Vad läser du just nu? Del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyssnar just nu på Jakthundarna och hittills är den riktigt intressant :up:
Läser även Blomsterspråket och det är en söt och helt okej bok. Lite i stil med Dillons böcker, men hittills är den snäppet bättre. :)

Denise Mina Getingsommar.

Jag ar tillfälligt glömt Denise Mina och hur bra hon är! Gillar ni Ian Rankin gillar ni gissningsvis Denise Mina.! För den som inte är bekant med henne debuterade hon med den s k Garneth Hill-trilogin - en mycket otraditionell deckare - om man nu öht ska kalla den deckare. Sedan skrev hon några böcker om en ung journalisttjej - återigen otraditionell deckare. Getingsommar har faktiskt en polis som huvudperson. Alla böcker utspelar sig i Glasgow.

Denise Mina Getingsommar.

Jag ar tillfälligt glömt Denise Mina och hur bra hon är! Gillar ni Ian Rankin gillar ni gissningsvis Denise Mina.! För den som inte är bekant med henne debuterade hon med den s k Garneth Hill-trilogin - en mycket otraditionell deckare - om man nu öht ska kalla den deckare. Sedan skrev hon några böcker om en ung journalisttjej - återigen otraditionell deckare. Getingsommar har faktiskt en polis som huvudperson. Alla böcker utspelar sig i Glasgow.

Getingsommar är kanonbra! Har ett par Mina som väntar på mig till semestern.

Jag har nyss läst Mitt liv som gift av Anna Mannheimer, underbar. Skratt och gråt i en salig blandning.

Underbart med denna tråden när jag är på jakt efter mängder av sommarläsning. Läser just nu Tigerungen av Torey Hayden. Gripande. Innan den läste jag En sorts kärlek av Ray Kluun. Riktigt bra, kunde inte lägga den ifrån mig. Rekommenderas!
Torey Hayden gillar jag med. Läste massor av henne o gymnasiet. Hittade faktiskt en av henne jag tror inte jah läst på erikshjälpen idag. Var tvungen att köpa den!
Sen gillade jag verkligen "en sorts kärlek" väldigt mycket med :) Har inte läst fortsättningen, men skall försöka få tag i den!

Precis avverkat "Odöd" av SJ Bolton. Helt ok, tycker hennes deckare oftast är bra. Nästa bok blir "We Are All Completely Beside Ourselves" av Karen Jay Fowler.

Har nu gett mig på tredje boken i Divergent-serien, Allegient. Än så länge stör jag mig mest på att det bytts uppläsare. :o

Neej! Eller, lyssnar du på svenska eller engelska? Jag har lyssnat på svenska, ettan och tvåan, och tänker hela tiden på hur jag trivs med uppläsaren (Anna-Maria Käll, tror jag hon heter).

Ska börja nu med Angrep fra alle kanter av Tore Renberg. Håller egentligen på med en annan bok, men såg att denna kommer på svenska i augusti, och det vore helt enkelt så kul om jag åtminstone läst merparten innan dess... :)

Har nu gett mig på tredje boken i Divergent-serien, Allegient. Än så länge stör jag mig mest på att det bytts uppläsare. :o

Det störde jag mig på väldigt mycket hela boken. Även om det var rätt tydligt när man läste, så var det tröttsamt, för så var det inte i de andra två, väl? För övrigt störde jag mig på en massa andra saker också...

Neej! Eller, lyssnar du på svenska eller engelska? Jag har lyssnat på svenska, ettan och tvåan, och tänker hela tiden på hur jag trivs med uppläsaren (Anna-Maria Käll, tror jag hon heter).

Det är så på svenska iaf, men det ger sig och blir väldigt logiskt allt eftersom iom hur boken är skriven :) (stämmer bra att hon heter då, väldigt bra uppläsare :love: )

På svenska. Vartannat kapitel med en kvinnlig uppläsare och vartannat en manlig. Berättelsen pendlar mellan Tris och Tobias perspektiv. Nu har jag lyssnat några timmar och vant mig, men jag gillade uppläsningen av de två första bättre.

Det störde jag mig på väldigt mycket hela boken. Även om det var rätt tydligt när man läste, så var det tröttsamt, för så var det inte i de andra två, väl? För övrigt störde jag mig på en massa andra saker också...
Knappt halvvägs genom sista måste jag säga att den första är klart bäst av dom tre.

Har läst halva Grand final i skojarbranschen av KerstinEkman. Kommer inte att fortsätta läsa, den ger mig inte så mycket. Den blev så himla hyllad och jag har svårt att förstå varför. En intressant grej med Ekmsn är att flera av hennes böcker utspelar sig i Norrland och den samiska kulturen är närvarande (vargskinnet-trilogin och Händelser vid vatten, kanske fler). Undrar varför, hon är ju från Katrineholm.

På svenska. Vartannat kapitel med en kvinnlig uppläsare och vartannat en manlig. Berättelsen pendlar mellan Tris och Tobias perspektiv. Nu har jag lyssnat några timmar och vant mig, men jag gillade uppläsningen av de två första bättre.

Jahaa, på så vis. Jag tappade hur som helst lite sugen efter tvåan, men jag kanske läser trean som pappersbok en dag.

Ska börja nu med Angrep fra alle kanter av Tore Renberg. Håller egentligen på med en annan bok, men såg att denna kommer på svenska i augusti, och det vore helt enkelt så kul om jag åtminstone läst merparten innan dess... :)

Nu blev det krångligt. Långa historien: håller egentligen på med en tidigare bok av Tore Renberg, Vi ses i morgen/morgon. Den är jättebra. Men så fick jag då för mig att det skulle vara så kul att försöka hinna läsa den här nyare innan den kommer på svenska. Men så visar det sig nu en bit in i den boken att det verkar vara som en spinoff eller sido-short cuts på den förra... Så nu har jag råkat få veta lite om en av personerna i Vi ses i morgon. Så nu måste jag ju ändå läsa den före, haha. Vilket ju inte är något stort bekymmer egentligen, men jag läser nog sällan som det är i svenska böcker, och även om det går bra att läsa på norska så går det en smula saktare. Så jag kommer ju aldrig bli klar.

Jaja. :D

Har läst halva Grand final i skojarbranschen av KerstinEkman. Kommer inte att fortsätta läsa, den ger mig inte så mycket. Den blev så himla hyllad och jag har svårt att förstå varför. En intressant grej med Ekmsn är att flera av hennes böcker utspelar sig i Norrland och den samiska kulturen är närvarande (vargskinnet-trilogin och Händelser vid vatten, kanske fler). Undrar varför, hon är ju från Katrineholm.

Jag tyckte att boken (Grand final...) var värd att läsa hela, även om det inte är det bästa hon skrivit. Att hon har valt Norrland som bakgrund till många böcker är kanske inte så konstigt; hon har bott i Norrland i 40 år eller så och att man flyttar dit/ skriver om det innebär väl att det gjort stort intryck. Hennes första böcker utspelades f ö i Katrineholm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 977
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV