Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är den bra?
Hon har varit lite ojämn i senare böcker tycker jag
Jag gillade boken mycket! Tyckte det var en av de roligaste böckerna på länge från Keyes. (Har jag för mig :D) Ska se om jag hittar mitt inlägg om boken som jag borde skrivit tidigare i tråden :)

Såhär skev jag om boken när jag höll på med den @Tass
Börjar även närma mig slutet av Kvinnan som stal mitt liv och jag tycker nog att det är en av Keyes bättre böcker. Men det hindrar mig inte från att avsky huvudpersonen lite ändå. Ibland är det verkligen frustrerande med huvudpersoner som är dumma-i-huvudet.

@Karfitsa Nattvakten har jag precis läst för andra gången, första var nog för tio år sedan eller så.

Woolf Hall började jag på men fattade absolut ingenting så fick lägga bort den. Kände mig verkligen helt trögfattad. :confused:

Never let me go läste jag för en massa år sedan, dags för en omläsning tror jag!

Kl

Har läst ca halva Guds barmhärtighet av Kerstin Ekman. Hon är verkligen en mästare!

Har för övrigt åkt på en fyraveckors semester och glömde lämna tillbaka alla biblioteksböcker som snart går ut, innan jag åkte, flera av dem är reserverade och går inte att låna om. Ångest!

Har just läst Radhusdisco av Morgan Larsson och älskade den.

Nu The first bad man av Miranda July. Intressant, hittills!

Millie Bird var lite av en besvikelse faktiskt. Inte bara pga att det var något märkligt med ljudfilen så det kommer stycke som var helt obegripligt på fel plats, utan för att den helt enkelt inte levde upp till någon av mina förhoppningar. Någon enstaka gång har jag dragit på munnen och skrattat inombords, men nä, den var inte alls så som jag hade hoppats :( :down:

Nästa ljudbok blir En enda natt eftersom @Ceta ändå har tyckt att den var bra :)

Läser även Främlingen i huset och jag hoppas/tror att jag gillar den mer än Nattvakten. Dock funderar jag på om jag läst den innan men inte skrivit upp det för jag känner igen väldigt mycket av det. Undrar om den kan varit med i någon "det bästa"-bok så att jag läst den i kortversion vid något tillfälle när jag haft brist på andra böcker :confused:

Några timmar in i En enda natt och jag tycker den är helt okej hittills. Dock undrar jag hur många gånger det är nödvändigt att nämna att han är riskkapitalist och inte som alla andra?! :D :p

Jag har läst Orange is the new black och tyckte att den var rätt seg och tråkig. Har sett några avsnitt av serien som jag gillar men boken var inget att hänga i julgranen.

Jobbar annars på med Miranda July. Olikt något jag läst tidigare, minst sagt.

Jag har läst Orange is the new black och tyckte att den var rätt seg och tråkig. Har sett några avsnitt av serien som jag gillar men boken var inget att hänga i julgranen.

Jobbar annars på med Miranda July. Olikt något jag läst tidigare, minst sagt.

Tv-serien gillar jag också mer än boken!

Nu har jag lyssnat klart på "Millie Bird". Håller med @Killaloe om att den var sådär. Ljudfilen krånglade, ocj slutet kom 45minuter in i boken :confused:
Upplevde boken som en blandning av Hundraåringen, Britt-Marie och barnet från mormor hälsar, fast utblandat med mellanmjölk...

Typ inte!

Kl

Guds barmhärtighet utläst. Alltså wow.

Har Kalmars jägarinnor som nästa på listan men är inte så sugen på den. Jag ska nog ta en sväng till biblioteket imorgon.

Läste en intervju med professorn i idé- och lärdomshistoria Karin Johannisson igår och tycker att hon verkar väldigt intressant.
Finns en längre intervju med henne i podcasten 60 minuter. Hörvärt! Jag läste hennes Melankoliska rum nyligen, ganska svårtuggad men välskriven och temat är superintressant.

Klar med En enda natt och förutom mina tidigare invändningar och det något självklara slutet så gillade jag den mycket :) Så jag ger mig på En enda hemlighet med en gång eftersom första boken var så bra :up:

Läste precis ut Wide Sargasso Sea. Varför var den inte längre??? Den hade lätt fått vara 500 sidor istället för 156 - jag hade så gärna läst de utelämnade passagerna också! Var rädd för att den skulle förändra min bild av Mr Rochester och krossa förälskelsen som alla Jane Eyre-fans har för honom, men Wide Sargasso Sea var så fantastisk att den snarast bidrog till en nyförälskelse. Den här berättelsen är så perfekt, kärlekshistoriernas kärlekshistoria. Plus att jag nu måste ta reda på mer om förhållandena i 1800-talets västindien, kulturkrockarna som beskrivs är fascinerande.

Läste precis ut Wide Sargasso Sea. Varför var den inte längre??? Den hade lätt fått vara 500 sidor istället för 156 - jag hade så gärna läst de utelämnade passagerna också! Var rädd för att den skulle förändra min bild av Mr Rochester och krossa förälskelsen som alla Jane Eyre-fans har för honom, men Wide Sargasso Sea var så fantastisk att den snarast bidrog till en nyförälskelse. Den här berättelsen är så perfekt, kärlekshistoriernas kärlekshistoria. Plus att jag nu måste ta reda på mer om förhållandena i 1800-talets västindien, kulturkrockarna som beskrivs är fascinerande.

Ja, den är ju så underbar!!

Jag blev klar med Miranda July - vilken bok alltså. Helt olik något annat jag läst.

Har även kommit i kontakt med Ann Rosman för första gången - Fyrmästarens dotter. Gillade mycket!

Men inte så mycket som otrolige David Levithans Jag, en. Herregud alltså. Han är ett geni.

Tonåringen och jag har börjat lyssna på Sagan om de två tornen. Hon är helfrälst. Det är så kul när man kan visa på att man får en större förståelse för det som händer om man läser böckerna än om man bara ser filmerna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 965
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV