu Tillhör Lyra Ekström Lindbäck (av författaren med namnet i titeln) efter att ha gillat hennes senaste roman Ett så starkt ljus väldigt mycket.
Den är rätt djärv måste jag säga, på ett väldigt befriande sätt!

Jag läste också nyligen Kamalas bok, av Inger Edelfeldt, och tyckte mycket om.

Senast ändrad:
Då har du två timmar på dig att skriva om dina intryck och vad du tycker om boken ;)
Sitter på väg hem nu efter ett antal glas vin men den var spännande och välskriven. Jag läste dock sista fjärdedelen lite väl slarvigt som jag brukar göra med den typen av bladvändare.

Har varit på roadtrip med sambon och mina vanliga böcker har därför fått stå tillbaka till förmån för en gemensam ljudbok. Eftersom vi hängt lite i Gryts skärgård (utan bil dock :D) och runt Gamleby letade vi efter en bok med anknytning dit, vilket resulterade i Mankells Djup. Jag avskyr verkligen huvudpersonen! Det finns inget sympatiskt med honom, inga förmildrande omständigheter utan han är ta mig sjutton en kontrollerande manipulerande och paranoid rövhatt. Tvi!

Jag började på De förlorade minnenas karta av Kim Fay idag, spännande så här långt även om jag har svårt att se konversationerna utspela sig 1925... Eller familjerelationerna, men om jag bara bortser från det så är den som sagt läsvärd! :D

Sen läser jag Magins färg av Terry Prachett lite på sidan av, underhållande! :D

Jag kämpar vidare med Kristina Sandberg. Men fort går det inte!

Vilken i och för sig har något med att göra att jag läste ut Langboken i veckan, och har även läst Efter Alaska av John Green och Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn.

Nu teamar jag Sandberg med Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk. Har aldrig läst något av henne förut, men jag gillar henne i alla andra sammanhang och hittills även som skönlitterär författare :)

Jag kämpar vidare med Kristina Sandberg. Men fort går det inte!

Vilken i och för sig har något med att göra att jag läste ut Langboken i veckan, och har även läst Efter Alaska av John Green och Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn.

Nu teamar jag Sandberg med Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk. Har aldrig läst något av henne förut, men jag gillar henne i alla andra sammanhang och hittills även som skönlitterär författare :)
Vilken Sandberg är du på? Jag hade problem med första, och fortsatte inte efter den ;)

Vad gillade du Alaska? Har inte läst den, men har den på "att-läsa" :)

Angående Sandberg: Första boken var jättetrög att läsa. Andra och tredje boken mycket lättare (och mer intressanta = bättre!!!)

Vilken Sandberg är du på? Jag hade problem med första, och fortsatte inte efter den ;)

Vad gillade du Alaska? Har inte läst den, men har den på "att-läsa" :)

Halvvägs igenom första. "Vet" att det ska bli bättre (tack @Karfitsa för att du ger mig hopp! ;)) så jag kämpar på...

Älskade Alaska. Inte lika bra som Förr eller senare, men bättre än Katherineteorin och ungefär lika bra som Pappersstäder, något sådant!

Älskade Alaska. Inte lika bra som Förr eller senare, men bättre än Katherineteorin och ungefär lika bra som Pappersstäder, något sådant!

Då får den stå kvar på att/läsa-listan :D Var inte särskilt imponerad av katherinteorin, men begär inte att den är lika bra som Förr eller senare ;) Pappersstäder har jag inte heller läst, får minnas den med!

Läser en bok, vilket är ovanligt nu för tiden för mig dessvärre. "Last chance to see" av Douglas Adams (Hitchhikers guide to the galaxy) och Mark Carwardine (zoolog). Handlar om djur som håller på att dö ut och Douglas följer med zoologen Mark ut i världen för att försöka hitta dessa djur och se dem innan de försvinner. Boken är baserad på deras radioprogram med samma namn på BBC från 1989. Douglas skriver fyndigt och samhällskritiskt som alltid och boken handlar snarare mer om det märkliga fenomenet människan än om utrotningshotade djur, även om mötena med dessa djur är grundplåten i hela boken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
85 928
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25