Bridget Jones Mad about the boy
Helt ok lättläst sommarläsning
Helt ok lättläst sommarläsning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läste den förra året och jag ÄLSKADE den! Tycker även att filmen är klart sevärd!Läste ut Never let me go av Kazuo Ishiguro. Den växte verkligen, kan jag säga. Mycket rörande och hemsk.
Jag gillade boken mycket! Tyckte det var en av de roligaste böckerna på länge från Keyes. (Har jag för mig ) Ska se om jag hittar mitt inlägg om boken som jag borde skrivit tidigare i trådenÄr den bra?
Hon har varit lite ojämn i senare böcker tycker jag
Börjar även närma mig slutet av Kvinnan som stal mitt liv och jag tycker nog att det är en av Keyes bättre böcker. Men det hindrar mig inte från att avsky huvudpersonen lite ändå. Ibland är det verkligen frustrerande med huvudpersoner som är dumma-i-huvudet.
Får ställa mig i kö på bibblan dåSåhär skev jag om boken när jag höll på med den @Tass
Jag har läst Orange is the new black och tyckte att den var rätt seg och tråkig. Har sett några avsnitt av serien som jag gillar men boken var inget att hänga i julgranen.
Jobbar annars på med Miranda July. Olikt något jag läst tidigare, minst sagt.
Finns en längre intervju med henne i podcasten 60 minuter. Hörvärt! Jag läste hennes Melankoliska rum nyligen, ganska svårtuggad men välskriven och temat är superintressant.Typ inte!
Kl
Guds barmhärtighet utläst. Alltså wow.
Har Kalmars jägarinnor som nästa på listan men är inte så sugen på den. Jag ska nog ta en sväng till biblioteket imorgon.
Läste en intervju med professorn i idé- och lärdomshistoria Karin Johannisson igår och tycker att hon verkar väldigt intressant.
Läste precis ut Wide Sargasso Sea. Varför var den inte längre??? Den hade lätt fått vara 500 sidor istället för 156 - jag hade så gärna läst de utelämnade passagerna också! Var rädd för att den skulle förändra min bild av Mr Rochester och krossa förälskelsen som alla Jane Eyre-fans har för honom, men Wide Sargasso Sea var så fantastisk att den snarast bidrog till en nyförälskelse. Den här berättelsen är så perfekt, kärlekshistoriernas kärlekshistoria. Plus att jag nu måste ta reda på mer om förhållandena i 1800-talets västindien, kulturkrockarna som beskrivs är fascinerande.